Τι γίνεται με το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος;

Τι γίνεται με το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος;

Έχουν περάσει δύο χρόνια αφότου το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας συζήτησε (και δεν κατάφερε να γνωμοδοτήσει) επί της ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) του δρόμου «Καλαμάτα-Ριζόμυλος» και συγκεκριμένα επί της μελέτης που είχε στείλει το υπουργείο Υποδομών και αφορά στη λεγόμενη βόρεια χάραξη (δηλαδή, τη βελτίωση της υφιστάμενης εθνικής οδού από το Ριζόμυλο μέχρι τον κόμβο του αυτοκινητόδρομου πλησίον του αεροδρομίου και στη συνέχεια μέχρι την Καλαμάτα, όπου συνδεόταν με τη Νέα Είσοδο στον κόμβο Ζαφείρη).

Κι ενώ τα δύο αυτά χρόνια κανείς ουσιαστικά δε γνωρίζει τι ακριβώς σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών, η αποκάλυψη πρόσφατα από τον κυβερνητικό βουλευτή Μεσσηνίας, Μιλτιάδη Χρυσομάλλη, συγκριτικής έκθεσης της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Υποδομών δημιουργεί ερωτηματικά και ενδεχομένως νέα δεδομένα.

Στην έκθεση αναδεικνύονται για πρώτη φορά τα εξής κυρίαρχα δεδομένα:

Α) Ότι η παραλιακή χάραξη (που ξεκινά από τον κόμβο της Διασποράς και διασχίζει τον κάμπο σε απόσταση περίπου 600 μέτρων από την θάλασσα μέχρι τον Ριζόμυλο) υπερτερεί σε 13 τουλάχιστον σημεία έναντι της βόρειας

Β) Η μελέτη της παραλιακής είναι απολύτως ώριμη και είναι δυνατόν άμεσα να ξεκινήσει

Γ) Ότι το κόστος της παραλιακής χάραξης εκτιμάται από την αρμόδια υπηρεσία πως θα είναι μικρότερο έναντι του κόστους της βόρειας χάραξης.

Ειδικά για το κόστος, τότε με έμφαση είχε τονισθεί από τον εκπρόσωπο του υπουργείου ότι η παραλιακή χάραξη είναι κατά πολύ ακριβότερη και ότι δε θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε.

Έπειτα απ’ αυτά, λοιπόν, ανακύπτουν και στον πιο καλόπιστο ορισμένα ερωτήματα:

•Γιατί η παραπάνω συγκριτική αξιολόγηση δεν υπήρχε τότε στο φάκελο του θέματος;

•Τι τελικά έχει γίνει από το υπουργείο τα 2 χρόνια που πέρασαν; (εκπονήθηκαν μελέτες, έγιναν προπαρασκευαστικές εργασίες όπως γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση, καταμέτρηση επικειμένων κλπ και σε ποια τμήματα;)

•Ποιοι οι τελικοί σχεδιασμοί του υπουργείου Υποδομών; Υιοθέτησαν κάποιες από τις βελτιωτικές προτάσεις των δημοτικών συμβουλίων Καλαμάτας και Μεσσήνης;

•Οι δήμαρχοι Καλαμάτας και Μεσσήνης οι οποίοι όφειλαν να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις γύρω από αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο της περιοχής μας και να ενημερώνουν τους πολίτες, γνώριζαν για τη συγκριτική έκθεση ή αιφνιδιάστηκαν; Και τι πρόκειται να κάνουν;

Αυτά τα ερωτήματα πρέπει άμεσα, επίσημα και δεσμευτικά να απαντηθούν, ώστε να γνωρίζουν οι Μεσσήνιοι τι τελικά πρόκειται να γίνει. Διότι δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν ότι το έργο θα συζητιέται μέχρι τις εκλογές και στη συνέχεια δεν πρόκειται να γίνει τίποτα, ενώ κάποιοι άλλοι, πιο αισιόδοξοι, πιστεύουν ότι, αν τελικά υλοποιηθεί, θα αρχίσει από το αεροδρόμιο προς το Ριζόμυλο και ουδέποτε θα κατασκευασθεί το τμήμα προς Καλαμάτα, οπότε πράγματι το κόστος θα μειωθεί.

Νομίζω ότι η κάθοδος του πρωθυπουργού στην πόλη μας για την παρουσίαση του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 είναι η χρυσή ευκαιρία ν’ αποσαφηνισθούν τα πράγματα, να επιλεγεί η συμφερότερη και αναπτυξιακά ωφελιμότερη χάραξη και να ορισθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Αυτό πρέπει να είναι και το κοινό αίτημα όλων.

Αναμένουμε!

Του Βασίλη Τζαμουράνη
Πολιτικού μηχανικού, δημοτικού συμβούλου, επικεφαλής δημοτικής παράταξης «Πρότυπος Δήμος»