Βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις για Καλό Νερό – Τσακώνα, ύψους 25εκ. ευρώ ανακοίνωσε ο Τατούλης

Βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις για Καλό Νερό – Τσακώνα, ύψους 25εκ. ευρώ ανακοίνωσε ο Τατούλης

Πρόσκληση για τμήματα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι και Λάμπαινα – Αρσινόη – Μαυρομάτι μέσα στο Νοέμβριο
 
 
 Μέσα στο Νοέμβριο θα βγει η πρόσκληση για τα μεγάλα οδικά έργα Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι και Λάμπαινα – Αρσινόη – Μαυρομάτι, όπως ανακοίνωσε χθες ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης.
Ο κ. Τατούλης ανέφερε ακόμα ότι σε συνάντηση με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών συμφωνήθηκαν βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις στο δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα, ύψους 25 εκατ. ευρώ.
Μεταξύ άλλων, απαντώντας σε ερωτήσεις κατά τη συνέντευξη Τύπου είπε ότι μέχρι τέλος Μαρτίου θα υποβληθεί ο φάκελος αδειοδότησης για την ίδρυση της περιφερειακής τράπεζας.
 
Οδικά έργα
Αναφερόμενος σε οδικά έργα ο κ. Τατούλης είπε ότι η Περιφέρεια έχει ολοκληρώσει το Ρωμανός – Γαργαλιάνοι και προχωρά πάρα πολύ γρήγορα το Τζάνε – Καλαμάκι. Επίσης, ότι τελείωσε ο δρόμος Σουληνάρι – Κορυφάσιο, ενώ ανακοίνωσε ότι θα ενταχθούν προς υλοποίηση και δύο σημαντικά έργα, το Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι με πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ, με την πρόσκληση να ανακοινώνεται μέσα στο Νοέμβριο, και το Λάμπαινα – Αρσινόη – Μαυρομάτι με 19,5 εκατομμύρια.
Ο κ. Τατούλης αναφέρθηκε και στο δρόμο Ριζόμυλος – Πύλος –Μεθώνη, χαρακτηρίζοντάς τον καίριο για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας. Μάλιστα, αναφέρθηκε στο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, λέγοντας ότι η ενημέρωση που έκανε ήταν προεκλογική και πρόσθεσε: «Ήταν σαν αυτές που είχαν γίνει στο παρελθόν, όπου λέγανε ότι είχαν ολοκληρώσει τις μελέτες, ότι το είχαν εντάξει στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ και νομίζω ότι αυτό είναι πλέον πασιφανές από όλους τους πολίτες. Είπε, λοιπόν, ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη και πάμε για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής. Για να ολοκληρωθεί η μελέτη θα πρέπει να προϋπάρξει η έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης. Το κόστος προϋπολογισμού είναι 200 εκατομμύρια και εδώ θέλει μία απάντηση: Πώς εξασφαλίσατε τα 200 εκατομμύρια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όταν δεν έχετε υποβάλει έναν ολοκληρωμένο και ώριμο φάκελο του έργου; Το άλλο θέμα είναι οι ιδιωτικοί πόροι. Πώς από την πρώτη στιγμή αναφέρονται σε ιδιωτικούς πόρους, όταν η χρηματοδότηση θα είναι από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων; Για να υπάρξει καινούργια παραχώρηση θα πρέπει να μετρηθούν το πόσο βιώσιμο είναι το πρόγραμμα, το business plan του προγράμματος, η κυκλοφοριακή ικανότητα που θα ανταποκρίνεται στο οικονομικό μέγεθος. Θα περιμένουμε τον κύριο γενικό γραμματέα, όταν ο χρόνος των εκλογών πλησιάζει, να έρθει και να μας πει ότι ολοκληρώθηκε ο φάκελος, ότι ενεγράφη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τότε το συζητάμε».
Ακολούθως, ο κ. Τατούλης είπε ότι πρέπει να προχωρήσει γρήγορα το Πάτρα – Πύργος και αμέσως μετά το τμήμα που είναι έξω από τον Καϊάφα να ενταχθεί σε παράλληλο πρόγραμμα στη συμφωνία που έχει κάνει η κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το ίδιο μοντέλο να εφαρμοσθεί, όπως είπε, και για το Καλό Νερό – Τσακώνα. Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι σε συνάντηση με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών συζήτησαν για βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις στο δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα, ύψους 25 εκατ. ευρώ.
 
Αεροδρόμια Καλαμάτας – Τρίπολης
Για το αεροδρόμιο Καλαμάτας, ο περιφερειάρχης σημείωσε ότι η κυβέρνηση αποδέχτηκε την πρόταση της Περιφέρειας πως για να αναπτυχθεί πρέπει να πάει με το μοντέλο ΣΔΙΤ. Σε άλλο σημείο δεν παρέλειψε να πει ότι το Μέγαρο χορού Καλαμάτας φέρει τη δική του σφραγίδα ως υπουργού Πολιτισμού, όπου με τον τότε δήμαρχο Γιώργο Κουτσούλη εξορθολόγησαν το αρχικό κόστος, που υπερέβαινε τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
«Μέχρι και προχθές εξασφαλίσαμε 130.000 ευρώ στην αδυνατούσα Δημοτική Αρχή, προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα, γιατί αλλιώς θα έπρεπε ο Δήμος Καλαμάτας να επιστρέψει πάνω από 13 εκατ. ευρώ», τόνισε ο κ. Τατούλης.
Για το μεγάλο έργο της ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων, είπε ότι η εγκατάσταση των εργοταξίων της ΤΕΡΝΑ θα γίνει προς το τέλος Νοεμβρίου, ενώ σε ερώτηση για το αεροδρόμιο Τρίπολης, απάντησε ότι εξακολουθεί να είναι στρατηγική του επιλογή. Μάλιστα, είπε ότι αναμένει νομοθετική ρύθμιση γιατί μνημονιακά δεν επιτρέπεται η δημιουργία νέων αεροδρομίων και μέσω αυτής θα δοθεί στην αυτοδιοίκηση, προκειμένου να προχωρήσει με ΣΔΙΤ.
 
Πυρηνελαιουργεία
Τέλος, σε ερώτηση για τα πυρηνελαιουργεία και το πρόβλημα που δημιουργείται στην Άνω Μεσσηνία, παραδέχτηκε ότι πράγματι τα πράγματα δεν είναι καλά και πρόσθεσε: «Είχαμε το εξής δίλημμα, στο οποίο δε συμφώνησε κανένας: Ή να τα κλείσεις ή να βρεις τρόπο βελτίωσης του τρόπου λειτουργίας. Εάν τα κλείναμε, τότε η ρύπανση και η επιρροή της δημόσιας υγείας θα ήταν τεράστια. Έχουμε στείλει προτάσεις βελτίωσης. Μας λένε ότι έχουν βελτιώσει αρκετά τεχνικά τους στοιχεία. Δεν το ξέρουμε. Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα δούμε τι έχουν κάνει από μετρήσεις που θα γίνουν. Παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξη. Είναι ένα δύσκολο πρόβλημα, το προσεγγίζουμε με ρεαλισμό, για να δούμε πώς μπορούμε να το διορθώσουμε».
 
Της Βίκυς Βετουλάκη