Μ. Μάκαρης: Ευκαιρία να σχεδιάσουμε το μέλλον της πόλης

Μ. Μάκαρης: Ευκαιρία να σχεδιάσουμε  το μέλλον της πόλης

H δημοτική παράταξη “Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες” διοργανώνει ενημερωτική εσπερίδα αύριο στις 7.30 στο ξενοδοχείο Rex με θέμα «Βιώσιμη Κινητικότητα στην Καλαμάτα», με αφορμή τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που θα υλοποιηθούν σε 162 πόλεις, μεταξύ των οποίων και η μεσσηνιακή πρωτεύουσα, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.
Η Καλλιόπη Παπαδάκη, αρχιτέκτων μηχανικός, MSc Πολεοδομία –Χωροταξία, National Coordinator EMW, θα εισηγηθεί το θέμα «H Βιώσιμη Κινητικότητα ως παράγοντας βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και συμμετοχικών διαδικασιών».
Ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, δρ. Πολιτικός Μηχανικός, συγκοινωνιολόγος και γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), θα εισηγηθεί το θέμα “Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ): Προκλήσεις, Ευκαιρίες και Κίνδυνοι”.
Ο Μανώλης Μάκαρης, ιατρός καρδιολόγος, MSc Τοπικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, θα εισηγηθεί το θέμα “Βιώσιμη Κινητικότητα στην Καλαμάτα”. Μετά την ολοκλήρωση των ομιλιών θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση.
Με αφορμή την αυριανή εκδήλωση, χθες το μεσημέρι, σε συνέντευξη Τύπου, η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας μίλησε για το διάλογο που θα ανοίξει αύριο, σε εκδήλωση με εξειδικευμένους ομιλητές, στο ξενοδοχείο Rex.
Ο κ. Μάκαρης χαρακτήρισε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ως μια σημαντική ευκαιρία για την Καλαμάτα, διότι, όπως τόνισε, “μέχρι τώρα δεν υπήρχε ολοκληρωμένος σχεδιασμός όσον αφορά στα κυκλοφοριακά θέματα και γενικότερα την αστική κινητικότητα. Γίνονται αυθαίρετα πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι, πάρκινγκ και άλλες μείζονες παρεμβάσεις χωρίς να υπάρχει κάποια συνολική στρατηγική”.
Ο ίδιος σημείωσε ότι σκοπός των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι η εξασφάλιση της ελεύθερης μετακίνησης όλων των πολιτών μιας περιοχής χωρίς κανέναν αποκλεισμό, η μετακίνηση με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση της οικονομίας και, φυσικά, η μετακίνηση με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος και σε επίπεδο αέριων ρύπων και σε επίπεδο ηχορύπανσης, αλλά και σε επίπεδο φαινομένου θερμικής νησίδας.
Ακόμη σημείωσε ότι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Καλαμάτας πρέπει να ρυθμίσει θέματα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, στάθμευσης, δημιουργίας ζωνών ήπιας κυκλοφορίας, ιδιαίτερα σε σχολεία, χώρους άθλησης και κατοικημένες περιοχές, οδικής ασφάλειας, ασφαλούς πεζής κυκλοφορίας, δημιουργίας λειτουργικών ποδηλατόδρομων, βελτίωσης και ανάπτυξης του δικτύου αστικής συγκοινωνίας, επαναλειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου, ενίσχυσης του ρόλου των ταξί κ.ά.
Ο Γιώργος Γιαννόπουλος, μέλος της δημοτικής παράταξης, πολιτικός μηχανικός, τόνισε και από την πλευρά του ότι πρόκειται για μια σημαντική εκδήλωση, καθώς μέσα από αυτή η πόλη μπορεί να αντλήσει την τεχνογνωσία και τις βέλτιστες πρακτικές που ήδη υπάρχουν σε ό,τι αφορά τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.
Ο Νίκος Χριστόπουλος, μέλος του Τοπικού Συμβουλίου Ασπροχώματος, πρόσθεσε, μιλώντας γενικότερα, ότι βασική προτεραιότητα της παράταξης είναι η αναβάθμιση της ποιότητας στην καθημερινότητα των δημοτών, μέσα από σχέδια και δράσεις που διαμορφώνονται από το διάλογο με τους φορείς και τους πολίτες, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Καλαμάτα έχει προϋποθέσεις ώστε να γίνει πρότυπο πόλης στη χώρα στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν ακόμη η δημοτική σύμβουλος της παράταξης και αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Μαρία Βεργινάδη και ο σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητα Καλαμάτας, Νίκος Μπιτσάνης.
Α.Π.