Αντεπίθεση Νίκα στους ισχυρισμούς Τατούλη: «Χωρίς απορροφητικότητα το ΕΣΠΑ στην Πελοπόννησο»

Αντεπίθεση Νίκα στους ισχυρισμούς Τατούλη: «Χωρίς απορροφητικότητα το ΕΣΠΑ στην Πελοπόννησο»

Σήκωσε χθες ο δήμαρχος Καλαμάτας και υποψήφιος περιφερειάρχης, Παναγιώτης Νίκας, το γάντι το οποίο “έριξε” ο Πέτρος Τατούλης εναντίον του, με αφορμή δηλώσεις του τελευταίου εναντίον της Δημοτικής Αρχής για το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας.
Η απάντηση του κ. Νίκα είχε δύο σκέλη. Στο πρώτο αναφέρθηκε στις “επιτυχίες” της Περιφέρειας στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ 2014- 2020 (μόλις 17!), ενώ δεν άφησε έξω και το θέμα του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας.
Μιλώντας για το ΠΕΠ Πελοποννήσου, αναφέρθηκε στη χαμηλή απορροφητικότητα (17%) που παρατηρείται δύο χρόνια πριν από τη λήξη του και στο γεγονός ότι για την Καλαμάτα, από τα 50 εκατομμύρια ευρώ της απορρόφησης (17%), διατέθηκαν μόνο 100 χιλιάδες ευρώ (μισθοδοσία προσωπικού για την υποστήριξη κακοποιημένων γυναικών).
Από την ανάλυση των στοιχείων φαίνεται ότι μέχρι τώρα η Καλαμάτα δεν μπορεί να περιμένει έργα προϋπολογισμού πάνω από 13 εκατομμύρια ευρώ και πραγματικά χρήματα γύρω στα 7 εκατομμύρια ευρώ σε συμφωνητικά, δηλαδή το 1/40 του προγράμματος. Τόνισε, λοιπόν, ότι πρέπει να γίνει κάτι ώστε να αλλάξει αυτή η κατάσταση, “ή τώρα ή μετά τις εκλογές οπωσδήποτε”…
Συνεχίζοντας ο Π. Νίκας είπε ότι ευτυχώς υπάρχει χρηματοδότηση από άλλες πηγές, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με κονδύλια της οποίας πραγματοποιήθηκαν πολλά έργα αναπλάσεων και αθλοπαιδιών, αλλά και χρήματα από την κυβέρνηση (αντιπλημμυρικά, ασφαλτοστρώσεις, κ.λπ.).
Κλείνοντας, είπε ότι δυστυχώς υπάρχουν δύο πραγματικότητες δηλαδή η τηλεοπτική, που προπαγανδίζεται από την Περιφέρεια, και η αλήθεια, που απορρέει από την ποιότητα των κατανομών και την απορροφητικότητα.
Επίσης, αναφέρθηκε και πάλι στις απρέπειες, την προχειρότητα και την προσβολή του κ. Τατούλη προς το Δήμο Καλαμάτας με τη χρησιμοποίηση του Δημοτικού Μεγάρου Χορού για οργάνωση προεκλογικής φιέστας, χωρίς αυτή να σημειώσει επιτυχία, παρά την πίεση που υπήρξε.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι η πατρότητα της ιδέας να είναι η Καλαμάτα πόλη του χορού ανήκε στον τότε υπουργό Θάνο Μικρούτσικο και ότι η θεμελίωση της πολιτιστικής πολιτικής του Δήμου ανήκε στο δήμαρχο Σταύρο Μπένο.
Πρόσθεσε ότι όλοι οι δήμαρχοι (Π. Κουμάντος, Γ. Κουτσούλης) αγωνίσθηκαν για την ωρίμανση του έργου και ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον αείμνηστο Χρήστο Μαλαπάνη. Μάλιστα, στο σημείο αυτό τόνισε: “Ασφαλώς ο Μαλαπάνης έκανε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια σε μελετητικό επίπεδο. Προφανώς δεν αναφέρθηκε. Αλίμονο αν αναφερόταν. Έχουμε εδώ ένα μελανό σημείο. Έχει φύγει από τη ζωή ο Χρήστος και δε θέλω να κάνω εκμετάλλευση ειλικρινά καμία”…
Τέλος, ο κ. Νίκας σχολίασε ότι η πιο γενναία χρηματοδότηση έγινε όταν υπουργός Πολιτισμού ήταν ο Αντώνης Σαμαράς, ενώ προφανώς στην προσπάθεια για την κατασκευή του Μεγάρου είχε θετική συμμετοχή και ο κ. Τατούλης.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη