-Ανοικτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας
Κύριε υπουργέ,
δυστυχώς, παρά τις διαβεβαιώσεις, βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Το σχολείο ανοίγει και λειτουργεί χωρίς το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό. Χάνονται διδακτικές ώρες. Το πρόβλημα δε λύνεται και οι μαθητές συνηθίζουν σε ένα καθεστώς με 2ωρα, 3ωρα ή 4ωρα προγράμματα που συνεχώς αλλάζουν.
Φέτος φτάσαμε τέλη Οκτώβρη και ακόμα τίποτα. Δεν έχουν, λέει, εγκριθεί τα κονδύλια για τους καθηγητές.
Η ενημέρωση που έχουμε ως γονείς από τη διευθύντρια του Γυμνασίου Καρδαμύλης είναι ότι λείπουν: 7 ώρες φιλόλογος, 13 ώρες φυσικός, 2 ώρες κοινωνική και πολιτική αγωγή, 6 ώρες γαλλικών, 6 ώρες μουσικός, 6 ώρες εικαστικός .
Επιπλέον, ενώ έχουν εγκριθεί παράλληλη στήριξη για ένα μαθητή και κατ’ οίκον διδασκαλία για μια μαθήτρια που πρόσφατα ξεπέρασε ένα πολύ σοβαρό θέμα υγείας, δεν έχουν ακόμα γίνει διορισμοί για τον ίδιο λόγο. Δεν έχουν εγκριθεί τα κονδύλια.
Το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό, γιατί καθιερώνεται, αφενός, η πεποίθηση στους μαθητές ότι το σχολείο τους είναι ανίκανο να αντεπεξέλθει στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και, αφετέρου, ότι αυτό είναι αναπόφευκτο και κάτι φυσιολογικό.
Οι υπεύθυνοι στο σχολείο και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Μεσσηνίας σηκώνουν τα χέρια και κουνάνε το κεφάλι, λέγοντάς μας ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα πέραν όσων έχουν κάνει. Και οι μήνες περνούν.
Αισθανόμαστε οργισμένοι.
Αισθανόμαστε απελπισμένοι.
Αισθανόμαστε ότι η επιλογή μας να ζήσουμε στην επαρχία τιμωρείται με αδιαφορία προς τα παιδιά μας.
Αισθανόμαστε ότι η μόρφωση που έχει κάθε παιδί δικαίωμα στα λόγια, στην πράξη δεν υπάρχει για κάποια παιδιά.
Πέραν των προβλημάτων στις υλικοτεχνικές υποδομές που χρονίζουν, πέρα από την απουσία εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων, εκδρομών με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και εκδηλώσεων που θεωρούμε σημαντικότατες ελλείψεις στο ένα και μοναδικό σχολείο της περιοχής μας, πρέπει να δηλώσουμε την αγανάκτησή μας για την έλλειψη καθηγητών.
Αυτή είναι η κατάσταση και αδικεί κατάφωρα τα παιδιά, ιδίως εκείνα που δεν κάνουν φροντιστήρια και απλώς δεν έχουν συμπληρώσει ούτε μια διδακτική ώρα σε κάποια μαθήματα.
Κατόπιν τούτων, ρωτάμε:
Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την αναπλήρωση των κενών; Θα λυθεί, επιτέλους, το πρόβλημα της έλλειψης καθηγητών;
Και κάτι ακόμα: πώς προτείνετε να καλυφθούν οι χαμένες ώρες μαθημάτων, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά του σχολείου μας να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους με τις αξιώσεις που προβλέπει για όλους τους μαθητές το πρόγραμμα σπουδών;
Γυμνάσιο Καρδαμύλης: Σοβαρές ελλείψεις καθηγητών, ένα ακόμα σχολείο της επαρχίας απαξιώνεται
