Συμμετοχή σε δράσεις εξωστρέφειας από το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Συμμετοχή σε δράσεις εξωστρέφειας από το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Η εκπαίδευση, πέρα από τη τυπική διαδικασία μάθησης, οφείλει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αναζήτηση στοιχείων που ενδιαφέρουν τους μαθητές, που ικανοποιούν την περιέργειά τους, που προάγουν την καινοτομία, που καθιστούν το σχολείο ελκυστικό, ανοιχτό στην κοινωνία.

Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, λοιπόν, φιλοδοξεί και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες εξωστρέφειας, προωθεί τη συνεργασία, διαμορφώνει καλές πρακτικές, επιδιώκει αμφίδρομες δράσεις με στόχο την αλληλεπίδραση με σχολεία της Ευρώπης, με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, με κρατικούς και κοινωνικούς φορείς, με προσωπικότητες των γραμμάτων, της τέχνης, με την τοπική κοινωνία, με τη γειτονιάς.

Όπως αναφέρεται:

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Η Βιβλιοθήκη του σχολείου στεγάζεται στο β΄ όροφο του σχολικού κτηρίου και καλύπτει επιφάνεια 100 τ.μ. Στον καλαίσθητο χώρο της είναι συγκεντρωμένοι περισσότεροι από 3.000 τίτλοι βιβλίων και σημαντικός αριθμός περιοδικών. Λειτουργεί, κυρίως, ως παιδική σχολική βιβλιοθήκη, υπάρχει, ωστόσο, και τμήμα ενηλίκων.

Επιδιώκεται η βιβλιοθήκη: Να αποτελέσει για τους μαθητές ένα ελκυστικό χώρο εκτόνωσης, γνώσης, πληροφόρησης, γνωριμίας- εξοικείωσης με το βιβλίο και ανάπτυξης των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους. Να δώσει στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία και τη δυνατότητα διαφορετικής προσέγγισης της διδασκαλίας, πρόσβασης σε πηγές πληροφόρησης και μέσα για το σχεδιασμό νέων μεθοδολογιών στις διαδικασίες της μάθησης, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις πληροφοριακές και ερευνητικές ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Δράσεις: παρουσιάσεις βιβλίων – συνεργασίες με συγγραφείς, εικονογράφους, εκδοτικούς οίκους, προβολές ταινιών-ομιλίες και θεματικές συζητήσεις – λέσχες βιβλίων – εργαστήρια κ.ά.

Το υλικό ταξινομείται σύμφωνα με το Δεκαδικό Σύστημα DEWEY (Dewey Decimal Classification)

Την οργάνωση και τη λειτουργία έχει η Διαχειριστική Επιτροπή με υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς Χρυσανθακόπουλο Κωνσταντίνο και Παπανικολάου Παναγιώτα.

4 ΣΧΕΔΙΑ ERASMUS+ KA2

Τα σχολικά έτη 2017-19 υλοποιήθηκαν:

Σχέδιο «Active School Days»: Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων μέσω της υιοθέτησης πρακτικών που ενσωματώνουν τη φυσική δραστηριότητα στην τάξη και στα διαλείμματα, η καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας και και πνεύματος συνεργασίας. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή σχολείων της Φινλανδίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας. Το συντονισμό για το σχολείο είχε η εκπαιδευτικός Παραρά Μαρία.

Τα σχολικά έτη 2018 – 2020 υλοποιείται:

Σχέδιο «Guiding the development of responsible citizenship in schools» – «Καλλιεργώντας το αίσθημα του υπεύθυνου πολίτη στο σχολείο»: Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενεργοποίηση των μαθητών προκειμένου να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες, έχοντας ως γνώμονα τους προτεινόμενους στόχους για βιώσιμη ανάπτυξη που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Έθνη. Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συμμετοχή σχολείων της Αγγλίας, της Πολωνίας και της Ουγγαρίας. Το συντονισμό για το σχολείο έχει η εκπαιδευτικός Παραρά Μαρία.

Τα σχολικά έτη 2019 – 2021 υλοποιούνται:

Σχέδιο «Doing small things with great love»-«Κάνοντας μικρά πράγματα με μεγάλη αγάπη» με σχολεία των χωρών Ισπανίας, Κροατίας και της Ιταλίας και τη συμμετοχή μαθητών Ε΄& Στ΄ τάξεων: Η κεντρική ιδέα του προγράμματος είναι καθημερινές μικρές πράξεις αλληλεγγύης, δράσεις για κοινωνικά ζητήματα για το περιβάλλον, ενίσχυση των ευπαθών ομάδων κ.λπ. Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συμμετοχή μαθητών Ε΄ και Στ΄ τάξης και σε συνεργασία με σχολεία της Ισπανίας, της Ιταλίας και Κροατίας. Το συντονισμό για το σχολείο έχει η εκπαιδευτικός Θεοχάρη Αθανασία.

Σχέδιο «Πλατφόρμα 3D παιχνιδιών Ευρωπαϊκής κληρονομιάς με σκοπό τη διδασκαλία των μαθηματικών A, B & Γ Τάξεων»: Το πρόγραμμα στοχεύει στη σύνδεση των μαθηματικών με τόπους πολιτισμού με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Υλοποιείται με τη συμμετοχή μαθητών Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης σε συνεργασία με φορείς από Ελλάδα, Κύπρο και Ιρλανδία. Το συντονισμό για το σχολείο έχει η εκπαιδευτικός Μάλαμα Βασιλική.

ERASMUS+ KA1

Σχέδιο «ERASMUS+: Παράθυρο στο Ευρωπαϊκό μας μέλλον». Στόχοι του προγράμματος είναι: Η αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και της Πολιτισμικής Κληρονομιάς. Η ενίσχυση της χρήσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία αλλά και στις υπόλοιπες δράσεις του σχολείου.

Η απόκτηση διδακτικών εργαλείων για την αξιοποίηση της κίνησης και του παιχνιδιού, αλλά και την υιοθέτηση καλών πρακτικών που προάγουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Παραρά Μαρία – Θεοχάρη Αθανασία – Χρυσανθακόπουλος Κωνσταντίνος – Κατσαριώτη Αθανασία – Μάλαμα Βασιλική.

ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Διοργάνωση μηνιαίων ενημερωτικών συναντήσεων-παρουσιάσεων που αφορούν σύγχρονα ζητήματα μάθησης, ψυχολογίας, νέων τεχνολογιών με τη συμμετοχή νέων επιστημόνων της πόλης. Το συντονισμό έχει η εκπαιδευτικός Μάλαμα Βασιλική.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ

Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου – Τμήμα Γεωπονίας με τίτλο “Διατήρηση της φυτικής βιοποικιλότητας στα βουνά Ταΰγετος και Πάρνωνας”, υπό την εποπτεία του καθηγητή Αναστασίου Δάρρα, σχετίζεται με τη διάσωση και τη διατήρηση των ενδημικών φυτών και υλοποιείται στο πλαίσιο σχεδίου του ΕΛΙΔΕΚ ” Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης”.

Στόχο έχει να καλλιεργήσει την κουλτούρα της έρευνας στους μαθητές με βιωματικά εργαστήρια, εκπαιδευτικές επισκέψεις, ημερίδες ενημέρωσης κ.λπ.

Συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και την καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, Νίκη-Νικολέτα Ευελπίδου, για την εφαρμογή του προγράμματος με τίτλο «Ψηφιακό Μουσείο: Ανακαλύπτοντας Γεωμορφολογικές Διαδρομές» που κατατίθεται στο πλαίσιο του «Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης» του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας. Σκοπός είναι η δημιουργία ενός ερευνητικού πεδίου και μιας καινοτόμου εκπαιδευτικής πρακτικής, με εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο τοπικό περιβάλλον.

Συμμετοχή στους Περιφερειακούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης για μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης που συνδιοργανώνουν το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Περιφέρειας Πελοποννήσου.