Σε απολογισμό της φετινής τουριστικής χρονιάς προχώρησε με σχετική επιστολή του, ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας. Όπως σημειώνεται, η τουριστική κίνηση των θερινών μηνών που προηγήθηκαν “ήταν αρκετά καλή από τα μέσα της σεζόν και μετά”.
Αναλυτικά η επιστολή
Κάνοντας τον απολογισμό μας, η φετινή τουριστική χρονιά ήταν αρκετά καλή από τα μέσα της σεζόν και μετά. Η Καλαμάτα έχει πλέον καθιερωθεί ως προορισμός ήπιας τουριστικής ανάπτυξης, με πλούσια παροχή επιλογών που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες επισκεπτών.
Ιδιαίτερη αναφορά οφείλουμε να κάνουμε στις Κοινότητες των Ελλήνων του Εξωτερικού, που για ακόμη μια χρονιά μας τίμησαν με την παρουσία τους. Οι Ελληνοαμερικάνοι, οι Ελληνοκαναδοί και οι Ελληνοαυστραλοί απέδειξαν για άλλη μια φορά ότι αποτελούν τους καλύτερους και πιο σταθερούς μας πελάτες, στηρίζοντας ουσιαστικά την τοπική οικονομία και την εστίαση.
Παράλληλα, ως Πρόεδρος του Συλλόγου θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μας προς όλες τις τοπικές ελεγκτικές αρχές για τον σεβασμό που έδειξαν απέναντι στις επιχειρήσεις της εστίασης και του Τουρισμού. Η συνεργατικότητα, η κατανόηση και η αίσθηση ευθύνης που επέδειξαν συνέβαλαν ουσιαστικά, ώστε να κυλήσει ομαλά η σεζόν και να μπορέσουμε όλοι να σταθούμε αντάξιοι των επισκεπτών της πόλης μας.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες θέλουμε να απευθύνουμε στο Λιμενικό Σώμα, την Κτηματική Υπηρεσία, την Ελληνική Αστυνομία, την Επιθεώρηση Εργασίας, τη Δημοτική Αστυνομία και τις Υγειονομικές Υπηρεσίες. Η συμβολή τους υπήρξε πολύτιμη, τόσο με την άμεση ανταπόκριση και την κατανόηση που έδειξαν, όσο και με τη βοήθεια και την καθοδήγηση που προσέφεραν σε κάθε ερώτημα ή ανάγκη που προέκυψε κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Η εμπειρία μας δείχνει ότι είναι εξίσου σημαντικό τόσο οι ελεγκτές όσο και οι ελεγχόμενοι να είναι σωστά ενημερωμένοι. Η Καλαμάτα, ως ανερχόμενος τουριστικός προορισμός, έχει περισσότερο ανάγκη την πρόληψη παρά την καταστολή· κάτι που επιτυγχάνεται μόνο μέσα από συνεχή ενημέρωση και αμοιβαία κατανόηση.
Παράλληλα, είναι αναγκαίο και οι τοπικοί φορείς – Δήμος και Περιφέρεια – να εστιάσουν πιο έντονα στην προβολή του προορισμού μας και λιγότερο στη διαχείριση της καθημερινότητας. Η πόλη μας έχει ανάγκη από προβολή και σωστή τοποθέτηση στην τουριστική αγορά. Δεν πρέπει να παραμένει «εναλλακτικός προορισμός», αλλά να καθιερωθεί ως κύριος και αυτόφωτος προορισμός, όπως πραγματικά της αρμόζει.
Οι προωθητικές ενέργειες του Δήμου και της Περιφέρειας πρέπει να ενταχθούν σε ένα ενιαίο στρατηγικό marketing plan, το οποίο θα υιοθετήσουν και θα στηρίξουν ενεργά και οι ίδιες οι επιχειρήσεις. Μόνο έτσι η Καλαμάτα μπορεί να εξελιχθεί σε τουριστικό προορισμό πρώτης γραμμής.
Ο Σύλλογός μας δηλώνει έτοιμος να συμβάλει έμπρακτα σε αυτήν την προσπάθεια, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις προβολής και φιλοξενίας που θα οργανωθούν τη νέα τουριστική σεζόν, με στόχο όλοι μαζί να αναδείξουμε την Καλαμάτα εκεί που πραγματικά αξίζει.
Με εκτίμηση,
Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας (Σ.Κ.Ε.Α.Κ.)