Π. Μαντάς: Κλιματική κρίση και ενεργειακή αυτονομία στο επίκεντρο του νέου κλιματικού νόμου

Π. Μαντάς: Κλιματική κρίση και ενεργειακή αυτονομία στο επίκεντρο του νέου κλιματικού νόμου

«Ο Εθνικός Κλιματικός Νόμος είναι μια αναγκαιότητα, μια προτεραιότητα που καθορίζεται από την ίδια τη ζωή. Τόσο λόγω της κλιματικής κρίσης και των επιπτώσεών της όσο και λόγω της εθνικής μας ανάγκης για μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία. Είναι χρέος όλων μας να αγκαλιάσουμε αυτή την προσπάθεια, να αντιληφθούμε την ιστορική μας ευθύνη και να στηρίξουμε την εθνική μας πορεία προς ένα μέλλον πιο καθαρό, πιο οικολογικό και πιο ελεύθερο».

Αυτά ήταν τα λόγια που χρησιμοποίησε ο βουλευτής Μεσσηνίας, Περικλής Μαντάς, υποστηρίζοντας την ανάγκη υπερψήφισης του κλιματικού νόμου που για πρώτη φορά νομοθετείται στην πατρίδα μας, σε ομιλία που πραγματοποίησε στην Ολομέλεια της Βουλής.

Σύμφωνα με τον κ. Μαντά, «ο νέος κλιματικός νόμος αποτελεί έναν απολύτως απαραίτητο οδικό χάρτη που πρέπει να έχει η χώρα στην πορεία της προς το 2030. Αφενός προσδιορίζονται οι εθνικοί κλιματικοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν μέχρι τότε, αφετέρου δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την επίτευξη του καθεστώτος κλιματικής ουδετερότητας για το 2050».

Κατά το βουλευτή, ο κλιματικός νόμος λειτουργεί και σε ένα δευτερεύον επίπεδο, θέτοντας τις βάσεις «για τις μεγάλες και σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και την προσέλκυση επενδύσεων σε τομείς όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ηλεκτροκίνηση και η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας και πράσινου υδρογόνου», τομείς δηλαδή οι οποίοι αναμένεται να γίνουν καθοριστικοί το επόμενο διάστημα, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ευρωπαϊκό.

«Ενεργειακή απεξάρτηση

και αυτονομία στο επίκεντρο»

Κατά τον κ. Μαντά, αυτό αποτελεί και το μεγάλο πολιτικό και κοινωνικό διακύβευμα που συνοδεύει τον κλιματικό νόμο, αφού «στο επίκεντρο βρίσκεται η πορεία για την ενεργειακή μας απεξάρτηση και την αναβάθμιση της ενεργειακής μας αυτονομίας, στοιχεία δηλαδή που θα επιτρέψουν στη χώρα μας να αυξήσει τις δυνατότητες αυτοκαθορισμού και αυτοδιάθεσης». Παράλληλα, με το νομοσχέδιο μπαίνει τέλος στη χρήση του ρυπογόνου λιγνίτη μέχρι το 2028, αλλά αφού νωρίτερα επανεξεταστεί η πορεία, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η επάρκεια ισχύος και η ασφάλεια του εφοδιασμού, ενώ ενισχύεται η ηλεκτροκίνηση και λαμβάνονται μέτρα μείωσης των ρύπων στα κτήρια, τις επιχειρήσεις, το Δημόσιο και τα νησιά.

Επίσης, στάθηκε στα ειδικά μέτρα που θα ισχύσουν για τα οχήματα, σημειώνοντας ότι από το 2030 και μετά συμβαδίζοντας με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό πλαίσιο, θεσμοθετείται η καθολική απαγόρευση ταξινόμησης νέων οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ.

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Μαντάς στηλίτευσε τη στάση της αντιπολίτευσης, τονίζοντας ότι μπροστά στις νέες προοπτικές που ανοίγονται, «σύσσωμη η αντιπολίτευση απαντά με φθηνό και ανέξοδο λαϊκισμό, προβάλλοντας “εύκολες” λύσεις για τα πιο σύνθετα και δύσκολα προβλήματα».

Επίσης, σημείωσε ότι οι πολίτες είναι σε θέση να αντιληφθούν τόσο τις δυσκολίες όσο και τις υπεύθυνες και ρεαλιστικές πολιτικές και περιμένουν από το πολιτικό σύστημα να είναι περισσότερο χρήσιμο και όχι απαραίτητα αρεστό.