Η επιθυμία λειτουργίας ενός τουριστικού τρένου που θα περνάει από σημαντικές περιοχές της Καλαμάτας, είναι κάτι που έρχεται από το παρελθόν. Πρόκειται για μια ιδέα που έχει απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, έπειτα από σχετική επιχειρηματική πρόταση, η οποία θα συζητηθεί και στη σημερινή συνεδρίαση. Ένας από τους λόγους της επιμονής είναι ότι η παρουσία του στους δρόμους της Καλαμάτας θεωρείται πως θα δώσει προστιθέμενη τουριστική αξία στην πόλη.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου Καλαμάτας, το μήκος της περιοχής που θα καλύπτεται είναι περίπου 13 χιλιόμετρα, ενώ τα ειδικά οχήματα δε θα μπορούν να ξεπερνούν σε μήκος τα 20 μέτρα και να κινούνται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 25 χιλιόμετρα.
Η πρόταση που έχει κατατεθεί στο Δήμο Καλαμάτας είναι συγκεκριμένη και μεταξύ των όσων υποστηρίζονται είναι ότι με τον τρόπο αυτό θα μπορούν οι επισκέπτες από τα κρουαζιερόπλοια να βλέπουν τις ομορφιές της πόλης με σύντομο και με ξεκούραστο τρόπο.
Βέβαια, ένα από τα ισχυρά αντεπιχειρήματα μιας τέτοιας επένδυσης είναι ότι ένα τόσο μεγάλο σε μήκος όχημα δεν μπορεί να κυκλοφορεί τους καλοκαιρινούς, ιδίως, μήνες σε δρόμους με επιβαρυμένο κυκλοφοριακό φορτίο, αφού με τη χαμηλή ταχύτητα με την οποία θα κινείται μάλλον περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει, παρά θα αποτελέσει όφελος για την Καλαμάτα.
Η διαδρομή
Η διαδρομή που εγκρίθηκε κατ’ αρχήν συμπεριλαμβάνει τις εξής οδούς: Ναυαρίνου (αφετηρία), Τσαμαδού – Αναλήψεως – Ψαρών – Λυκούργου – Αρτέμιδος – 23ης Μαρτίου – Υπαπαντής – Χρυσ. Θέμελη (στάση) – Φάριος – Φαρών – Σταδίου (στάση) – 23ης Μαρτίου – Νεδοντος – Κροντήρη (στάση) – Αριστομένους – Μακεδονίας – Ψαρών – Αναλήψεως – Τσαμαδού – Ναυαρίνου (Φιλοξένια – στάση) – Ηρώων – Κρήτης – Φάρων – Ναυαρίνου (αφετηρία).
Σε κάθε περίπτωση η τελική απόφαση θα ληφθεί σήμερα, αν και τις προηγούμενες φορές η επένδυση… έμεινε στη μέση λόγω, κυρίως, των κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα δημιουργούσε.
Α.Π.
Τουριστικό τρένο στους δρόμους της Καλαμάτας
