5ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας: Καθηγητές του σχολείου σε Στοκχόλμη και Λονδίνο

5ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας: Καθηγητές του σχολείου  σε Στοκχόλμη και Λονδίνο

Στο πρόγραμμα Erasmus +/Δράση ΚΑ1– Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης εντάσσεται το επιμορφωτικό πρόγραμμα SMILE– Using Museums and Heritage as a Teaching and Learning Resource, το οποίο παρακολούθησαν στη Στοκχόλμη από 4 έως 10 Αυγούστου  δύο εκπαιδευτικοί του 5ου Γενικού Λυκείου Καλαμάτας. Να σημειωθεί πως επιχορηγήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με το ΙΚΥ, το οποίο υπέχει τη θέση της Εθνικής Μονάδας Συντονισμού για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση του προγράμματος Erasmus +.
Στο  δομημένο κύκλο μαθημάτων συμμετείχαν συνολικά 15 εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Πορτογαλία, ενώ ο φορέας διοργάνωσης της επιμόρφωσης λέγεται EUcourses.euElderberryAB, έχει έδρα στην Αγγλία και χώρα υλοποίησης τη Σουηδία.
To πρόγραμμα περιελάμβανε δραστηριότητες τόσο γνωστικού περιεχομένου όσο και καλλιέργειας δεξιοτήτων των συμμετεχόντων (διαλέξεις, επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους και μουσεία, εργαστήρια, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες και αξιολόγηση), σχετικά με την αξιοποίηση της μουσειακής εκπαίδευσης και του ρόλου των μουσείων και των χώρων ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ως πηγή γνώσης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πολύ σημαντικό μέρος της επιμόρφωσης αποτέλεσε η αξιοποίηση καινοτόμων μεθόδων mobilelearning και ηλεκτρονικής μάθησης με τη χρήση κινητών συσκευών smartphones και ipads και μέσω λειτουργικών Android και IOS και εφαρμογών όπως QRCode και AdobeSparkvideo.
Στη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε μουσεία και χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, όπως το υπαίθριο μουσείο Skansen, το μουσείο Vasa, το Μεσαιωνικό Μουσείο Στοκχόλμης, το Royal Armory Museum, Stockholm City Museum, η ιστορική πόλη Mariefred, το κάστρο Gripsholm Slot, στα οποία εφαρμόστηκαν ομαδο- συνεργατικές και βιωματικές μέθοδοι εξερεύνησής τους προκειμένου να αξιοποιηθούν σε δραστηριότητες εκτός τάξης.
Το σεμινάριο έκλεισε με παρουσίαση εργασιών των συμμετεχόντων και αξιολόγησή τους από το φορέα διοργάνωσης, καθώς και με την απονομή πιστοποίησης συμμετοχής και βεβαίωσης παρακολούθησης για τις εκπαιδευτικούς Άννα Κακλή ΠΕ78 και Γεωργία Παπαθανασοπούλου ΠΕ02, ενώ απέκτησαν έγγραφο κινητικότητας Europass.

Λονδίνο
Επίσης, από το 5ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας οι καθηγητές Βασίλειος Ρουσέας ΠΕ86 και Μαρία Ξαπλαντέρη ΠΕ04 παρακολούθησαν στο Λονδίνο το πρόγραμμα «Καινοτόμες Διδακτικές Προσεγγίσεις» του φορέα ITC, από 5-9 Αυγούστου.
Οι καθηγητές εξασκήθηκαν, κυρίως, σε τεχνικές ενεργητικής μάθησης και στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση με συναδέλφους από άλλα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το ΙΚΥ. Ήρθαν σε επαφή με το αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημα και αποκόμισαν σημαντικές γνώσεις για τη λειτουργία των νέων τεχνολογιών στο χώρο της εκπαίδευσης.
Στόχος των δραστηριοτήτων αυτών είναι η διαμόρφωση της ιδιότητας του Ευρωπαίου πολίτη μέσω της κοινής πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης, η καλλιέργεια του ανθρωπισμού και η οικοδόμηση ουσιαστικών και ισότιμων σχέσεων μεταξύ πολιτών με ενίσχυση του αλληλοσεβασμού, της αλληλεγγύης και της διαπολιτισμικής συνείδησης.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν μια βαθύτερη κατανόηση της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης και του πολιτισμού, κατανόησαν τη συμβολή των μουσείων στη διαμόρφωση της συλλογικής συνείδησης και της ευρωπαϊκής ταυτότητας, διερεύνησαν τον τρόπο αξιοποίησης των μουσείων στη σχολική εκπαίδευση για ζητήματα ταυτότητας και ενσωμάτωσης, αντιλήφθηκαν τα μουσεία ως χώρους ενίσχυσης της διαπολιτισμικής συνείδησης, εφάρμοσαν βιωματικούς και εναλλακτικούς τρόπους μάθησης για επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους ώστε η εμπειρία μιας επίσκεψης να είναι εποικοδομητική, απέκτησαν ψηφιακές δεξιότητες για αξιοποίηση σε ξεναγήσεις σε μουσεία και καλλιέργησαν επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητες συνεργασίας με συναδέλφους άλλων χωρών της Ευρώπης.
Οι εκπαιδευόμενοι αποκόμισαν γνώσεις και βελτίωσαν δεξιότητες τις οποίες θα αξιοποιήσουν στη σχολική κοινότητα.