Κυριάκος Μητσοτάκης: Μέχρι την Τσακώνα… κάποια στιγμή

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μέχρι την Τσακώνα… κάποια στιγμή

Υποσχέσεις σε επανάληψη για τη νότια επέκταση του αυτοκινητοδρόμου

Νέες υποσχέσεις, χωρίς χρονοδιάγραμμα, χωρίς δεσμεύσεις και χωρίς χρηματοδοτικό πλαίσιο, έδωσε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σχετικά με τη νότια επέκταση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου προς την Τσακώνα, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη σε σταθμό της Πάτρας.

Αμέσως μετά τα εγκαίνια του τμήματος Πάτρα – Πύργος, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε την Αμαλιάδα και σχολίασε θετικά την υποδοχή που επιφύλαξαν οι κάτοικοι στο έργο, παραλληλίζοντας τη συγκίνησή τους με όσα είχε ζήσει, όπως είπε, στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης. «Μέχρι να το δουν, δεν πίστευαν ότι γίνεται», σημείωσε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Επίσης, αναφέρθηκε στη νότια επέκταση του αυτοκινητόδρομου και σημείωσε: «Προφανώς η δουλειά μας δε σταματά εδώ, αλλά πρέπει να εξετάσουμε και τον τρόπο με τον οποίο ο δρόμος θα φτάσει τελικά, όχι μόνο στην Αρχαία Ολυμπία, αλλά μέχρι και την Τσακώνα. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι η νότια επέκταση του δρόμου, όμως πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να λύσουμε και αυτό το πρόβλημα και να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση. Θα αρχίσουμε από τώρα να μελετάμε την περαιτέρω επέκταση του δρόμου προς τα νότια, ώστε να γίνει η οριστική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την περιοχή της Μεσσηνίας».

Ανακυκλώνοντας την αναμονή
Όμως, όπως φαίνεται, το τμήμα Πύργος – Τσακώνα εξακολουθεί να παραμένει στη σφαίρα του “κάποια στιγμή”. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε πως “η δουλειά δε σταματά εδώ” και ότι “θα αρχίσει τώρα η μελέτη της επέκτασης προς τα νότια, ώστε να εξασφαλιστεί η σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με τη Μεσσηνία”. Παρόλα αυτά, δε δόθηκε καμία πληροφορία για το πότε, πώς και με ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα ξεκινήσει η διαδικασία.

Για μια ακόμη φορά, ο πολυσυζητημένος δρόμος προς την Τσακώνα παραπέμπεται στο μέλλον, με γενικόλογες αναφορές και επισημάνσεις περί “δυσκολιών”. 

Το γεγονός ότι η αναγκαία αυτή σύνδεση –που συζητείται εδώ και πάνω από 20 χρόνια– εξακολουθεί να βρίσκεται σε μελετητικό επίπεδο, ενώ η υπόλοιπη χώρα προχωρά σε παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ, εργοταξιακές αναβαθμίσεις και εγκαινιακές κορδέλες, δείχνει μια ξεκάθαρη γεωγραφική ανισότητα στην υλοποίηση εθνικών υποδομών.

Η Μεσσηνία έχει κάθε λόγο να αισθάνεται παραμελημένη. Η έλλειψη ασφαλούς και σύγχρονου οδικού άξονα από Πύργο έως Τσακώνα, όχι μόνο επιβραδύνει την τοπική ανάπτυξη, αλλά και καθιστά επικίνδυνη τη μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων. Πρόκειται για ένα από τα πιο κρίσιμα και παραμελημένα τμήματα του εθνικού δικτύου, που έχει πληρώσει το τίμημα της γραφειοκρατίας, των καθυστερήσεων και της πολιτικής ατολμίας.

Όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη του πρωθυπουργού δεν αρκούν. Οι κάτοικοι δεν έχουν ανάγκη από παρηγορητικούς λόγους ούτε από συγκρίσεις με το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Χρειάζονται σαφή χρονοδιαγράμματα, τεχνικές προδιαγραφές και διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Κυρίως, χρειάζονται πολιτική βούληση.
Α.Π.