Σειρά δράσεων για την τουριστική προβολή της Καλαμάτας

Σειρά δράσεων για την τουριστική προβολή της Καλαμάτας

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε ο προγραμματισμός δράσεων για την τουριστική προβολή του Δήμου Καλαμάτας κατά το έτος 2019, εκτιμώμενης δαπάνης 50.000 ευρώ, σύμφωνα με την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας.
Ο προγραμματισμός, σύμφωνα με δελτίο Τύπου της Δημοτικής Αρχής, προβλέπει τα εξής:
 
1. ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ – ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
• Δημιουργία, θεματικών φυλλαδίων, αφισών, banner, flyer κ.ά. και ανατύπωση ή / και επικαιροποίηση έντυπου, προωθητικού, τουριστικού υλικού. Το υλικό αυτό αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάδειξη της περιοχής και την πληροφόρηση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών της Καλαμάτας. Διανέμεται από τα Γραφεία Τουριστικής Υποστήριξης του Δήμου (ιστορικού Δημαρχείου, Παραλίας, Αεροδρομίου, Γραφείο Υποδοχής Κρουαζιέρας), δίδεται ως αναμνηστικό δώρο σε συνέδρους, σε οργανωμένες ομάδες επισκεπτών (φεστιβάλ, εκδηλώσεις, ημερίδες κ.ά.), αποστέλλεται σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις κ.ά. Εκτιμώμενη δαπάνη:5000 ευρώ
•Δημιουργία ενός περιεκτικού χρονολογίου – ημερολογίου εκδηλώσεων, σε ηλεκτρονική μορφή, σε συνεργασία με άλλους φορείς όπως: ΚΕ «Φάρις», Αθλητικό Οργανισμό Δήμου, Εκκλησία, επιχειρήσεις, συλλόγους (αθλητικούς, πολιτιστικούς κ.ά.), για την καταγραφή και αποτύπωση όλων των ετησίως επαναλαμβανομένων, αλλά και εκτάκτων δρωμένων. Το ημερολόγιο αυτό θα περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα εκδηλώσεων όπως: μουσική, θέατρο, εικαστικές εκθέσεις, φεστιβάλ, πολιτιστικά δρώμενα, θρησκευτικές εκδηλώσεις, αθλητικές διοργανώσεις κ.ά. Η ενέργεια αυτή θα βοηθήσει πολύ την ανάπτυξη του city break τουρισμού και θα τονώσει την περιοχή σε εποχές χαμηλής επισκεψιμότητας. Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000 ευρώ
•Δημιουργία εντύπου με ειδικό περιεχόμενο, καθώς θα εντοπιστούν και θα καταγραφούν τα αξιοθέατα, μουσεία και λοιπά σημεία ενδιαφέροντος στην Καλαμάτα, που είναι προσβάσιμα σε άτομα με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα. Εκτιμώμενη δαπάνη: 3.000 ευρώ
•Δημιουργία προωθητικού spot, το οποίο θα βασίζεται σε μία κατάλληλη και καλαίσθητη σεναριακή ιδέα. Θα προβάλλεται σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε επιλεγμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης και μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της πόλης της Καλαμάτας. Το προωθητικό spot θα έχει μέγιστη διάρκεια 2 λεπτά και δύο σύντομες εκδοχές (short version) διάρκειας 20 και 30 δευτερολέπτων και θα αποτελεί παραγωγή υψηλών προδιαγραφών. Εκτιμώμενη δαπάνη: 4.000 ευρώ
 
2. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ – ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
•Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις (εσωτερικού και εξωτερικού) με φυσική παρουσία ή / και με έντυπο υλικό της περιοχής της Καλαμάτας, συνεργαζόμενοι με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και άλλους φορείς. Εκτιμώμενη δαπάνη: 4.000 ευρώ
•Συμμετοχή ή / και διοργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και εκδηλώσεων τουριστικού ενδιαφέροντος σε εποχές χαμηλής επισκεψιμότητας για την τόνωση της περιοχής και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εκτιμώμενη δαπάνη: 3.000 ευρώ
•Διοργάνωση εκδηλώσεων – παρουσιάσεων της Καλαμάτας σε πόλεις της Ελλάδος, αλλά και φιλοξενία αντίστοιχων εκδηλώσεων άλλων πόλεων στην Καλαμάτα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού (γαστρονομικός, αθλητικός, συνεδριακός κ.ά.). Οι δράσεις αυτές προωθούν αποτελεσματικότερα την προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής μας και προάγουν την εξωστρέφεια της Καλαμάτας και των κατοίκων, ανοίγουν διαύλους επικοινωνίας μεταξύ των φορέων (ανταλλαγές απόψεων, ιδεών, καινοτόμων δράσεων κ.λπ.), δημιουργούν συνέργειες μεταξύ των επιχειρηματιών (Β2Β συναντήσεις, προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών) και ταυτόχρονα ενισχύουν την τοπική οικονομία (ξενοδοχεία, εστιατόρια, τοπικά ΜΜΕ, διάφοροι επαγγελματίες κ.ά.). Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000 ευρώ
•Προωθητικές ενέργειες σε μεγάλα εμπορικά κέντρα της Αθήνας και στο σταθμό Μετρό του Συντάγματος στην Αθήνα, με περίπτερο του Δήμου Καλαμάτας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού (γαστρονομικός, αθλητικός, θρησκευτικός κ.ά.). Εκτιμώμενη δαπάνη: 3.000 ευρώ.
 
3. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
•Προβολή σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Συνεργασία με κεντρικά, τοπικά και περιφερειακά ΜΜΕ (περιοδικά, ιστοσελίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση) με σκοπό την προβολή και ανάδειξη της περιοχής μας. Εκτιμώμενη δαπάνη: 7.000 ευρώ
•Δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά με τίτλο «Καλώς ήρθατε στην Καλαμάτα» -“Welcome to Kalamata”, με λειτουργικό σύστημα iOS, Android και Windows, η οποία θα προσφέρεται δωρεάν και θα μπορεί ο επισκέπτης να την κατεβάσει στο κινητό του από το AppStore για iOS, το Google Play για Android και το Windows Store για Windows.
Μέσω αυτής της εφαρμογής θα υπάρχει η δυνατότητα να ενημερώνεται ο επισκέπτης για:
•τις τελευταίες ανακοινώσεις του Δήμου
•τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην πόλη
•τα αξιοθέατα και σημαντικά σημεία της πόλης
•Ο χάρτης της πόλης με όλα τα ενδιαφέροντα σημεία (μουσεία, χώροι λατρείας, πινακοθήκες, χώροι στάθμευσης, ποδηλατόδρομοι, info points) και πολλά άλλα. Εκτιμώμενη δαπάνη: 3.000 ευρώ
•Φιλοξενία τουριστικών φορέων, ειδικών δημοσιογράφων και τουριστικών bloggers από την Ελλάδα και το εξωτερικό (Μεσογειακές και Βαλκανικές χώρες) σε συνεργασία με τα γραφεία του Ε.Ο.Τ στο εξωτερικό. Εκτιμώμενη δαπάνη: 2.000 ευρώ.
 
4. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ
•Ενέργειες για την ανάδειξη της προσβασιμότητας και του «τουρισμού για όλους» στην πόλη της Καλαμάτας, Ο Δήμος Καλαμάτας, έχοντας κάνει αρκετά βήματα στον τομέα της προσβασιμότητας, τόσο στον αστικό ιστό (πεζοδρόμια με οδηγούς όδευσης τυφλών, ράμπες για ΑμΕΑ και εμποδιζόμενα άτομα κ.λπ.), όσο και στην παράκτια ζώνη (Seatrac, WC και ράμπες για ΑΜΕΑ, ναυαγοσώστες), μπορεί να αναδειχθεί σε τουριστικό προορισμό προσβάσιμο σε όλους, τον οποίο μπορούν με περισσότερη ευκολία να επισκεφθούν τουρίστες με προβλήματα όρασης ή κινητικά, ηλικιωμένοι με μειωμένη κινητικότητα, μητέρες με παιδικό καρότσι κ.λπ.
•Ενέργειες για την ανάπτυξη και προσέλκυση μαθητικών – εκπαιδευτικών εκδρομών, αξιοποιώντας την πλούσια ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της Καλαμάτας και των γύρω περιοχών. Ενέργειες προώθησης και ενημέρωσης των ενδιαφερομένων στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας. Διαμόρφωση ενδεικτικών 3ημερων και 5ημερων «πακέτων» – δρομολογίων για καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς και συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις για δημιουργία εκπτωτικών πακέτων
•Άνοιγμα σε αγορές Τρίτης Ηλικίας (συνεργασία με ΚΑΠΗ και Ενώσεις Συνταξιούχων της χώρας ). Εκτιμώμενη δαπάνη: 6.000 ευρώ
 
5. ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
Αναβάθμιση των Γραφείων Τουριστικής Υποστήριξης του Δήμου, με τη δημιουργία καινοτόμων σημεία πληροφόρησης “info points”, αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής.
Οι νέοι χώροι θα αξιοποιούν τεχνολογίες αιχμής και θα παρέχουν στους επισκέπτες σύγχρονους, καινοτόμους και εναλλακτικούς τρόπους πληροφόρησης. Τα σημεία πληροφόρησης θα στοχεύουν στην ολοκληρωμένη ενημέρωση του τοπικού πληθυσμού και των επισκεπτών για τουριστικά και πολιτιστικά θέματα της πόλης.
Η τεχνολογική υποδομή των γραφείων πληροφόρησης θα αποτελείται από πρωτότυπα διαδραστικά συστήματα, τα οποία στοχεύουν στην πληροφόρηση των επισκεπτών και την προώθηση του τουρισμού και του πολιτισμού μέσω προηγμένων υπηρεσιών διαδραστικής ενημέρωσης, καθώς και βιωματικών τρόπων αλληλεπίδρασης.
Στο πλαίσιο της δράσης θα δημιουργηθούν δύο διαδραστικά γραφεία πληροφόρησης, τα οποία θα είναι ηλεκτρονικά συνδεδεμένα μεταξύ τους. Το πρώτο θα στεγάζεται σε χώρους του ιστορικού Δημαρχείου της Καλαμάτας, όπου θα λειτουργούν δέκα διαδραστικά συστήματα και το δεύτερο σε επισκέψιμο χώρο (μεγέθους περιπτέρου) που θα βρίσκεται στην παραλιακή ζώνη της Καλαμάτας και θα διαθέτει τρία διαδραστικά συστήματα.
Ένας από τους βασικούς στόχους είναι, επίσης, να δημιουργηθεί ενιαία υποδομή διατήρησης και καταλογογράφησης ψηφιακού περιεχομένου για το Δήμο Καλαμάτας, το οποίο θα είναι διαθέσιμο και με τη μορφή ανοιχτών δεδομένων (open data), η οποία θα επιτρέπει τη διάχυση και διάθεσή του. (Χρηματοδότηση μέσω ΒΑΑ ΕΠ «Πελοπόννησος» 2014 – 2020 του ενταγμένου έργου στη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης Δήμου Καλαμάτας με τίτλο «Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής πληροφόρησης πολιτών και επισκεπτών»).