Ανάπλαση Ναυαρίνου: Έκλεισε στις 6 Δεκεμβρίου 2021, άνοιξε στις 23 Ιουνίου 2023

Ανάπλαση Ναυαρίνου: Έκλεισε στις 6 Δεκεμβρίου 2021, άνοιξε στις 23 Ιουνίου 2023

Ύστερα από πολλές διακοπές, φωνές, διαμαρτυρίες και παρατάσεις παραδόθηκε χθες προς χρήση για τα οχήματα το αναπλασθέν τμήμα της Ναυαρίνου από την οδό Φαρών έως και την Ακρίτα, με τις εργασίες που απομένουν να είναι ελάχιστες.

Να σημειωθεί ότι πλέον στο συγκεκριμένο τμήμα η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται προς μία κατεύθυνση (από δύση προς ανατολή), ενώ το όριο ταχύτητας καθορίστηκε στα 20 χιλιόμετρα.

Χθες το πρωί ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, βρέθηκε στο σημείο και αφού επιθεώρησε το έργο, το έδωσε στην κυκλοφορία, ενώ το πρώτο όχημα που διέσχισε το τμήμα ήταν λεωφορείο του Αστικού ΚΤΕΛ.

Σε δηλώσεις που ακολούθησαν, τόνισε ότι το έργο που αφορά στο τμήμα από Φαρών έως Ακρίτα και τις καθέτους, Μαιζώνος και Βύρωνος, είναι περίπου 400 μέτρα, προϋπολογισμού 650.000 ευρώ, ενώ χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα «Βιώσιμη Αστική Ανάπλαση» της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Πρόκειται για έργο στο οποίο, όπως είπε, έγιναν όλα τα δίκτυα που αφορούσαν στις υποδομές, όπως και η προετοιμασία για να υπογειοποιηθούν όλα τα εναέρια δίκτυα. Αυτό- υποστήριξε- θα γίνει μετά μια ακόμα ανάθεση, με τα εν λόγω δίκτυα να περνούν από τον ποδηλατόδρομο. Έτσι, όλα τα μαγαζιά που είναι στη χερσαία ζώνη του λιμανιού θα έχουν νερό και ρεύμα, χωρίς να υπάρχουν τα εναέρια δίκτυα.

Ο κ. Βασιλόπουλος δήλωσε πολύ χαρούμενος που ολοκληρώθηκε το συγκεκριμένο έργο, το οποίο κατά τον ίδιο θα δείξει «την επόμενη μέρα που θα πρέπει να ακολουθήσει η παραλιακή ζώνη της Καλαμάτας», ενώ εκτίμησε ότι το συγκεκριμένο σημείο θα είναι το καλύτερο της παραλίας και θα αποτελεί τοπόσημο, με τον κόσμο να το απολαμβάνει.

Επίσης, ο δήμαρχος Καλαμάτας ξεκαθάρισε ότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, αφού πρέπει να τοποθετηθούν τα φωτιστικά και να φυτευτούν δέντρα στο βόρειο τμήμα, κάτι που θα γίνει κατά τις επόμενες μέρες.

Η καθυστέρηση του έργου
Παράλληλα, ο κ. Βασιλόπουλος παραδέχτηκε ότι το έργο καθυστέρησε, υποστηρίζοντας ότι επί 13 μήνες δε γίνονταν εργασίες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των επαγγελματιών της παραλιακής ζώνης, αφού ήταν δικό τους αίτημα επτά μήνες να μη γίνονται εργασίες για να δουλέψουν το καλοκαίρι, καθώς πάλι και 6 μήνες για να δουλέψουν, με το Δήμο να το κάνει αποδεκτό για να τους υποστηρίξει.

Κλείνοντας θέλησε να ευχαριστήσει τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Καλαμάτας, καθώς και τους συνεργάτες του.

Η κυκλοφορία πλέον
Μιλώντας για την κυκλοφορία των οχημάτων, ο κ. Βασιλόπουλος είπε ότι στην αρχική μελέτη το όριο ταχύτητας ήταν τα 40 χλμ., ενώ δεν είχε προβλεφθεί ένα σημείο για να παρκάρουν τα μηχανάκια στη Φαρών. Όμως, έπειτα από δική του παρέμβαση, έδωσε εντολή να αλλάξει το όριο ταχύτητας στα 20 χλμ., καθώς και να δημιουργηθεί θέση στάθμευσης για τα δίκυκλα, προκειμένου να μην τα παρκάρουν οι οδηγοί τους στα πεζοδρόμια.

Η πεζοδρόμηση
Στο μεταξύ, σε συνάντηση που είχε γίνει στη συμβολή των οδών Ναυαρίνου και Βύρωνος, μεταξύ επαγγελματιών εστίασης και δημάρχου, οι πρώτοι είχαν αναφέρει ότι θέλουν την πεζοδρόμηση στο συγκεκριμένο τμήμα.

Θέτοντας χθες αυτή την άποψη στον κ. Βασιλόπουλο, απάντησε ότι δεν έχει λάβει τέτοιο αίτημα, απλά ακούει λόγια για αυτό, με κάποιους επαγγελματίες να θέλουν και άλλους όχι, σχολιάζοντας ότι αυτά θα συζητηθούν εν καιρώ.

Για το ενδεχόμενο πεζοδρόμησης, έστω την περίοδο του καλοκαιριού, είπε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να χρειαστεί για κάποιες ώρες, είναι κάτι που θα εξετάσουν οι άνθρωποι του Δήμου και θα αποφασιστεί. Ωστόσο, προέχει να υλοποιηθεί η απόφαση που αναφέρει το σχετικό ΦΕΚ, για να λειτουργεί το τμήμα με τη μία κατεύθυνση.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση