Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας: Η Καλαμάτα να γυαλίσει το γαστρονομικό διαμάντι που διαθέτει

Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας: Η Καλαμάτα να γυαλίσει το γαστρονομικό διαμάντι που διαθέτει

Η εκπαίδευση είναι καταλυτικός παράγοντας για την επίλυση προβλημάτων στην εστίαση και τον τουρισμό στο νομό, σύμφωνα με τον σεφ Λευτέρη Λαζάρου

Ένα μήνα μετά την ολοκλήρωση του Messinia Forum, που αποτέλεσε την πρώτη επίσημη δράση του νεοσύστατου Συλλόγου Εστίασης Μεσσηνίας για να συσπειρωθούν οι τοπικές δυνάμεις της εστίασης και του τουρισμού και να χαράξουν κοινή πορεία προς όφελος του τόπου, τα μέλη του παραχώρησαν χθες το πρωί συνέντευξη Τύπου, κάνοντας απολογισμό των όσων επιτεύχθηκαν σε αυτό. Παράλληλα, αναφέρθηκαν στις επόμενες δράσεις του συλλόγου.

Δοθείσης της ευκαιρίας, ένας από τους εμπνευστές του συλλόγου, ο Γιάννης Κολοβός, έκανε λόγο για μια απόλυτα επιτυχημένη διοργάνωση, μιας και οι συμμετοχές στο φόρουμ έφτασαν τις 3.900, αριθμός ο οποίος αντικατοπτρίζει και το πλήθος επιχειρήσεων (440) που συμμετείχαν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σημαντικότερο από τη διοργάνωση ενός τέτοιου φόρουμ στην Καλαμάτα ήταν ότι στάθηκε η αφορμή για να συστηθούν οι τοπικές επιχειρήσεις της φιλοξενίας και της εστίασης, προκειμένου να συμπράξουν μελλοντικά για τη βελτίωση των συνθηκών στους κλάδους τους.

Περαιτέρω, μένοντας στο αποτύπωμα που άφησε το διήμερο φόρουμ στην πόλη, ο Γιάννης Κολοβός σχολίασε ότι ο σύλλογος είχε την ευκαιρία να «αφουγκραστεί» τη μεγάλη ανάγκη του κόσμου για τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Εξαιτίας αυτού, άλλωστε, ο ίδιος άνοιξε τη συζήτηση για το κατά πόσο υπάρχουν κατάλληλες υποδομές στην πόλη για να φιλοξενήσουν τέτοιου είδους εκδηλώσεις, ενώ πρότεινε τη δημιουργία ενός μεγάλου εκθεσιακού χώρου εκδηλώσεων και εκθέσεων, που θα μπορεί, παράλληλα, να αποτελέσει πόλο έλξης για όλη την Πελοπόννησο και όχι μόνο.

Η επόμενη ημέρα των επιχειρήσεων

Αποκωδικοποιώντας τα όσα ήρθαν στην επιφάνεια μέσα από το φόρουμ, και θέλοντας να δοθούν λύσεις σε μια σειρά από ζητήματα που απασχολούν τόσο την εστίαση όσο και τον τουρισμό του νομού, ο κ. Κολοβός σχολίασε ότι κατά κοινή παραδοχή το μεγαλύτερο πρόβλημα των δύο παραπάνω κλάδων, αυτή την εποχή, είναι η εύρεση προσωπικού.

Όπως εξήγησε, στόχος του ΣΕΜ είναι μέσα στο 2023-24 να ξεκινήσει η πιστοποιημένη επιμόρφωση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων μέσω συνεργασιών με πανεπιστήμια και εκπαιδευτικούς οργανισμούς.

Επίσης, ανακοίνωσε την πρωτοβουλία για κατασκευή αυτοκινούμενου “Wagon Kitchen”, για την προβολή της Μεσσηνίας σε ποικίλες δράσεις του Δήμου ή άλλων φορέων. Όλο αυτό μπορεί να σταθεί σημείο αναφοράς για τη γνωριμία του κόσμου με τα προϊόντα της Μεσσηνίας εντός και εκτός των συνόρων της.

Η δημιουργία καταλόγων Braille για ανθρώπους με προβλήματα όρασης, αλλά και με διαθέσιμο QR code για πιο άμεση πληροφορία, συμπεριλαμβάνεται στις δράσεις που θα διαχυθούν σύντομα στις επιχειρήσεις του νομού.

Τέλος, η διασύνδεση τοπικών προϊόντων με την επιχειρηματικότητα της Μεσσηνίας είναι κάτι που προγραμματίζεται για το επόμενο διάστημα μέσα από τη δημιουργία του «Μεσσηνιακού Καλαθιού». Σε αυτό οφείλεται και το ανοιχτό κάλεσμα που απηύθυνε στους τοπικούς παραγωγούς της Μεσσηνίας, προκειμένου να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή μέσω της σελίδας του συλλόγου (messinia-sem.gr) και να «γεμίσουν» από κοινού το συγκεκριμένο καλάθι.

Αρωγός της συνολικής προσπάθειας ο σεφ Λαζάρου

Στη δημιουργία του εν λόγω «Μεσσηνιακού Καλαθιού» οφείλεται και η χθεσινή παρουσία του σεφ Λευτέρη Λαζάρου στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα, αλλά και η ευρύτερη στήριξή του στις γαστρονομικές δράσεις του συλλόγου.

Για τον ίδιο, η ίδρυση του Συλλόγου Εστίασης Μεσσηνίας, όπως και το φόρουμ που προηγήθηκε στην Καλαμάτα, αποτελεί ένα «φιλόδοξο εγχείρημα που έχει συσπειρώσει σημαντικούς ανθρώπους της πόλης». Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι για να πετύχει ο σύλλογος χρειάζεται να δημιουργηθούν επαγγελματικά μέλη, μιας και «ο εθελοντισμός δεν μπορεί να περπατήσει σε αυτή την περίπτωση». Πρόσθεσε δε, ότι οι συνδρομές των μελών είναι απαραίτητες (σ.σ. ύψους περί των 2 ευρώ την ημέρα, όπως εξήγησε στη συνέχεια), για να καλύπτεται το κόστος των δράσεων μαζικά.

Ως προς τη διάδοση και περαιτέρω ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, ο κ. Λαζάρου επισήμανε: «Η υπεραξία ενός προϊόντος έρχεται μέσα από τη μαγειρική» με διάφορους τρόπους, ενώ αναφέρθηκε στη βαρύτητα που προσδίδει σε ένα προϊόν η ύπαρξη ταυτότητάς του, εξηγώντας ότι «χύμα» προϊόντα δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε τοπικό, εγχώριο ή διεθνές επίπεδο.

Ταυτόχρονα, ο ίδιος εξέφρασε τη διάθεση στήριξης και παροχής τεχνογνωσίας για το «χτίσιμο» του «Μεσσηνιακού Καλαθιού», ενώ διέκρινε ως βασικότερο παράγοντα για την καλή πορεία του την αμέριστη στήριξή του από την τοπική κοινωνία.

Ο σεφ πρόσθεσε ότι ευχή του είναι «όλες αυτές οι μικρές παθογένειες που υπάρχουν να θεραπευτούν γρήγορα, και να μπορέσει ο ΣΕΜ να λειτουργήσει σαν όχημα, τραβώντας τα μεσσηνιακά προϊόντα μπροστά, σηκώνοντας ψηλά το πήχη και συσπειρώνοντας και άλλους ανθρώπους από την ευρύτερη περιοχή».  

Αναφερόμενος, τέλος, ο κ. Λαζάρου στην ευρύτερη ανάπτυξη της εστίασης στη Μεσσηνία, στάθηκε στο γεγονός ότι «είναι καιρός πια να φύγουμε από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος και να δούμε πώς μπορεί το ξένο προσωπικό που φτάνει στη χώρα να εκπαιδευτεί πάνω σ’ αυτό το κομμάτι, για να προχωρήσουμε μπροστά τον κλάδο».

Η σειρά της Μεσσηνίας να βγει μπροστά

Από την πλευρά του, ως μέλος του ΣΕΜ και δραστηριοποιούμενος στην εστίαση της Καλαμάτας, ο Σπύρος Αντωνόπουλος σχολίασε ότι η Καλαμάτα χρειάζεται ανθρώπους σαν τον σεφ Λαζάρου, προκειμένου η πόλη να οργανωθεί, να γίνει πιο εξωστρεφής, αφού «έχει έρθει η σειρά της Μεσσηνίας να έρθει στο προσκήνιο».

Το διαμάντι που λέγεται Καλαμάτα

Ακολούθως ο Αρμάν Βερντιάν, επίσης δραστηριοποιούμενος στο χώρο της εστίασης, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα που έχει για τη Μεσσηνία η αρωγή του σεφ, προκειμένου ο νομός να πάει ένα επίπεδο παρακάτω τουριστικά. Όπως σημείωσε, «παρόλα αυτά πρέπει πρώτα εμείς οι ίδιοι να πιστέψουμε σε εμάς, στον τόπο και στα προϊόντα μας, κι έπειτα ο κ. Λαζάρου που βρίσκεται εκτός αυτού».

Άλλωστε, για τον κ. Βερντιάν «ο άνθρωπος είναι αυτός που δίνει αξία στον τόπο και ο κ. Λαζάρου προσθέτει το “χρώμα” στην πόλη, αλλά πρέπει να ξέρουμε ότι η πόλη διαθέτει, ήδη, αυτό το “χρώμα”».

Ολοκληρώνοντας, ανέφερε ότι ένα σημείο στο οποίο οφείλει να εστιάσει ο ΣΕΜ είναι το να αποτραπεί η φυγή των ντόπιων νέων για άλλες περιοχές, αλλά και όσοι έφυγαν να επιστρέψουν πίσω στη Μεσσηνία, για να γυαλίσουν αυτό το διαμάντι που λέγεται Καλαμάτα».

Εκλογές για ανάδειξη Δ.Σ.

Κλείνοντας, ο Γιάννης Κολοβός ανακοίνωσε ότι στις 7 Μαΐου ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας θα προχωρήσει σε εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου, ενώ λόγω της εορταστικής περιόδου που διανύουμε ανέφερε ότι μέσα από το διαδικτυακό τόπο του ΣΕΜ θα υπάρχει όλη η απαραίτητη ενημέρωση προς τους ντόπιους, αλλά και τους επισκέπτες της περιοχής, για το επικαιροποιημένο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων τις ημέρες του Πάσχα.

Χρ.Μ.