Καλαμάτα: Χαμηλή συμμετοχή στην παρουσίαση του Σχεδίου Ελεγχόμενης Στάθμευσης

Καλαμάτα: Χαμηλή συμμετοχή στην παρουσίαση του Σχεδίου Ελεγχόμενης Στάθμευσης

Με αισθητά μειωμένη παρουσία πολιτών πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο της Αριστομένους, η παρουσίαση του Σχεδίου Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ).

Παρά την ευρεία πρόσκληση, ελάχιστοι δημότες ανταποκρίθηκαν – γεγονός που, όπως ανέφεραν ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος και ο συντονιστής της εκδήλωσης, αντιδήμαρχος Βασίλης Κουτραφούρης, πιθανόν να οφείλεται στον ιδιαίτερα άστατο καιρό.

Το Σχέδιο παρουσίασε ο μελετητής Απόστολος Μπιζάκης, ενώ το «παρών» έδωσαν, πέρα από τον δήμαρχο και τον κ. Κουτραφούρη, ο αντιδήμαρχος Ανδρέας Καραγιάννης, η δημοτική σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Ευγενία Κούβελα, ο πρόεδρος της Κοινότητας Καλαμάτας Παναγιώτης Λύρας, στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας και ελάχιστοι ακόμη ενδιαφερόμενοι.

Ο κ. Βασιλόπουλος υπογράμμισε ότι η δημόσια διαβούλευση για το ΣΕΣ θα συνεχιστεί διαδικτυακά, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να καταθέσουν προτάσεις, ιδέες και παρατηρήσεις. Τόνισε πως, σε συνέχεια του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ο Δήμος πλέον διαθέτει τα εργαλεία για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος της στάθμευσης στο κέντρο. Παρά τη δεδομένη έλλειψη διαθέσιμων χώρων για νέες θέσεις στάθμευσης, στόχος της δημοτικής αρχής είναι η ουσιαστική εξυπηρέτηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Βασίλης Κουτραφούρης επισήμανε ότι το ΣΕΣ αφορά κυρίως τη διαχείριση της ζήτησης και της προσφοράς θέσεων στάθμευσης, δίνοντας προτεραιότητα στους μόνιμους κατοίκους, για τους οποίους προβλέπεται δωρεάν στάθμευση. «Ο στόχος δεν είναι οι εισπράξεις, αλλά η ορθολογική διαχείριση», σημείωσε.

Ο μελετητής Απόστολος Μπιζάκης ανέλυσε την πρόταση, σύμφωνα με την οποία το ευρύτερο κέντρο χωρίζεται σε τρεις ζώνες. Στην κεντρικότερη από αυτές επιδιώκεται η συχνή εναλλαγή των οχημάτων λόγω υψηλής ζήτησης, με ανώτατο χρόνο στάθμευσης τις τρεις ώρες. Η κοστολόγηση προτείνεται στο 1 ευρώ για την πρώτη ώρα, 0,50 ευρώ για τη δεύτερη και 0,50 ευρώ για την τρίτη. Στις άλλες δύο ζώνες, το 3ωρο ενδέχεται να μην ισχύει, ως μέτρο αποτροπής της μεταφοράς της πίεσης προς το κέντρο.

Τέλος, ο πρόεδρος της Κοινότητας Καλαμάτας Παναγιώτης Λύρας, έθεσε ζήτημα ασυμβατότητας ανάμεσα στο προτεινόμενο ΣΕΣ και στους χώρους στάθμευσης του Νέδοντα, που λειτουργούν με χαμηλότερο τέλος και χωρίς χρονικό περιορισμό, επισημαίνοντας πως αυτό μπορεί να δημιουργήσει στρεβλώσεις. Ο μελετητής, παρότι δεν είχε σαφή εικόνα για το ισχύον καθεστώς στο Νέδοντα, συμφώνησε ότι γενικά δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ δημοτικών χώρων στάθμευσης και ελεγχόμενης στάθμευσης στον δρόμο.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να κατατεθούν οι πρώτες παρατηρήσεις των πολιτών, ενώ η δημοτική αρχή δηλώνει αποφασισμένη να προχωρήσει σε λύσεις για ένα από τα πιο πιεστικά ζητήματα της καθημερινότητας στο κέντρο της Καλαμάτας.

Η μελέτη  με τίτλο «Ωρίμανση δράσης για την υλοποίηση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με χρήση τεχνολογικών μέσων για τον Δήμο Καλαμάτας» είναι διαθέσιμη ΕΔΩ.
Α.Π.