Εφημερίδα, ραδιόφωνο ή ίντερνετ; Που θα ενημερωθείτε καλύτερα για το στοίχημα;

Εφημερίδα, ραδιόφωνο ή ίντερνετ; Που θα ενημερωθείτε καλύτερα για το στοίχημα;

Η εικόνα των θαμώνων που διαβάζουν εφημερίδες για τα προγνωστικά στοιχήματος στα πρακτορεία και στα καφενεία είναι γνώριμη σε όλους μας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται πως γίνεται να βασίζει κάποιος την ενημέρωσή του για το στοίχημα στις εφημερίδες. Σε ένα μέσο που κατά γενική ομολογία φθίνει κάθε χρόνο περισσότερο. Η στοιχηματική εφημερίδα όμως είναι σαν παράδοση για τον παίκτη που θέλει να δείχνει πως προσπαθεί να μην παίζει μόνο με το ένστικτο. Ειδικά αυτόν που παίζει από τον καιρό που το στοίχημα πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα.

Στις μέρες μας απευθύνεται κυρίως σε παίκτες που αναζητούν στατιστικά και προϊστορία. Καθώς πολύ δύσκολα μπορεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη που έχει ο μοντέρνος φίλος του στοιχήματος για συνεχή ροή ειδήσεων γύρω από τους αγώνες. Αναφέρεται σε όσους δε νιώθουν οικειότητα με το διαδίκτυο, σε όσους ακολουθούν πιστά συγκεκριμένες στήλες και αρθρογράφους και σε όσους το κάνουν ακόμα από συνήθεια. Καθώς οι εφημερίδες κυκλοφορούν δύο φορές την εβδομάδα, παραδοσιακά Τρίτη και Παρασκευή. Κάτι που σημαίνει πως μπορεί να παραλείπουν σημαντικά κομμάτια πληροφοριών για τα ματς που διεξάγονται Κυριακή, Δευτέρα και Πέμπτη. Ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις δεν μπορούν καν να ενημερώσουν για τις αρχικές συνθέσεις των ομάδων, για τις καιρικές συνθήκες, για την ψυχολογία της τελευταίας στιγμής και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά το παιχνίδι. Αποτελούν όμως σημείο αναφοράς στα πρακτορεία και στα καφενεία, κυρίως για κουβέντα και αντιπαράθεση. Είναι ένα εξαιρετικό μέσο για να περνάει η ώρα, όχι όμως και για να αποφύγει κάποιος τον κουβά.

Όμως, ο βασιλιάς της ενημέρωσης για τα προγνωστικά ποδοσφαίρου – και όχι μόνο – είναι αναμφίβολα το ίντερνετ. Η ελευθερία λόγου και πρόσβασης στην πληροφορία την οποία δίνει σε αναγνώστες και αναλυτές δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο μέσο. Αν και οι επικριτές του το κατηγορούν ακριβώς για αυτό το μεγάλο του πλεονέκτημα. Πως δίνει δηλαδή βήμα σε όλους, ανεξαρτήτως κατάρτισης και ικανότητας. Και μάλλον δεν έχουν εντελώς άδικο. Καθώς δεν είναι λίγες οι σελίδες που βασίζουν το περιεχόμενό τους σε αρθρογράφους, tipsters και αναλυτές που δεν έχουν κάνει σπουδαία καριέρα στο χώρο. Ή που δεν έχουν καλό ιστορικό προβλέψεων. Αποκλειστικά επειδή η σελίδα τους βγαίνει ψηλά στις αναζητήσεις, έχουν καταφέρει να κάνουν όνομα βάσει επισκεψιμότητας. Και όχι προσόντων.  

Κάτι που δεν ισχύει για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Εκεί που θα βρούμε κατά κόρον γνωστούς αναλυτές οι οποίοι επώνυμα και τεκμηριωμένα θα δώσουν τις προβλέψεις τους για τους αγώνες. Το θέμα είναι πως για να δει κάποιος τι έχουν να πουν οι αναλυτές αυτής της κατηγορίας, θα πρέπει να είναι συντονισμένος στο δέκτη του σε συγκεκριμένη ώρα και ημέρα. Ειδικά αν θέλει να συμμετέχει με ερώτηση προς τους παρουσιαστές και τους προσκεκλημένους. Γιατί αν είναι κάτι που κάνει την τηλεόραση και το ραδιόφωνο να ξεχωρίζουν αυτό είναι η διαδραστικότητα που έχουν ως μέσα. Οι παρουσιαστές λαμβάνουν σε ζωντανό χρόνο τα μηνύματα των θεατών / ακροατών και μπορούν να επικοινωνούν μαζί τους απευθείας, με αμεσότητα. Επεκτείνοντας τη συζήτηση σε πεδία που ενδεχομένως δεν καλύπτουν οι εφημερίδες και το ίντερνετ.  

Παρόλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα όμως, η ταχύτητα της πληροφόρησης είναι ο καθοριστικός παράγων στα προγνωστικά στις μέρες μας. Κανένα άλλο μέσο δεν μπορεί να συγκριθεί με το ίντερνετ σε θέματα ταχύτητας πρόσβασης στην πληροφορία, ποικιλία διαθεσίμων πηγών, γρήγορη ανανέωση και ενημέρωση. Ο συνδυασμός των τριών αυτών το καθιστά ακαταμάχητο. Μπορεί να υστερεί σημαντικά σε αλληλεπίδραση αλλά για το λόγο αυτό μερικές σελίδες έχουν προσθέσει forums και live chats. Ώστε να μπορεί ο κόσμος να ανταλλάσσει απόψεις και προγνωστικά. Δεν είναι όμως το ίδιο με το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Ίσως τελικά το μείγμα των δύο να αποτελεί την καλύτερη λύση. Αρκεί να διαθέτετε τον απαιτούμενο χρόνο.