«Μεσσηνιακό πρωινό» από όλα τα ξενοδοχεία είναι στόχος της Ένωσης Ξενοδόχων

«Μεσσηνιακό πρωινό» από όλα τα  ξενοδοχεία είναι στόχος της Ένωσης Ξενοδόχων

“Greek breakfast” και «Φιλοξενία μου», δύο νέα προγράμματα για τον τομέα του Τουρισμού

Δύο σημαντικά προγράμματα θα υλοποιηθούν στη Μεσσηνία στον τομέα του τουρισμού μέσω του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, από την Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, όπου και ο πρόεδρός της Δημήτρης Καραλής είναι μέλος του Δ.Σ.

Το ένα πρόγραμμα είναι το «Φιλοξενία μου», που δίνει την ευκαιρία σε μαθητές να εξοικειωθούν με την έννοια της φιλοξενίας και να γνωρίσουν τον κόσμο της, αποκτώντας συνάμα μία πρώτη επαφή με τις αρχές του βιώσιμου επιχειρείν του τουριστικού κλάδου.

Το δεύτερο πρόγραμμα είναι το «Ελληνικό Πρωινό» (Greek breakfast), το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με τις ιδιαιτερότητες της μεσσηνιακής διατροφής και με σύμφωνα που θα συναφθούν με τοπικούς παραγωγούς. Ήδη κάποια ξενοδοχεία συμμετέχουν στο «Ελληνικό Πρωινό», όμως στόχος είναι να γίνουν πολλά περισσότερα, όπως σημείωσε ο κ. Καραλής, υπογραμμίζοντας:

«Εμείς πάντα λέγαμε ότι ο πρωτογενής τομέας με τον τριτογενή πρέπει να έχουν μια αλληλοσύνδεση. Θέλουμε να προβάλλουμε τα ελληνικά προϊόντα και παράλληλα να προβάλουμε την παράδοση, τον πολιτισμό, τα ήθη, τα έθιμα, τη γαστρονομία και ό,τι συνδέεται με την ιστορία μας. Θέλουμε το προϊόν να εστιάζει στη φιλοξενία, να έχει στοιχεία της παράδοσης. Από τις κουζίνες των ξενοδοχείων να βγαίνει το ελληνικό – μεσσηνιακό πρωινό. Κάθε περιοχή έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και στη Μεσσηνία έχουμε τις δικές μας. Θέλουμε να συμμετέχουν όσα περισσότερα ξενοδοχεία γίνεται. Ο ξένος επισκέπτης έρχεται να γνωρίσει την περιοχή και δε θέλει φαγητό της γαλλικής ή αμερικάνικης κουζίνας. Εμείς πρέπει να του δώσουμε άλλα πράγματα, που συνδέονται με την περιοχή που επισκέπτεται και θέλει να γνωρίσει».

Αμφότερα τα προγράμματα αναμένεται να ξεκινήσουν μετά το Πάσχα.

«Μεσσηνιακό πρωινό»

Το «Ελληνικό Πρωινό» είναι το εμπνευσμένο πρόγραμμα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος με στόχο τη σύνδεση του γαστρονομικού πλούτου της χώρας με την εμπειρία του επισκέπτη και την προώθηση της γαστρονομικής κληρονομίας του κάθε τόπου, σχεδιασμένο να ξεχωρίσει προϊόντα από την κάθε περιοχή. Με τη σφραγίδα πιστοποίησης του Ελληνικού Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, το «Ελληνικό Πρωινό» αποτελεί μία καινοτομία, ένα δομημένο πρόγραμμα, παρέχοντας μια ευκαιρία στον επισκέπτη να ανακαλύψει τη γαστρονομική και πολιτιστική κληρονομιά του προορισμού.

Στόχος είναι τα ποιοτικά, τοπικά προϊόντα της Ελλάδας να τοποθετηθούν σε κάθε στάδιο της ταξιδιωτικής εμπειρίας του επισκέπτη.

Το «Ελληνικό Πρωινό» καλωσορίζει τους καλεσμένους των ξενοδοχείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και τους προσκαλεί να γευτούν στο πρωινό τους τα αρώματα της ελληνικής γης μέσα από προϊόντα και τις τοπικές σπεσιαλιτέ.

Τα ξενοδοχεία που συμμετέχουν λαμβάνουν πιστοποίηση για το τι πρέπει και πώς πρέπει να το προσφέρουν.

Όπως εξήγησε ο κ Καραλής, η πρωτοβουλία του «Ελληνικού Πρωινού» ουσιαστικά αποτελεί μια προσπάθεια κοινωνικής ευθύνης του ΞΕΕ, καθώς συνδέει τον πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα, με απώτερο σκοπό να ωφελείται από τον τουρισμό, αντίστοιχα και ανάλογα, και η τοπική κοινωνία.

Παράλληλα, μέσω του «Ελληνικού Πρωινού» δημιουργήθηκε ένα ακόμη τουριστικό υποπροϊόν, δηλαδή ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό.

Το «Ελληνικό Πρωινό» αποτελεί σήμερα την πλέον ανθεκτική, διαχρονικά, γαστρονομική πρωτοβουλία στη χώρα μας.

Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι δε στόχευσε σε μια οριζόντια υπερτοπική ανάδειξη προϊόντων τύπου «καλάθι», αλλά στην καθετοποιημένη ανάδειξη των γαστρονομικών και γευστικών πλεονεκτημάτων της κάθε περιοχής.

Αυτό, δε, έγινε δυνατό με τη δημιουργία Τοπικών Προτύπων, κατόπιν διαβουλεύσεων σε κάθε περιοχή με όλους τους αρμόδιους εκπροσώπους του τουρισμού και της γαστρονομίας, δηλαδή ξενοδόχους, καταλυματίες, παραγωγούς, σεφ και εστιάτορες.

«Από την αρχή αντιμετωπίσαμε το Ελληνικό Πρωινό ως ένα ξεχωριστό και αυτόνομο σήμα, brand, η ανάπτυξη του οποίου θα μπορούσε να προσδώσει αξία στο ελληνικό προϊόν και την παραγωγή αντίστοιχα. Το Ελληνικό Πρωινό έχει συνδέσει τον Έλληνα ξενοδόχο με τον Έλληνα παραγωγό, έχει ξεχωρίσει προϊόντα και συνταγές και έχει ενθαρρύνει την ενσωμάτωσή τους στον πρωινό μπουφέ των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Το Ελληνικό Πρωινό στηρίζεται στην ανάδειξη των γευστικών θησαυρών της χώρας μας και στην προαγωγή της ελληνικής γαστρονομίας ως εργαλείο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού.

Στόχος μας είναι κάθε επισκέπτης να έχει τη δυνατότητα να βιώσει μια ξεχωριστή γαστρονομική εμπειρία στη χώρα μας!», συμπλήρωσε ο κ. Καραλής.

Η βάση του Ελληνικού Πρωινού είναι τα κύρια προϊόντα Μεσογειακής Διατροφής, όπως: άρτος – παξιμάδια, ελαιόλαδο – ελιές, μέλι, γιαούρτι – τυροκομικά, αλλαντικά, φρέσκα λαχανικά – φρούτα – όσπρια, πίτες – γλυκά.

«Τιμούμε όλα τα μέλη μας (ξενοδόχους) που συμμετέχουν στο Ελληνικό Πρωινό, αλλά ιδιαίτερα τιμούμε εκείνα τα πρώτα μέλη, τους φίλους του προγράμματος που ανταποκρίθηκαν, όχι μόνο θετικά αλλά και φανατικά, δίνοντας και σε μας δύναμη να συνεχίζουμε, αποκομίζοντας όμως και οι ίδιοι σημαντικά οφέλη, όπως βελτίωση κύρους της επιχείρησης, θετικά σχόλια και κριτικές στις μηχανές αναζήτησης και στα social media, δημιουργία επαναλαμβανόμενου και πιστού πελατολογίου και αναβάθμιση επιπέδου παρεχομένων υπηρεσιών», είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας.

«Σήμερα με όλο το απαραίτητο Know How στοχεύουμε σε ένα ευρύτερο πλαίσιο εξωστρέφειας και προβολής. Μέσα στο τρέχον έτος θα θέσουμε σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα στοχευμένων δράσεων εντός και εκτός Ελλάδας, με σκοπό να “μυήσουμε” τις κύριες αγορές που τροφοδοτούν τον τουρισμό μας στη φιλοσοφία του Ελληνικού Πρωινού, προσδίδοντας έτσι προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν», κατέληξε.

«Φιλοξενία μου»

Το δεύτερο πρόγραμμα ,το «Φιλοξενία μου», είναι μια καινοτόμος δράση που χρηματοδοτεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και αφορά στην τουριστική εκπαίδευση μαθητών του Δημοτικού.

Καθώς ο τουρισμός επλήγη ιδιαίτερα από τα μέτρα κατά την πανδημία COVID-19 εξαιτίας των περιορισμών στις μετακινήσεις, αλλά και σημαντικού βαθμού κοινωνικής αποστασιοποίησης (social distancing), η ανθεκτικότητα ενός προορισμού, σύμφωνα με ερευνητές, μπορεί να θεωρηθεί ως προστιθέμενη αξία της, που ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του.

Η απόφαση, εξάλλου, των ταξιδιωτών να επισκεφθούν έναν προορισμό δημιουργείται συχνά και από μια εικόνα, μια ιδέα, αλλά και μια αντίληψη που ενδέχεται να έχει διαμορφωθεί από πριν στο μυαλό τους.

Η νέα εικόνα που επιχειρείται να οικοδομηθεί μέσα από το πρόγραμμα «Φιλοξενία μου» βασίζεται στη μετάδοση χρηστικών γνώσεων στους μαθητές και στις μαθήτριες, κυρίως όμως στην καλλιέργεια δεξιοτήτων απαραίτητων για το διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικοοικονομικό γίγνεσθαι και τη μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία τους, για παράδειγμα η καλλιέργεια δεξιοτήτων της ζωής, ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία, ευελιξία και προσαρμοστικότητα, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα, ενσυναίσθηση, ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, και καλλιέργεια του ψηφιακού και τεχνολογικού γραμματισμού.

Ειδικά για τη χώρα μας, στην οποία η φιλοξενία και ο κλάδος του τουρισμού παραδοσιακά αποτελούν βασικό πυλώνα της οικονομίας και της κοινωνίας, η καλλιέργεια δεξιοτήτων και εννοιών, όπως η φιλοξενία, η ενσυναίσθηση, αλλά και η αποτίμηση της αξίας του τόπου μας, του “σπιτιού” στο οποίο κατοικούμε και διαμορφωνόμαστε, συνιστάται να τεθούν στο προσκήνιο.

Το πρόγραμμα «Φιλοξενία μου» σχεδιάστηκε από το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας με σκοπό τη δημιουργία των προϋποθέσεων για μια πρώτη επαφή των μαθητών με τις έννοιες της φιλοξενίας, της διαφορετικότητας, της αποδοχής, της καινοτόμου και φιλικής προς το περιβάλλον επιχειρηματικής ανάπτυξης στο χώρο της φιλοξενίας, αλλά και μια πρώτη γνωριμία με τα επαγγέλματα της φιλοξενίας και των ευκαιριών σταδιοδρομίας που αυτά παρέχουν στη χώρα μας.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί στη λογική ενός εργαστηρίου μάθησης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, ταυτόχρονα, θα έρθουν σε επαφή με τις έννοιες της «φιλοξενίας», της «διαφορετικότητας», της «επιχειρηματικότητας», της «ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον», των «επαγγελμάτων φιλοξενίας και της συμβολής τους στην οικονομία και την απασχόληση στη χώρα μας», ενώ θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη συσχέτιση και την αλληλεπίδραση της διαφορετικότητας, της αποδοχής του «άλλου» και της φιλοξενίας. Τέλος, οι μαθητές/ριες θα κληθούν να σκεφτούν και να προτείνουν παρεμβάσεις μετασχηματισμού αξιών, στάσεων και συμπεριφορών για τη δημιουργία ενός περισσότερο βιώσιμου, διαθεματικού και φιλόξενου τοπίου στην καθημερινότητα τους.

Ταυτόχρονα, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν στην πράξη τα στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητα της χώρας μας, τις ξεχωριστές ομορφιές του κάθε τόπου, τον πολιτισμό και την παράδοσή του, καθώς και την αξία τους. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η συνειδητοποίηση της μοναδικότητας κάθε γωνιάς της πατρίδας μας, καθώς και της ευθύνης για την προστασίας της. Παράλληλα, εμπεδώνεται με τον καλύτερο τρόπο η αρχή του σεβασμού απέναντι σε διαφορετικούς πολιτισμούς και λαούς ως θεμέλιο τόσο της φιλοξενίας όσο και της ταυτότητάς μας.

Ειδικά η επαφή με τα ζητήματα της επιχειρηματικότητας και η γνωριμία με τα επαγγέλματα του τομέα της φιλοξενίας αποτελούν μια υπαρκτή ανάγκη για την οικοδόμηση μιας υγιούς, βιώσιμης και ανθρωποκεντρικής προσέγγισης στο συγκεκριμένο φάσμα δραστηριοτήτων και επαγγελμάτων, στο οποίο η εγχώρια οικονομία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό, κυρίως όμως στην καλλιέργεια δεξιοτήτων απαραίτητων για το διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικοοικονομικό γίγνεσθαι και τη μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων.

Της Βίκυς Βετουλάκη