Επιθετική διαφήμιση, social media και υγειονομική ασφάλεια για τον τουρισμό


Καθώς αρχίζει να ξεκαθαρίζει το τοπίο στο τι μέλλει γενέσθαι στον Τουρισμό για τη φετινή σεζόν, με τα ξενοδοχεία στη χώρα να ανοίγουν την 1η Ιουνίου, θεωρώ πως τώρα που υπάρχουν αυτά τα δεδομένα το Επιμελητήριο Μεσσηνίας επιβάλλεται, όχι πρέπει, σε συνεννόηση με την Ένωση Ξενοδόχων και Τουριστικών Καταλυμάτων να προχωρήσουν σε επιθετική τηλεοπτική διαφήμιση της Μεσσηνίας στην Ελλάδα μέσω των μεγάλων αθηναϊκών καναλιών, αλλά και των sites του μεσσηνιακού Τύπου, προκειμένου ο νομός μας να προσελκύσει το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό επισκεπτών. Το ίδιο απαιτείται να γίνει μέσω εφαρμογών του διαδικτύου, όπως το instagram και το facebook, τόσο για την εγχώρια αγορά όσο και για εκείνη του εξωτερικού.

Καταθέτοντας, μάλιστα, την προσωπική μου εμπειρία από το instagram, όταν αναρτώ φωτογραφίες από τοπία της Μεσσηνίας η απήχηση είναι πολύ μεγάλη από το εξωτερικό, παρά το σχετικά μικρό αριθμό ακολούθων που έχω. Το ίδιο, φυσικά, κάνουν και πολλοί άλλοι Μεσσήνιοι χρήστες και με μεγαλύτερη επιτυχία.

Ο καθένας μας πρέπει να γίνει διαφημιστής της Μεσσηνίας στοχευμένα με ακολούθους εκτός νομού, Ελλάδας και εξωτερικού. Κι αυτός ο τρόπος μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ στην προσέλκυση τουριστικού ρεύματος από χώρες που παραδοσιακά αποτελούν πελάτες μας, όπως η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία και η Ιταλία. Κυρίως, όμως, πρέπει να γίνει συντονισμένα από το καθ’ ύλην αρμόδιο Επιμελητήριο και τους ξενοδόχους, σε συνεργασία και με τους Δήμους της Μεσσηνίας. Χρόνος υπάρχει και δεν υπάρχει, καθώς τα πράγματα πρέπει να τρέξουν με ταχύτητα φωτός. Η δύναμη της τηλεόρασης για τους μεγαλύτερους και των social media για τους νεότερους είναι τεράστια και ο κορωνοϊός αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να μάθει η Ελλάδα και η Ευρώπη, κυρίως, ότι η Μεσσηνία είναι top προορισμός, εφάμιλλος και καλύτερος των νησιών, που φέτος θα έχουν και πρόβλημα λόγω της κατάστασης που θα επικρατήσει στα επιβατικά πλοία με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και την ενδεχομένη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

Πέραν τούτων, όλα τα παραπάνω πρέπει να συνδυαστούν και με την υγειονομική ασφάλεια που θα παρέχει ο νομός στους τουρίστες. Και αυτό εξαρτάται πρωταρχικά από εμάς τους ίδιους, που πρέπει να ακολουθήσουμε ευλαβικά τις οδηγίες των λοιμωξιολόγων για να κρατήσουμε «καθαρό» το νομό, αλλά και από την προβολή και τις δυνατότητες του Νοσοκομείου Καλαμάτας, το οποίο με άμεσες και κατάλληλες ενέργειες πρέπει να βελτιωθεί και να γίνει, ει δυνατό, νοσοκομείο αναφοράς για την τουριστική περίοδο και όχι μόνο, προκειμένου οι τουρίστες που θα επισκέπτονται τη Μεσσηνία να νιώθουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Θαρσείν χρη και φείδου χρόνου.

Προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει η ατμομηχανή του τουρισμού στη Μεσσηνία, μ’ άλλα λόγια η Costa Navarino, αλλά και οι πολιτικοί μας, με παντοίους τρόπους.

Του Δημήτρη Γιατράκου