Γραφειοκρατία και Ελληνικό Δημόσιο τα μεγάλα εμπόδια σύμφωνα με τον δήμαρχο Καλαμάτας

Γραφειοκρατία και Ελληνικό Δημόσιο τα μεγάλα εμπόδια σύμφωνα με τον δήμαρχο Καλαμάτας

Στην Αθήνα βρέθηκε το πρωί της Τρίτης ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, με σκοπό να συζητήσει θέματα που αφορούν στο λιμάνι της πόλης και την αναμόρφωσή του μέσω ΣΔΙΤ.
Ωστόσο, μετά τις συναντήσεις του, ο κ. Νίκας δεν έκρυψε την απογοήτευσή του. Όπως σχολίασε, για ακόμα μια φορά κατάλαβε ότι τα πάντα αποφασίζονται και κινούνται από την Αθήνα και έτσι δεν υπάρχει αποκέντρωση, καθώς το κεντρικό κράτος δεν εμπιστεύεται την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το αποτέλεσμα είναι ότι υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να υπάρξει περιφερειακή ανάπτυξη.
Κατά τον κ. Νίκα, το κράτος πρέπει να έχει στρατηγικό ρόλο, να δίνει τις κατευθύνσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, να έχει ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο και στη συνέχεια να βοηθά τις τοπικές κοινωνίες με εκχώρηση αρμοδιοτήτων και πόρων.
Επίσης, ο κ. Νίκας παρατήρησε ότι δεν είναι δυνατόν το Δημοτικό Συμβούλιο να παίρνει μια απόφαση και να πρέπει αυτή να περάσει 40 ελέγχους. «Ούτε καν ένα STOP σε δρόμο μπορεί να βάλει μόνος του ο Δήμος» σχολίασε.
Επίσης, εξέφρασε τη λύπη του, καθώς βλέπει ότι το κράτος διογκώνεται συνεχώς και γίνονται έλεγχοι επί ελέγχων, ενώ η γραφειοκρατία αυξάνεται τα τελευταία χρόνια κι αυτό αποτελεί το μεγάλο εμπόδιο του Δήμου Καλαμάτας.
Όπως εξήγησε, στο ταμείο του Δήμου υπάρχουν χρήματα για έργα, αλλά για να γίνουν τα γραφειοκρατικά χρειάζονται τουλάχιστον μια διετία.
Μιλώντας για τις συναντήσεις που είχε, ανέφερε ότι κύρια ήταν αυτή με το γενικό γραμματέα των ΣΔΙΤ, Νικόλαο Μαντζούφα, για τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στη λειτουργία του λιμανιού της Καλαμάτας.
Αναφερόμενος στο λιμάνι ο κ. Νίκας είπε ότι αυτό δημιουργήθηκε πριν από 110 χρόνια με το σκεπτικό τότε να φέρει οικονομική ζωή και ανάπτυξη στην πόλη, όπως και έγινε. Πλέον, όμως, εξήγησε, είναι πολύ άσχημο να βλέπει κάποιος ένα μεγάλο τεχνητό λιμάνι να είναι άδειο, αφού σε αυτό φθάνουν μόλις 40 πλοία όλο το χρόνο.
Έτσι, η ΣΔΙΤ που ο δήμαρχος Καλαμάτας ήλπιζε να προκύψει, δεν είναι εφικτή, αφού το κράτος δεν έχει τα χρήματα και, ως εκ τούτου, δε γίνεται να υπάρξει ανάπτυξη στο λιμάνι της Καλαμάτας. Ένα λιμάνι που – υποστήριξε – πρέπει να έχει σαφή προορισμό να υποδέχεται στο μεγαλύτερο μέρος του τουριστικά σκάφη τύπου μέγκα γιοτ, ενώ το τμήμα μπροστά στους μύλους μπορεί να υποδέχεται τα φορτηγά πλοία, καθώς και τα κρουαζιερόπλοια.
Επιπρόσθετα, ο κ. Νίκας ανέφερε ότι εν όψει της επικαιροποίησης του Master Plan του λιμανιού το θέμα θα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να εκφραστεί για το ζήτημα ο κύριος φορέας της πόλης κι έτσι να γίνει γνωστή η θέση του Δήμου.
Όσο για την αναγκαιότητα της Σύμπραξης, ο κ. Νίκας δήλωσε ότι είναι μονόδρομος, αφού για το λιμάνι απαιτούνται έργα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων
 
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Επόμενη στάση του δημάρχου Καλαμάτας στην Αθήνα ήταν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπου συζήτησε για διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων κάποιες μικρές παρεμβάσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι, ώστε να είναι όλα σωστά.
 
ΣΔΙΤ και για το αεροδρόμιο
Απαντώντας σε ερώτηση για τη στάση της κυβέρνησης απέναντι στις ΣΔΙΤ που προτείνει ο Δήμος Καλαμάτας, ο κ. Νίκας ανέφερε ότι με βάση τα οικονομικά δεδομένα της χώρας η ΣΔΙΤ είναι μια λύση. Άλλωστε, παρατήρησε, δεν μπορεί κάποιος να πάρει ούτε το λιμάνι ούτε το αεροδρόμιο, όμως μέσω της ΣΔΙΤ θα υπάρξει κοινή προσπάθεια το κράτος να ασκήσει την εποπτεία που πρέπει να ασκεί.
Αναφερόμενος στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, δήλωσε ότι είναι αδιανόητο να μην έχει καν κηπουρό και έτσι ο Δήμος να κάνει παρεμβάσεις. Κάνοντας, μάλιστα, αναφορά στον αερολιμενάρχη, σημείωσε ότι είναι ένας αγωνιστής στον οποίο οφείλεται κατά πολύ η καλή λειτουργία του αεροδρομίου. Πρόσθεσε δε ότι το αεροδρόμιο πρέπει να είναι ανοιχτό όλο το 24ωρο, να έχει την απαραίτητη υποστήριξη και γενικότερα να γίνει ανταγωνιστικό και σε επίπεδο Ελλάδος, αφού συνδέεται με 30 πόλεις της Ευρώπης και είναι αδιανόητο να μην παρέχονται οι υπηρεσίες εδάφους που παρέχονται διεθνώς.
Κλείνοντας ο κ. Νίκας δήλωσε ότι πρέπει γρήγορα να ληφθούν αποφάσεις, ενώ παρατήρησε ότι είναι αναγκαία η σύνδεση του αεροδρομίου με αυτό της Τριόδου, ως συμπληρωματικού, κι έτσι να λυθούν αρκετά ζητήματα.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση