Μεγαλύτερη γέφυρα για την παραλιακή σύνδεση Καλαμάτας – Μεσσήνης

Μεγαλύτερη γέφυρα για την παραλιακή σύνδεση Καλαμάτας – Μεσσήνης

Μεγαλύτερη σε μήκος και πλάτος θα κατασκευασθεί τελικά η νέα γέφυρα του Παμίσου, που περιλαμβάνεται στο έργο διασύνδεσης των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης, στο παραλιακό μέτωπο, στην περιοχή της δυτικής παραλίας.

Αυτό προβλέπει συμπληρωματική σύμβαση, που εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη μελέτη του έργου, και έχει προεκτιμώμενη αμοιβή 595.000 ευρώ.

Ανάδοχοι της μελέτης είναι η σύμπραξη: ΟΜΙΚΡΟΝ ΚΑΠΑ Μελετητική Α.Ε. – ΠΡΙΣΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Τ.Ε., ΤΡΙΕΔΡΟΣ Α.Ε. και η προθεσμία ολοκλήρωσης της μελέτης είναι ο Ιανουάριος του 2024.

Μελέτες
Η μελέτη έχει ως αντικείμενο την κατασκευή της νέας οδικής γέφυρας του ποταμού Παμίσου, πλησίον των εκβολών του και της οδοποιίας πρόσβασης σε αυτή, και την κατασκευή νέας πεζογέφυρας άνωθεν της τάφρου Λιγδού στην ίδια περιοχή και συγκεκριμένα:

– Μελέτη οδοποιίας για τη χάραξη και τα χαρακτηριστικά της νέας οδού πρόσβασης στη νέα οδική γέφυρα π. Παμίσου

– Υδραυλική μελέτη για τη νέα οδό πρόσβασης στη νέα γέφυρα π. Παμίσου και υδραυλική μελέτη της νέας γέφυρας

– Στατική Μελέτη των προβλεπόμενων τεχνικών έργων, τα οποία περιλαμβάνουν την κατασκευή της νέας γέφυρας π. Παμίσου και της νέας πεζογέφυρας στην τάφρο Λιγδού.  

Για τη σύνταξη της μελέτης θα απαιτηθεί και η σύνταξη των εξής υποστηρικτικών μελετών: τοπογραφική μελέτη, κτηματογράφηση, γεωλογική μελέτη, γεωτεχνική έρευνα, περιβαλλοντική μελέτη, ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, σύνταξη τευχών δημοπράτησης.

Μεγαλύτερη γέφυρα
Σύμφωνα με τις θέσεις των έργων που προτάθηκαν από την ανάδοχη ομάδα μελέτης και έγιναν αποδεκτές από την αρμόδια υπηρεσία, προκύπτουν οι εξής τροποποιήσεις που επιβάλλουν να γίνει η συμπληρωματική σύμβαση:

Στην προτεινόμενη θέση της γέφυρας του ποταμού Παμίσου, γεφυρώνονται πλέον τέσσερις παραποτάμιες οδοί και μία τάφρος, οι οποίοι διέρχονται παράλληλα στον άξονα του ποταμού, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το μήκος της γέφυρας στα 200μ. από τα 100μ. που προβλεπόταν συμβατικά.

Επίσης, η διατομή της οδού προτείνεται να είναι συνολικού πλάτους 17,40μ., αντί των συμβατικών 12μ, στο τμήμα που διέρχεται από τη γέφυρα, καθώς συμπεριλαμβάνει, εκτός από το οδόστρωμα, και χώρο πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου και απαιτείται να ικανοποιούνται οι συνθήκες και οι περιορισμοί που επιβάλλονται.

Τέλος, στις θέσεις των κόμβων, ανατολικά και δυτικά της γέφυρας του ποταμού Παμίσου, προτείνεται η κατασκευή ισόπεδων κυκλικών κόμβων, που είναι πιο ασφαλείς και αρτιότεροι λειτουργικά και τεχνικά του τρισκελούς και τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου που προβλέπονται συμβατικά. Επίσης, προκύπτει η ανάγκη εκπόνησης νέων μελετών για την ολοκλήρωση του προς μελέτη έργου. Πιο συγκεκριμένα, απαιτείται η εκπόνηση συμπληρωματικά 11 επιμέρους νέων μελετών, που δεν συμπεριλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση και αφορούν στις κατηγορίες των μελετών οδοποιίας και των υδραυλικών και ηλεκτρομηχανολογικών μελετών.

Σύμφωνα και με την απόφαση της Επιτροπής, οι νέες εργασίες απαιτείται να εκτελεστούν, προκειμένου να εξασφαλίζεται γενικότερα η αρτιότητα, η λειτουργικότητα και δυνατότητα υλοποίησης του έργου.

Η απαιτούμενη πίστωση θα καλυφθεί από την έκπτωση της δημοπρασίας και η 1η συμπληρωματική σύμβαση είναι συνολικής αξίας 97.039,61, με ΦΠΑ 24%.

Της Βίκυς Βετουλάκη