Μέχρι τέλος του 2023 έτοιμες οι μελέτες για το τμήμα Πύργος- Καλό Νερό – Τσακώνα

Μέχρι τέλος του 2023 έτοιμες οι μελέτες για το τμήμα Πύργος- Καλό Νερό – Τσακώνα

Ξεκίνησαν οι ασφαλτοστρώσεις στο Πάτρα-Πύργος

Με τις πρώτες ασφαλτοστρώσεις υποδέχθηκε το φθινόπωρο το έργο για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, ενώ η συνολική πρόοδός του έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με τον περασμένο Μάιο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, η συνολική πρόοδος έχει φτάσει το 20,69% από το 14% που ήταν τον περασμένο Μάιο.

Η πρόβλεψη που υπάρχει είναι πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ξεπεραστεί το 25%, ενώ ενδέχεται να πιάσει και το 40% μέχρι την ερχόμενη άνοιξη.

Αυξημένη πρόοδο σε σχέση με τον Μάιο παρουσίασαν και τα άλλα δύο τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Αναλυτικά, στο πρώτο τμήμα, που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα, έφτασε το 17% από 13%, ενώ στο δεύτερο τμήμα, που κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ από τα Καραίικα μέχρι τη Γαστούνη, η πρόοδος ανέβηκε στο 13,5% από το 7%.

Πύργος- Καλό Νερό – Τσακώνα

Στο μεταξύ, η βελτίωση της συνδεσιμότητας για την κοινή ευημερία των πολιτών και η συμβολή των υποδομών στην περιφερειακή ανάπτυξη ήταν το θέμα που αναπτύχθηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτη Παπανικόλα και το διευθύνοντα σύμβουλο ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιο Κοτταρά, κατά τη διάρκεια των εργασιών της πρώτης ημέρας του Olympia Forum IV, το οποίο διοργανώνεται από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα «Πατρίς», από τις 22 έως τις 24 Σεπτεμβρίου, στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας στην Αρχαία Ολυμπία.

Στην ερώτηση για το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, αλλά και το Πύργος – Αρχαία Ολυμπία, ο κ. Παπανικόλας δήλωσε: «Έχουμε πάρει εντολή να ξαναδούμε τη μελέτη και να κοιτάξουμε και την ανατολική χάραξη. Οι μελέτες όλου αυτού του δικτύου θα είναι έτοιμες τέλος του χρόνου και θα υποβάλλουμε τότε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για να επιλέξει το ελληνικό Δημόσιο με ποια χάραξη θα προχωρήσει αυτό το τμήμα.

Στο Πύργος – Αλφειός και όταν λέμε Πύργος – Αλφειός, εννοούμε Πύργος – Αρχαία Ολυμπία, είναι έτοιμη η μελέτη και είμαστε στη διάθεση του Δημοσίου να μας καλέσει».

Για το αν υπάρχουν οι προδιαγραφές επιστροφής σύγχρονου σιδηρόδρομου στην Ηλεία και την Πελοπόννησο, ο κ. Κοτταράς ανέφερε: «Τα λεφτά υπάρχουν, είναι στο ΕΣΠΑ δεσμευμένα 90 εκατομμύρια για τη σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρα-Πύργος. Αυτό που χρειάζεται να γίνει και η τελευταία ενημέρωση που έχω είναι ότι χρειάζεται να έρθει η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να γίνει μία επικαιροποίηση των μελετών όσον αφορά στη βιωσιμότητα του έργου, που νομίζω ότι είναι εύκολο να γίνει. Από τη στιγμή που θα δώσει το ΟΚ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα μπορούσε να προχωρήσει σε διαγωνιστική διαδικασία το έργο, γιατί οι μελέτες υπάρχουν, απλά χρειάζονται μία μικρή επικαιροποίηση. Το κομμάτι Πάτρα-Πύργος μπορεί να μπει μπροστά, μπορεί να ξεκινήσει και μπορεί να υλοποιηθεί».

Επίσης, δικαιωμένος για τη στρατηγική επιλογή ανάπτυξης του “Olympian Land”, δήλωσε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό του στην ίδια εκδήλωση.

Μεταξύ άλλων, επισήμανε: “Σήμερα που μιλάμε, το μεγάλο έργο της Πατρών – Πύργου κατασκευάζεται με ταχείς ρυθμούς και οι μελέτες για το επόμενο τμήμα, το Πύργος – Τσακώνα, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Σε 1-1,5 χρόνο μπαίνει τέλος στην πολύχρονη απομόνωση της Ηλείας και αυτό σημαίνει την αρχή μιας νέας εποχής για τις μεταφορές, την επικοινωνία, την επισκεψιμότητα”.