Σοβαρά αλλά εκτός κινδύνου νοσηλεύεται στο ΚΑΤ ο 16χρονος με το πατίνι

Σοβαρά αλλά εκτός κινδύνου νοσηλεύεται  στο ΚΑΤ ο 16χρονος με το πατίνι

Σε κρίσιμη κατάσταση, αλλά εκτός κινδύνου, νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο ΚΑΤ στην Αθήνα, διασωληνωμένος με κατάγματα στο θώρακα και το κεφάλι, ο 16χρονος που τραυματίσθηκε το βράδυ της Τρίτης στην οδό Κρήτης, όταν το πατίνι στο οποίο επέβαιναν με μια 14χρονη συγκρούσθηκε με αυτοκίνητο.

Το σοκαριστικό βίντεο που παρουσίασε η ΕΡΤ, από τη στιγμή της σύγκρουσης, κάνει το γύρο του διαδικτύου και των ενημερωτικών σελίδων, ενώ δείχνει τα δύο παιδιά να βγαίνουν από την οδό Εθνικού Σταδίου, απευθείας στην οδό Κρήτης, χωρίς να σταματούν στο «stop» και να παρασύρονται από το όχημα που διερχόταν εκείνη τη στιγμή. Δυστυχώς, κανένα από τα δύο παιδιά δε φορούσε κράνος.

Σοκαριστικό ατύχημα
Από τη σφοδρή σύγκρουση το ηλεκτρικό πατίνι βρέθηκε κάτω από το αυτοκίνητο, ενώ παρασύρθηκε και το αγόρι που βρισκόταν πίσω από το κορίτσι. Από τη σύγκρουση το 14χρονο κορίτσι εκτινάχθηκε και χτύπησε στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Ευτυχώς τραυματίσθηκε ελαφρά και νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο Καλαμάτας. Εκεί αρχικά διακομίσθηκε και ο 16χρονος, αλλά μέσα στη νύχτα κρίθηκε αναγκαία η μεταφορά του στην Αθήνα.

Τα δύο παιδιά επιχείρησαν να μπουν από την Εθνικού Σταδίου στην οδό Κρήτης χωρίς να ελέγξουν αν περνά όχημα, όπως είχε κάνει δευτερόλεπτα νωρίτερα ο οδηγός μηχανής, με αποτέλεσμα να τα παρασύρει διερχόμενο αυτοκίνητο.

Κανόνες για ασφάλεια
Το Μάρτιο το «Θ» σε αναλυτικό ρεπορτάζ είχε αναφερθεί στο θέμα της κυκλοφορίας των πατινιών στην Καλαμάτα και στους κινδύνους που υπάρχουν. Μάλιστα, ο διοικητής της Τροχαίας είχε παρουσιάσει αναλυτικά όλα όσα ισχύουν.

Το 2021 τροποποιήθηκαν διατάξεις του ΚΟΚ και εισήχθη ένας νέος όρος, τα Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα. Σε αυτά τα οχήματα περιλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά πατίνια.

Με το νόμο αυτό ορίσθηκαν κανόνες που αφορούν στην εισαγωγή και τις τεχνικές προδιαγραφές των εν λόγω οχημάτων, τους κανόνες κυκλοφορίας, αλλά και τις διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται στις περιπτώσεις που ο οδηγός δε συμμορφώνεται.

Ο νόμος χωρίζει τα ηλεκτρικά οχήματα σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με την ταχύτητα που αναπτύσσουν.

Αν η μέγιστη ταχύτητά τους είναι 6 χλμ/ώρα, θεωρούνται και κυκλοφορούν ως πεζοί. Δηλαδή, μπορούν να κινούνται στο πεζοδρόμιο ή από τη διάβαση πεζών και οδηγούνται από άτομα ηλικίας άνω των 12 ετών.

Η δεύτερη κατηγορία είναι τα ηλεκτρικά πατίνια που αναπτύσσουν ταχύτητα από 6 έως 25 χιλιόμετρα το ανώτερο. Η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών. Αυτά θεωρούνται ποδήλατα και πρέπει να κινούνται επί του ποδηλατόδρομου κι όπου δεν υπάρχει, να κυκλοφορούν στη δεξιά άκρη της οδού. Είναι υποχρεωμένα να τηρούν τον ΚΟΚ και έναντι όλων έχει προτεραιότητα ο πεζός.

Απαγορεύεται να κινούνται σε οδούς που έχουν όριο ταχύτητας άνω των 50 χιλιομέτρων, ενώ η κίνησή τους επιτρέπεται μόνο μέσα σε αστικό περιβάλλον.

Η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική, απαγορεύεται η χρήση κινητού ή ακουστικών, ενώ απαγορεύεται να επιβαίνει στο ίδιο δεύτερο άτομο ή τα πατίνια να κινούνται παράλληλα.

Της Βίκυς Βετουλάκη