Ξεκινά γεωλογική μελέτη για κατολισθήσεις στον Ταΰγετο, δωρεά του Μ. Αντωνόπουλου

Ξεκινά γεωλογική μελέτη για κατολισθήσεις στον Ταΰγετο, δωρεά του Μ. Αντωνόπουλου

Γεωλογική μελέτη για την άρση της επικινδυνότητας στο τμήμα της παλιάς εθνικής οδού Καλαμάτας – Σπάρτης μέσω Ταϋγέτου, από τα Διπόταμα έως τη διασταύρωση προς Νέδουσα, ανατέθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου στο γεωλόγο – γεωτεχνικό Μιχάλη Αντωνόπουλο, ο οποίος προσφέρθηκε να τη συντάξει χωρίς αμοιβή.

Το συγκεκριμένο τμήμα είναι από τα πιο επικίνδυνα της όμορφης αυτής διαδρομής στον Ταΰγετο και με αίτησή του ο κ. Αντωνόπουλος προσφέρθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσει αφιλοκερδώς στη σύνταξη της αναγκαίας μελέτης, η οποία δεν περιλαμβάνεται στο υπόλοιπο έργο που εκτελείται στον εν λόγω δρόμο.

Επικίνδυνο τμήμα
Στην αίτησή του, επειδή το επικίνδυνο φαινόμενο με τις καταπτώσεις βράχων στο δρόμο Καλαμάτας – Σπάρτης συνεχίζεται, ο κ. Αντωνόπουλος πρότεινε να εκπονήσει το γραφείο του γεωλογική μελέτη, προκειμένου να προσδιοριστούν οι τεχνικογεωλογικές συνθήκες και τα προτεινόμενα μέτρα ανά χιλιομετρική θέση.

Επίσης, επισημαίνονται τα εξής: «Η μελέτη θα είναι χωρίς οικονομική επιβάρυνση της Περιφέρειας, θα προσφερθεί δωρεάν από το μελετητή σε περίπτωση που υπάρχει αντίστοιχη επιβεβαίωση. Η προσφορά γίνεται για λόγους που σχετίζονται με την πολυετή συνεργασία που έχουμε αφενός και αφετέρου, το κυριότερο, ότι έχουμε την καταγωγή μας από τον Ταΰγετο και επιθυμούμε, μεταξύ άλλων, την ασφαλή διέλευση των συμπολιτών μας και των επισκεπτών από τη συγκεκριμένη οδό.

Επίσης, θα φέρει μεγάλη ανάπτυξη στην περιοχή μας, σε συνδυασμό και με το προτεινόμενο φράγμα, για το οποίο ήδη έχει κατατεθεί σχετική πρόταση στο Δήμο Καλαμάτας και στο αρμόδιο υπουργείο.

Η αναγνωριστική γεωλογική μελέτη θα έχει ως σκοπό την άρση της επικινδυνότητας στο συγκεκριμένο τμήμα, που κρίνεται το πλέον επικίνδυνο και δύσκολο για την αντιμετώπιση των εδαφικών και, κυρίως, των βραχωδών καταπτώσεων και ολισθήσεων. Δηλαδή, το “Τμήμα 82ης Εθνικής Οδού Χ. Θ. 13 + 100 (Διπόταμα) έως Χ. Θ. 17 + 300 (Διασταύρωση προς Νέδουσα)”».

Από τα μεγαλύτερα προβλήματα
Η προσφορά του έγινε αποδεκτή από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, η οποία εισηγήθηκε θετικά στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας την ανάθεση της μελέτης. Μάλιστα, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων επισημαίνει στην εισήγηση ότι στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου από τα Διπόταμα έως τη διασταύρωση προς Νέδουσα υπάρχει σημαντική επικινδυνότητα λόγω των συνεχόμενων καταπτώσεων βραχωδών υλικών, που προκαλούν τροχαία ατυχήματα.

Ερωτώμενος από το «Θ» ο κ. Αντωνόπουλος, τόνισε ότι τα προβλήματα με τις καταπτώσεις στον Ταΰγετο είναι όλο και μεγαλύτερα και εντονότερα, ενώ μετά και τις σημαντικές πλημμύρες των τελευταίων ετών, η ζώνη χάραξης του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου είναι γεωλογικά περισσότερη ευάλωτη. «Τα αποτελέσματα είναι εμφανή, με επακόλουθο πολλοί από εμάς να αποφεύγουμε αυτή τη διαδρομή και να υπάρχει μεγάλη δυσφήμηση και απαξίωση γα την περιοχή του Ταΰγετου. Όλα αυτά, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι έχω εκπονήσει πληθώρα σχετικών μελετών, αποφάσισα να εκπονήσω τη μελέτη άνευ οικονομικού ανταλλάγματος, όπως έχω κάνει και για το φράγμα της Αρτεμισίας, αλλά και για άλλα τεχνικά έργα στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Καλαμάτας. Είναι μια μεγάλη υποχρέωση που αισθάνομαι ότι έχω στον τόπο που έλκω την καταγωγή μου.

Το σημαντικό είναι ότι για πρώτη φορά θα γίνει μια εξειδικευμένη μελέτη για το δρόμο, σε ένα πολύ δύσκολο και ιδιαίτερο γεωτεχνικά τμήμα του αυτοκινητόδρομου. Εστιάζει στο τμήμα από Διπόταμα μέχρι τη διασταύρωση με Νέδουσα, που στην πραγματικότητα δημιουργεί και τις περισσότερες καταπτώσεις, με τη μεγαλύτερη ίσως επικινδυνότητα» παρατήρησε.

Κλείνοντας ο κ. Αντωνόπουλος ευχαρίστησε τον απερχόμενο διευθυντή Τεχνικών Έργων, Π. Γιαννακέα που εισηγήθηκε θετικά, αλλά και την Οικονομική Επιτροπή με τον περιφερειάρχη που αποδέχθηκαν ομόφωνα την προσφορά του.

Το αμέσως επόμενο διάστημα δε, αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση.

Της Βίκυς Βετουλάκη