Εκατοντάδες οι καθυστερήσεις στην παράδοση λογαριασμών νερού στην Καλαμάτα

Εκατοντάδες οι καθυστερήσεις στην παράδοση λογαριασμών νερού στην Καλαμάτα

Με δυο μέτρα και δυο σταθμά οι διαγωνισμοί της ΔΕΥΑΚ
 
Μπορεί η διοίκηση της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Καλαμάτας να θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις όσον αφορά στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την αποστολή των λογαριασμών κατανάλωσης νερού στους δημότες, όμως αυτά εξακολουθούν να υφίστανται. Παράλληλα, δημιουργούνται ορισμένα ερωτήματα για το πώς επιλέχθηκε η ιδιωτική εταιρεία ως μειοδότρια του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζουμε, με βάση και το χθεσινό ρεπορτάζ, ότι η θέση του Σωματείου Εργαζομένων στην επιχείρηση είναι απολύτως ξεκάθαρη. Για το όλο θέμα σημειώνει: «Με οδηγία της Ε.Ε. η ΔΕΥΑ Καλαμάτας, εφαρμόζοντας πιστά κι αδιαμαρτύρητα τις πολιτικές και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προχώρησε σε διαγωνισμό για ταχυδρομικές υπηρεσίες.  Ενώ ο διευθυντής κ. Μπαζιωτόπουλος και ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ κ. Βεργόπουλος γνωρίζουν το θέμα, αδιαφορούν κι εκθέτουν την υπηρεσία και τους εργαζομένους, που εισηγούνται έκπτωση του αναδόχου. Με πρόταση που κατέθεσαν στο τελευταίο Δ.Σ. της ΔΕΥΑΚ, όχι μόνο απέρριψαν την εισήγηση της υπηρεσίας, αλλά προσπαθούν “από το παράθυρο” να δώσουν τη δυνατότητα πρόσβασης στον ιδιώτη στα αρχεία της ΔΕΥΑΚ».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Θάρρους», για την ανάδειξη μειοδότη παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών η ΔΕΥΑΚ προχώρησε σε δύο διαγωνισμούς, έχοντας όμως δύο διαφορετικούς όρους (!) στην προκήρυξη.
Στον πρώτο, Μάιος 2017, προσήλθαν μόνο τα ΕΛΤΑ και η προκήρυξη έλεγε ρητά σε έναν από τους όρους της ότι οι εταιρείες που θα λάβουν μέρος έπρεπε να πιστοποιημένες κατά ISO στο συγκεκριμένο θέμα (σ.σ. να αποδεικνύεται, δηλαδή, η δυνατότητά τους να παράσχουν τη συγκεκριμένη διαδικασία). Ο περί ου ο λόγος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, μια και συμμετείχε μόνο μία (1) εταιρεία.
Στο δεύτερο, Φεβρουάριος 2018, προσήλθαν δύο εταιρείες και προέκυψε άλλος μειοδότης, όμως από τη διακήρυξη είχε απαλειφθεί ο κρίσιμος όρος η εταιρεία να είναι πιστοποιημένη κατά ISO.
Όταν ανέλαβε το έργο της η ιδιωτική εταιρεία, άρχισαν και τα προβλήματα στη διανομή, με αποτέλεσμα οι δημότες να παραπονιούνται στη ΔΕΥΑΚ, ενώ αρκετοί επικοινώνησαν και με την εφημερίδα μας.
Από τη στιγμή που η κατάσταση δε βελτιωνόταν, η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμών Προμηθειών και Αξιολόγησης Προσφορών με εισήγησή της πρότεινε στο Διοικητικό Συμβούλιο την κήρυξη ως έκπτωτου του αναδόχου της προμήθειας των ταχυδρομικών υπηρεσιών λόγω μη συμμόρφωσης με τις συμβατικές υποχρεώσεις του και έπειτα από σχετική όχληση.
Το ίδιο πρότεινε και η νομικός σύμβουλος της ΔΕΥΑΚ, η οποία σημείωνε χαρακτηριστικά: «Ο ανάδοχος δεν έχει συμμορφωθεί με τις συμβατικές υποχρεώσεις του, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην Επιχείρηση και στους δημότες και η ΔΕΥΑΚ πρέπει, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του Ν. 4412/2016 και το άρθρο 203 περί κήρυξης οικονομικού φορέα εκπτώτου, να προβεί στην έκπτωση αυτού».
Στη συνέχεια, οι δύο εισηγήσεις μεταφέρθηκαν στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΚ, το οποίο κατά πλειοψηφία αποφάσισε να «κωλυσιεργήσει» και να δώσει στην ανάδοχο εταιρεία άλλη μία ευκαιρία. Είναι χαρακτηριστικό, δε, ότι κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας ένα από τα μέλη της πλειοψηφίας ψήφισε «λευκό», αντιλαμβανόμενο τον καθοριστικό χαρακτήρα που είχαν οι δύο εισηγήσεις.
Σήμερα η κατάσταση μπορεί να έχει βελτιωθεί, όμως από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, δεν πρόκειται για “μεμονωμένα” παράπονα δημοτών, αλλά για συνεχείς οχλήσεις προς τη δημοτική επιχείρηση. Αρκετά, δε, από αυτά έχουν μέχρι και προχθεσινή ημερομηνία!
 
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη