Μια ακόμη όμορφη στιγμή εξωστρέφειας και εκπαιδευτικής συνεργασίας έζησε η Καλαμάτα, με την επίσκεψη μαθητών και εκπαιδευτικών από το Εθνικό Παιδαγωγικό Κολλέγιο “Queen Marie” του Πλοϊέστι της Ρουμανίας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “AI – Working Tool for the Innovation and Knowledge of the European Interculturality”, με σχολείο-εταίρο το 3ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας.
Η ρουμανική αποστολή, που αποτελούνταν από 12 μαθητές και μαθήτριες με δύο συνοδούς εκπαιδευτικούς, καθώς και τέσσερις εκπαιδευτικούς οι οποίοι συμμετείχαν σε δραστηριότητες job shadowing, συμμετείχε σε πλούσιο πρόγραμμα δράσεων και ανταλλαγής εμπειριών. Μέσα από συνεργασίες, εργαστήρια και παρουσιάσεις, οι μαθητές αντάλλαξαν ιδέες και καλές πρακτικές γύρω από την εκπαιδευτική καινοτομία, τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση και τη διαπολιτισμική κατανόηση.
Ιδιαίτερη στιγμή της επίσκεψης αποτέλεσε η επίσκεψη στο ιστορικό Δημαρχείο Καλαμάτας, όπου τα μέλη της αποστολής υποδέχθηκε ο αντιδήμαρχος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Κλιματικής Ουδετερότητας, Βασίλης Παπαευσταθίου.
Ο κ. Παπαευσταθίου παρουσίασε το όραμα του Δήμου Καλαμάτας για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την εκπαιδευτική εξωστρέφεια, τονίζοντας τη σημασία τέτοιων διεθνών συνεργασιών για τη νέα γενιά. Σημαντική υπήρξε και η παρουσία του αντιδημάρχου Παιδείας, Ηλία Κουτίβα, ο οποίος στήριξε ενεργά την προετοιμασία και την υλοποίηση της επίσκεψης.
Την αποστολή συνόδευσαν η διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Καλαμάτας, κα Κυλιντηρέα, και η εκπαιδευτικός Λέττα Παναγιωτοπούλου, που είχαν αναλάβει το συντονισμό των δράσεων φιλοξενίας και συνεργασίας.
Η δράση αυτή επιβεβαίωσε τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας που έχουν αναπτυχθεί ανάμεσα στα δύο σχολεία, αλλά και τη διαρκή δέσμευσή τους για την προώθηση της γνώσης, της καινοτομίας και του ευρωπαϊκού πνεύματος. Μέσα από το Erasmus+, οι μαθητές δεν αποκτούν μόνο δεξιότητες και εμπειρίες, αλλά γίνονται και πρεσβευτές της ευρωπαϊκής ενότητας και της πολιτιστικής συνύπαρξης.
Η επίσκεψη από το Πλοϊέστι απέδειξε πως η εκπαίδευση μπορεί να γίνει γέφυρα φιλίας και αλληλοκατανόησης. Όταν τα σχολεία ανοίγουν τα φτερά τους πέρα από τα σύνορα, τότε οι μαθητές αποκτούν όχι μόνο γνώσεις, αλλά και την εμπειρία του να είναι πολίτες της Ευρώπης, με κοινό όραμα, αξίες και σεβασμό στη διαφορετικότητα.










