Δύο ερωτήσεις προς το δήμαρχο Καλαμάτας και τον αντιδήμαρχο Συντήρησης και Υποδομών κατέθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση Καλαμάτας αναφορικά με τα εξής θέματα:
«Επίλυση των πολλών προβλημάτων που παρουσιάζει το σχολικό συγκρότημα των ΕΠΑΛ (1ο, 2ο, Εσπερινό, 1ο ΕΚ) Καλαμάτας επί της οδού Κρήτης» και «Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας».
ΕΠΑΛ
Στην πρώτη ερώτηση σημειώνεται: «Μετά επίκαιρη ερώτηση του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας για τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολικό συγκρότημα των ΕΠΑΛ επί της οδού Κρήτης και την απάντηση από τους αρμόδιους υπουργούς, θα ήθελα με την παρούσα ερώτηση να λάβω απαντήσεις για τις ενέργειες στις οποίες πρόκειται να προβεί η Δημοτική Αρχή, εντός των καλοκαιρινών διακοπών των μαθημάτων, προκειμένου να επιλυθούν τα πολλά και σοβαρά προβλήματα του σχολικού συγκροτήματος, και συγκεκριμένα:
-Για την κατασκευή νέων αιθουσών (ή και νέας πτέρυγας) σε υπάρχοντα χώρο του σχολείου, που να καλύπτουν πλήρως τις σύγχρονες ανάγκες
-Για την επείγουσα κατασκευή επαρκών τουαλετών για όλο το προσωπικό. Η ύπαρξη μιας τριτοκοσμικής τουαλέτας για πενήντα καθηγήτριες είναι ντροπή!
-Για την αντικατάσταση θερμαντικών σωμάτων και αποκατάσταση λειτουργίας κεντρικής θέρμανσης στις αίθουσες διδασκαλίας και στα εργαστήρια. Πολλά από τα θερμαντικά σώματα δεν αποδίδουν καθόλου θερμότητα λόγω της παλαιότητάς τους!
-Για τον εκσυγχρονισμό της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης των εργαστηρίων και την αναβάθμιση της ηλεκτρικής παροχής του σχολείου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σύνδεσης και λειτουργίας νέου μηχανολογικού εξοπλισμού και να μην επαναληφθούν οι συνεχείς διακοπές ρεύματος όπως την προηγούμενη σχολική χρονιά!
-Για την αντικατάσταση σπασμένων τζαμιών, καμένων φωτιστικών, την ενίσχυση της περίφραξης, επισκευές σε επιχρίσματα και βαψίματα του σχολικού συγκροτήματος. Η τακτική “βάφω μόνο την μπροστινή όψη του κτηρίου και αφήνω την πίσω στα χάλια της” είναι απαράδεκτη!
-Για την αποκατάσταση της πλήρους λειτουργίας του ανελκυστήρα, που υποτίθεται πως φτιάχνει η εταιρεία και πάλι όμως δε λειτουργεί!
-Για την πραγματοποίηση του δευτεροβάθμιου προσεισμικού ελέγχου, καθώς και τη λειτουργία σύγχρονης εγκατάστασης πυρασφάλειας.
Με βάση τα παραπάνω τι προτίθεται να κάνει η Δημοτική Αρχή:
•Συγκεκριμένα για την κατασκευή τουαλετών;
•Για την κατασκευή νέων αιθουσών;
•Συνολικά για τα σοβαρά υλικοτεχνικά προβλήματα (θερμαντικά σώματα, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, φωτιστικά, τζάμια, περίφραξη, ανελκυστήρας, όπως παρουσιάζονται αναλυτικά στο κείμενο).
Σας υπενθυμίζω πως τα παραπάνω προβλήματα έχει θέσει σε συνάντησή του με το δήμαρχο και το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας από την αρχή της προηγούμενης σχολικής χρονιάς».
Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας
Όσον αφορά στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, αναφέρεται στην ερώτηση: «Αυτή τη στιγμή το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας αποτελεί τη μοναδική δομή σε αυτή τη βαθμίδα για ολόκληρο το Νομό Μεσσηνίας. Βασικό εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας ήταν οι κτηριακές εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να φιλοξενήσουν τόσο αυξημένο αριθμό νηπίων με σοβαρές δυσκολίες, αλλά και προσωπικού.
Συγκεκριμένα, το Ειδικό Νηπιαγωγείο συστεγάζεται με το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας. Το σχολικό συγκρότημα αποτελείται από δύο κτήρια, από τα οποία το ένα χρησιμοποιεί αποκλειστικά το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, ενώ το δεύτερο χρησιμοποιείται και από τις δύο σχολικές μονάδες. Τη φετινή χρονιά το Νηπιαγωγείο λειτούργησε με 16 μαθητές χωρισμένους σε 3 τμήματα και 12 άτομα προσωπικό. Το Νηπιαγωγείο διαθέτει 2 μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, μία εσωτερική αίθουσα χωρισμένη με γυψοσανίδα, η οποία χρησιμοποιείται ως γραφείο, αίθουσα λογοθεραπείας και αποθηκευτικός χώρος, και προαύλιο χώρο. Το Νηπιαγωγείο χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα αυτούς τους χώρους και όλοι οι υπόλοιποι μοιράζονται με το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, όπως η αίθουσα εκδηλώσεων, η αίθουσα αισθητηριακής ολοκλήρωσης και ο παιδότοπος. Επίσης, παραχωρήθηκε για τη φετινή χρονιά από το Δημοτικό μια πολύ μικρή αίθουσα, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως αίθουσα του τρίτου τμήματος.
Οι συνθήκες που επικρατούν είναι αναντίστοιχες των αναγκών, καθώς μία θεραπευτική αίθουσα, η οποία είναι εσωτερική και δε διαθέτει παράθυρο, έπρεπε να φιλοξενήσει τη λογοθεραπεύτρια. Για τις υπόλοιπες ειδικότητες δεν υπήρξε κάποια αίθουσα. Γενικά, η διαρρύθμιση του σχολικού κτηρίου δεν είναι χρήσιμη για τη λειτουργία νηπιαγωγείου. Υπάρχουν αίθουσες εσωτερικές χωρίς παράθυρα, ενώ η πρόσβαση στον αύλειο χώρο γίνεται μόνο μέσα από τις δύο μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας.
Σημαντικό εμπόδιο αποτελούν οι τουαλέτες, οι οποίες δεν απευθύνονται καν σε παιδιά νηπιακής ηλικίας, αλλά σε ενήλικες, ενώ δεν είναι καν προσβάσιμες από ΑμεΑ! Με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν σωστά προγράμματα αυτονομίας και εκμάθησης τουαλέτας.
Μεγάλη δυσκολία αποτελεί το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο κτήριο δεν υπάρχει κουζίνα. Ακόμη και για νερό χρειάζεται όλοι να μεταβούν στο δίπλα κτήριο, όπου βρίσκεται η κοινόχρηστη κουζίνα, γεγονός που δυσκολεύει την καθημερινότητα, ενώ αποτελεί τροχοπέδη για τη λειτουργία προγραμμάτων (μαγειρική, ζαχαροπλαστική κ.τ.λ.).
Τέλος, την επόμενη σχολική χρονιά το σχολείο δύναται να αποτελείται από 4 τμήματα, χωρίς να υπάρχει ο αντίστοιχος αριθμός αιθουσών διδασκαλίας, ενώ δε θα διαθέτει καν γραφείο προκειμένου να γίνονται ραντεβού με γονείς.
Σας θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
•Τι προτίθεται να κάνει η ΔΑ για να λειτουργήσει με όλα τα τμήματα που προβλέπονται και όλες τις υλικοτεχνικές υποδομές (π.χ. αίθουσες , τουαλέτες, κουζίνα κ.λπ.) τη νέα σχολική χρονιά;
•Τι σχεδιάγραμμα έχετε για να μετεγκατασταθεί το συντομότερο το Ειδικό Νηπιαγωγείο σε ένα κατάλληλο κτήριο που να ανταποκρίνεται πραγματικά στις ανάγκες των μαθητών;
•Τι πρόκειται να γίνει με τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες του σχολείου; Καμία οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
•Σε τι κατάσταση είναι το νηπιαγωγείο σε σχέση με τον προσεισμικό έλεγχο, την πυρασφάλεια και την καταλληλότητα του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού;».