Οι φορείς αποφάνθηκαν: Η Μεσσηνία δεν είναι τουριστικός προορισμός!

Οι φορείς αποφάνθηκαν: Η Μεσσηνία  δεν είναι τουριστικός προορισμός!

Ενώνονται και συσκέπτονται για να αλλάξουν το αρνητικό τοπίο

Μια «μαγιά» για να προκύψει καλό «προζύμι», που θα αποφέρει «καρβέλια» και όχι «ψίχουλα» στον τουρισμό της Μεσσηνίας, επιχειρούν «να φτιάξουν» φορείς της Μεσσηνίας, με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου και της Ένωσης Ξενοδόχων και τη συμμετοχή στη συνέχεια όλων των εμπλεκομένων.

Μία πρώτη διερευνητική συνάντηση (η οποία θα γίνει τακτική) πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ στο Επιμελητήριο Μεσσηνίας, ενώ σε αυτή έλαβε μέρος και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τουρισμού, Γιώργος Λαζαρίδης.

Οι βάσεις στις οποίες θέτουν τώρα το όλο ζήτημα του τουρισμού δείχνουν πως πλέον όλοι αναγνωρίζουν πως μέχρι σήμερα τα όποια λίγα και σπασμωδικά έγιναν, δεν απέδωσαν σταθερούς και μόνιμους καρπούς, ενώ επιβάλλεται πια μια σοβαρή, συνεργατική, σταθερή και σύγχρονη προσπάθεια.

Ηχηρό καμπανάκι για όλους ήταν η χρονιά που πέρασε, που μόνο καλή ή ικανοποιητική δεν ήταν για τη Μεσσηνία και την οικονομία στον τομέα του τουρισμού.

Το πόσο αυτό που επιχειρούν τώρα θα προχωρήσει όπως πρέπει και θα αποδώσει, θα φανεί στο χρόνο. Η κοινή στρατηγική, πάντως, και η συνεργασία όλων είναι κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει από… χθες. Όμως, κάλλιο αργά παρά ποτέ!   

Τακτικές συναντήσεις

Η σύσκεψη το βράδυ της Δευτέρας πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου και της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας και τη συμμετοχή όλων των φορέων που εμπλέκονται στον τουρισμό.

Σύμφωνα και με την ενημέρωση από την Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, προεξέχον ζήτημα της συνάντησης ήταν η συμφωνία για την καθιέρωση τακτικής συνάντησης και επικοινωνίας των φορέων, προκειμένου να τίθενται επί τάπητος τα θέματα  τουρισμού της περιοχής μας και να υπάρχει πιο αποτελεσματικός συντονισμός.

Οι συναντήσεις αποφασίστηκε να γίνονται υπό την ομπρέλα του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, όπου θα είναι και ο φυσικός χώρος των συσκέψεων.

Στόχευση είναι να επισημαίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα τα ζητήματα αιχμής του τουριστικού κλάδου και να μπορέσουν να μπουν οι βάσεις για να γίνει η Μεσσηνία τουριστικός προορισμός.

Τι συζήτησαν

Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:

•Το θέμα του αεροδρομίου:  Τονίστηκε από όλους τους παρευρισκόμενους πως απαιτούνται στοχευμένες ενέργειες που θα διευκολύνουν την εξυπηρέτηση περισσότερων πτήσεων, καθώς και παρεμβάσεις βελτίωσης- παράλληλα με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου- στο θέμα των εγκαταστάσεων, ώστε να είναι λειτουργικές και οι τουρίστες να έχουν τη δυνατότητα καλύτερης εξυπηρέτησης.

•Αιγιαλός: Το νέο σχέδιο νόμου και το ζήτημα της παραχώρησης του αιγιαλού, σε καταστήματα εστίασης, ξενοδοχεία και επιχειρήσεις και ο κίνδυνος που ενέχει να τεθούν οι παραλίες σε πλειστηριασμό, με αποτέλεσμα να προκύψει απαγορευτικό τίμημα, που θα διαμορφώνει τις τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών σε μη προσιτά και ανταγωνιστικά επίπεδα.

•Θα επιδιωχθεί η άμεση συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την ενίσχυση των τουριστικών ροών.

• Η συνεργασία με το Δήμο Καλαμάτας, καθώς και  με όλους τους Δήμους της Μεσσηνίας, με στόχο την αποτελεσματικότερη τουριστική προβολή.

•Η υποβολή προτάσεων στο προσεχές διάστημα με στόχο τη δημιουργία διευρυμένου φορέα προώθησης και διαχείρισης προορισμού, στον οποίο θα συμμετέχουν και ιδιώτες.

Διαχείριση προορισμού

Ερωτώμενος ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βαγγέλης Ξυγκώρος, σημείωσε πως σκοπός είναι να συζητηθούν και να λυθούν βασικά θέματα αιχμής, ενώ άμεσα θα προγραμματισθεί συνάντηση με όλους τους Δήμους της Μεσσηνίας και τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη.

Στόχος, όπως είπε, δεν είναι μόνο το «αύριο», αλλά το μέλλον για τον τουρισμό της Μεσσηνίας. Γι’ αυτό σημείωσε ότι μία στόχευση είναι η δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO)*, στον οποίο θα συμμετέχουν και ιδιώτες.

«Πρέπει να τεθούν καλύτερες βάσεις συνεργασίας με όλους σε όλους τους τομείς. Να οργανωθούμε και να υπάρχει επαγγελματική προβολή. Να ασχοληθούν εξειδικευμένοι άνθρωποι», παρατήρησε ο κ. Ξυγκώρος.

*Ένας Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMO) αποτελεί τη συλλογική δομή διαχείρισης, προώθησης και αντικειμενικής πληροφόρησης για το σύνολο του τουριστικού προϊόντος ενός τουριστικού προορισμού. Με άλλα λόγια, ο DMO συνεργάζεται με τη δημόσια διοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα για τη διασφάλιση ενός επιτυχημένου και βιώσιμου τουριστικού τομέα.

Της Βίκυς Βετουλάκη