Η «Παναγιά Μυρτιδιώτισσα» είχε την τύχη… του «Τιτανικού»

Η «Παναγιά Μυρτιδιώτισσα»  είχε την τύχη… του «Τιτανικού»

Μέτοχοι της ΑΝΕΝ αναζητούν τι έγιναν οι μετοχές τους

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και έπειτα από πολλές συνομιλίες «πήρε σάρκα και οστά» το όραμα κάποιων να συνδεθεί ξανά ακτοπλοϊκά η Καλαμάτα με την Κρήτη μέσω της εταιρείας ANEN Lines. Μέτοχοί της, πέραν της ΑΝΕΚ, ήταν πολλοί φορείς της Μεσσηνίας (Νομαρχία, Δήμοι κ.λπ.), αλλά κυρίως απλοί πολίτες που θεώρησαν ότι έπρεπε «να βάλουν πλάτη» για να λειτουργήσει η γραμμή. Μάλιστα, κάποιοι αισιόδοξοι είδαν τις συγκεκριμένες μετοχές ως επένδυση και έτσι δανείστηκαν χρήματα για να τις αγοράσουν.

Τελικά, το εγχείρημα δεν πήγε όπως οι απλοί μέτοχοι υπολόγιζαν και το καράβι “Παναγία Μυρτιδιώτισσα” είχε την τύχη του «Τιτανικού». Μπορεί το καράβι να μη βούλιαξε, κάτι όμως που συνέβη με τις μετοχές.

Πλέον το θέμα επανέρχεται στην επικαιρότητα, καθώς δημιουργήθηκε η Επιτροπή Πρωτοβουλίας των Μεσσήνιων Μετόχων, με στόχο να δει τι απέγιναν οι μετοχές όσων πίστεψαν στο εγχείρημα και αγόρασαν.

Όπως είπαν, η αναζήτηση της αλήθειας θα ξεκινήσει με συναντήσεις που θα έχουν με θεσμικούς μετόχους του νομού (πρώην Νομαρχία Μεσσηνίας, Δήμοι, Ενώσεις κ.λπ.) που διέθεσαν μεγάλα ποσά για την αγορά μετοχών.

Ο ένας εκ των χιλιάδων μικρομετόχων της ΑΝΕΝ ΑΕ, Παύλος Γκρέκης, ανέφερε ότι τόσα χρόνια αρκετοί είναι οι μικρομέτοχοι που τον ρωτούν τι έγινε με τα χρήματα που κάποτε επένδυσαν. Έτσι, ξεκίνησε μαζί με μέλη της Επιτροπής να αναζητούν πληροφορίες για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η εταιρεία αλλά και το πλοίο, εγχείρημα δύσκολο, όπως είπε, αφού η εταιρεία δεν είναι πρόθυμη να δώσει στοιχεία στους μικρομετόχους.

Στόχος, πρόσθεσε, είναι να βρεθεί η αλήθεια και τότε να πέσει στο τραπέζι η συζήτηση για το αν πρέπει η Καλαμάτα να έχει σύνδεση με την Κρήτη ή όχι.

Με τη σειρά του, ο κ. Δημήτρης Φαββατάς δήλωσε ότι εδώ και αρκετά χρόνια προσπαθεί μέσω του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, όπου είναι μέλος, να ενημερωθεί για το τι έγινε με την ακτοπλοϊκή γραμμή Καλαμάτα- Κρήτη, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει καμία απάντηση. Ο ίδιος θεωρεί ότι πρέπει όλοι οι μέτοχοι να ενημερωθούν άμεσα για το τι έχει γίνει με τις μετοχές και το καράβι, ενώ κάλεσε συγκεκριμένα τους θεσμικούς παράγοντες, που έχουν το μεγαλύτερο πακέτο των μετοχών, να ενημερώσουν τον κόσμο.

Τέλος, δήλωσε ότι το να υπάρχει γραμμή Καλαμάτα- Κρήτη είναι κάτι που ευνοεί την περιοχή και ο ίδιος το διεκδικεί εδώ και χρόνια.

Ο Παναγιώτης Καλλιντέρης, μικρομέτοχος, αλλά και εκπρόσωπος άλλων, ανέφερε ότι συμμετέχει στην επιτροπή για να ενημερωθεί τι γίνεται με την εταιρεία αλλά και το πλοίο, καλώντας τους φορείς του νομού που έχουν εμπλακεί να προβούν σε αυτή την κίνηση.

Τέλος, ο Νίκος Τριάντος, επίσης μικρομέτοχος στην εταιρεία, δήλωσε πως πάνω από 2.500 Μεσσήνιοι από το υστέρημά τους αγόρασαν μετοχές. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι ο ίδιος δανείστηκε από την τράπεζα για να αγοράσει μετοχές. Πρόσθεσε, δε, ότι η ΑΝΕΝ χρεοκόπησε και μπήκε στο Άρθρο 99, όμως η θυγατρική της ΝΕΛ έχει αρχίσει να ανακάμπτει. Έτσι αναρωτήθηκε τι έγινε με τις μετοχές, αλλά και πού είναι το καράβι σήμερα, που πλέον έχει μετονομαστεί σε «Αλεξάνδρα Ν.».

Κλείνοντας ο κ. Τριάντος ανέφερε ότι κάποιοι ελάχιστοι κέρδισαν σε βάρος των πολλών, κάτι που είναι κρίμα και θα πρέπει όλοι όσοι αγόρασαν τότε μετοχές να ασχοληθούν με το ζήτημα.

Π.Μπ.