Εκτεθειμένη η Κυβέρνηση για το Τσακώνα – Καλό Νερό και το Ριζόμυλος -Καλαμάτα!

Εκτεθειμένη η Κυβέρνηση για το Τσακώνα – Καλό Νερό και το Ριζόμυλος  -Καλαμάτα!

“Κρύο ντους” στην κυβέρνηση για τους οδικούς άξονες της Μεσσηνίας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
  
Εκτεθειμένη βρίσκεται, τουλάχιστον, η μισή κυβέρνηση, σε ό,τι αφορά την τύχη των έργων “Τσακώνα – Καλό Νερό” και “Καλαμάτα- Ριζόμυλος”, μετά την απάντηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων σε επίκαιρη ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Μανώλη Κεφαλογιάννη.
Υπενθυμίζουμε ότι εδώ κι ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, μια σειρά από υπουργοί της κυβέρνησης διαβεβαίωναν για την τύχη των συγκεκριμένων έργων, εξόχως σημαντικά για τη Μεσσηνία, προχωρούν οι διαδικασίες για τις αδειοδοτήσεις των από τα αρμόδια Υπουργεία (Περιβάλλοντος και Υποδομών) και έχει δρομολογηθεί η χρηματοδότηση μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Όπως φαίνεται, όμως, από την απάντηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για τα δύο έργα “τα τμήματα του οδικού δικτύου  Τσακώνα-Καλό Νερό και Καλαμάτα-Ριζόμυλος δεν χρηματοδοτούνται επί του παρόντος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).  Η ΕΤΕπ είναι ενήμερη για τα δύο έργα στο πλαίσιο των συζητήσεών της με την ελληνική κυβέρνηση, αλλά δεν έχει υποβληθεί πρόταση στην ΕΤΕπ. Η χρηματοδότησή τους δεν προβλέπεται ούτε από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία”.
 
Η ερώτηση 
Ειδικότερα, η ερώτηση του ευρωβουλευτή Μανώλη Κεφαλογιάννη έχει ως εξής: “Τα οδικά δίκτυα διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη μίας περιοχής. Ειδικότερα για το νομό Μεσσηνίας που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό μέρος της Πελοποννήσου η οδική διασύνδεση με τις κύριες εθνικές οδούς είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, η οποία βασίζεται κυρίως στον πρωτογενή τομέα και στον τουρισμό.
Τέτοια δίκτυα που διευκολύνουν το μεταφορικό έργο είναι και οι σχεδιαζόμενοι δρόμοι «Τσακώνα-Καλό Νερό» και «Καλαμάτα-Ριζόμυλος». Δυστυχώς, τα τελευταία τρία χρόνια η υλοποίησή τους μένει στα χαρτιά, καθώς τα προαναφερόμενα έργα δεν δημοπρατούνται.
Τις τελευταίες ημέρες έχει διαρρεύσει στον Τύπο ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα χρηματοδοτήσει μέσω ειδικού προγράμματος την κατασκευή τους.
Η Μεσσηνία είναι ένας νομός με οδικό δίκτυο που εντάσσεται στα  διευρωπαϊκά δίκτυα και επομένως οι κάτοικοί της δικαιούνται να γνωρίζουν  με ποιο τρόπο και πότε πρόκειται να ολοκληρωθούν τα σημαντικά έργα στο οδικό της δίκτυο.
Κατόπιν τούτων ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
Έχει υποβληθεί κάποιο αίτημα εκ μέρους των ελληνικών αρχών για χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ των δικτύων «Τσακώνα-Καλό Νερό» και «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» ; Μπορεί  η ΕΤΕπ  να χρηματοδοτήσει τα προαναφερόμενα έργα;
 
Απάντηση της κας Bulc εξ ονόματος της Επιτροπής  
Η Επιτροπή θα ήθελε να ενημερώσει τον κ. βουλευτή ότι τα τμήματα του οδικού δικτύου  «Τσακώνα-Καλό Νερό» και «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» δεν χρηματοδοτούνται επί του παρόντος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Η ΕΤΕπ είναι ενήμερη για τα δύο έργα στο πλαίσιο των συζητήσεών της με την ελληνική κυβέρνηση, αλλά δεν έχει υποβληθεί πρόταση στην ΕΤΕπ. Η χρηματοδότησή τους δεν προβλέπεται ούτε από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα εξετάσει όλες τις προτάσεις για έργα που είναι ώριμα για χρηματοδότηση, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και τους πρότυπους διαδικαστικούς κανόνες για την εκτίμηση και έγκριση έργων από την ΕΤΕπ. Να αναφερθεί ενημερωτικά επίσης ότι, το 2017, η ΕΤΕπ υπέγραψε για νέα έργα στην Ελλάδα ύψους 2,1 δισ. EUR και προέβη στην εκταμίευση σχεδόν 1,9 δισ. EUR!!! 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη