Τουρισμός: Η ερασιτέχνις Μεσσηνία απέναντι σε επαγγελματίες

Τουρισμός: Η ερασιτέχνις Μεσσηνία απέναντι σε επαγγελματίες

Μπαίνοντας στο σταθμό Baker Street του Μετρό του Λονδίνου, που αποτελεί το αγαπημένο, αλλά και κύριο μέσον μεταφοράς των Λονδρέζων, καθώς το χρησιμοποιούν καθημερινά πάνω από 3.500.000 άνθρωποι, βρίσκομαι απέναντι σε μιαν ευχάριστη έκπληξη. Κι αυτό, γιατί με συνεπαίρνουν τα χρώματα και η μυρωδιά της Ελλάδας αντικρίζοντας μια διαφημιστική πινακίδα με φωτογραφίες της Σκιάθου, του πανέμορφου νησιού των Σποράδων. Όπως, αμέσως, πληροφορήθηκα, η διαφημιστική καμπάνια γίνεται για δεύτερη χρονιά, προσκαλώντας τους Βρετανούς να επισκεφθούν και να κάνουν τις διακοπές τους στο πανέμορφο νησί του κοσμοκαλόγερου Παπαδιαμάντη.

Η εμπνευσμένη αυτή προβολή φέρει στις μεγάλες πινακίδες με τις ομορφιές του νησιού το λογότυπο του Δήμου Σκιάθου και του ΕΟΤ. Οι πινακίδες έχουν τοποθετηθεί σε 33 θέσεις στους έντεκα, μαζί με τον Baker Street, πιο κεντρικούς σταθμούς του Λονδίνου, της πρώτης ζώνης. Με άλλα λόγια, στους σταθμούς Bank, Bond Street, Covent Garden, Green Park, Holborn, Knightsbridge, Leicester Square, Oxford Circus, Piccadilly Circus και Tottenham Court Road.

Εκείνη τη στιγμή ήρθε στο μυαλό μου ότι στη θέση της Σκιάθου θα μπορούσε να υπάρχει η «νήσος» Μεσσηνία. Το δικό μας «νησί» δεν υστερεί έναντι ουδενός, αν είχε προωθηθεί κατάλληλα. Εικόνες όπως της Βοϊδοκοιλιάς, του υδροβιότοπου της Γιάλοβας, των κάστρων της Μεθώνης, της Κορώνης, της γραφικής Πύλου με το Ναυαρίνο, της θηλυκής Νέδας, της Αρχαίας Μεσσήνης, του Επικούριου Απόλλωνα, της Αρχαίας Θουρίας, της παλιάς Καρδαμύλης, των παραλιών του «Φονέα», των «Δελφινιών», της «Καλογριάς» της Στούπας και πολλών ακόμη φανερών αλλά και κρυμμένων θησαυρών, θα μπορούσαν να συνεπάρουν τους Λονδρέζους.

Δυστυχώς, υστερούμε στο promotion, παρότι έχουμε να επιδείξουμε πληθώρα τόπων και εικόνων απαράμιλλου φυσικού κάλλους, συνδεδεμένες με την ιστορία και τη γαστρονομία.

Χθες μόλις διάβασα ότι η Άνδρος αναδεικνύεται σε έναν από τους πλέον ελκυστικούς προορισμούς για διακοπές, σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση από το Δήμο, την αρχή έκαναν οι… New York Times.

Ο Δήμος Πάρου, από την άλλη, έχει καταρτίσει πρόγραμμα δράσεων για την εφετινή τουριστική περίοδο. Εγχώρια προβολή μέσω ραδιοφώνου, έντυπων μέσων και διαδικτύου. Σύνταξη στοχευμένων κειμένων σε πέντε γλώσσες (γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, αγγλικά και ελληνικά), παρουσίαση και προβολή της Πάρου σε εκδηλώσεις στο εξωτερικό, παροχή online πληροφοριών μέσω Facebook, Instagram και Youtube και συμμετοχή σε virtual και φυσικές εκθέσεις.

Αυτά ως κάποια παραδείγματα. Μην πιάσω άλλα brand names, γιατί έτσι θα φανεί πως παίζουμε ως ερασιτέχνες απέναντι σε επαγγελματίες.

Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Αυτή την εποχή θα έπρεπε να έχουμε ολοκληρώσει και προβάλλει ως Μεσσηνία το σχεδιασμό μας για το 2021 και να επεξεργαζόμαστε το 2022.

Υ.Γ. Η προσομοίωση στο Λονδίνο ήταν νοητή. Η διαφήμιση, ωστόσο, της Σκιάθου στο Μετρό του Λονδίνου αληθινή με χαρακτήρα και προοπτική, γιατί, όπως έγραψα, έχει ξεκινήσει από πέρυσι, εν μέσω covid.

Tου Δημήτρη Γιατράκου