Κατά 20% μικρότερος ο φετινός τζίρος στα καταστήματα της Καλαμάτας


Πρωτοφανή πτώση του τζίρου, της τάξεως του 20%, παρουσιάζει ο κλάδος των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, παρά την αύξηση των επισκεπτών στην Καλαμάτα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου και επιχειρηματία, Ανδρέα Ζαγάκου.
Το τελευταίο διάστημα μπορεί, να κυριαρχεί η εντύπωση ότι, παρά την κρίση, τα καταστήματα περνούν “χρυσή εποχή”, αλλά φαίνεται ότι τα φαινόμενα απατούν, σύμφωνα με όσα μας δήλωσε, χθες.
 Στοιχείο που καταδεικνύει τη φτωχοποίηση όλο και περισσότερων στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας και το ότι η τάση συρρίκνωσης του τζίρου στις μικρές επιχειρήσεις, δεν αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο.
Η αύξηση του ΦΠΑ σε συνδυασμό με τη μείωση της κατανάλωσης οδηγεί αρκετούς επιχειρηματίες στην αύξηση των τιμών των προϊόντων, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν τις απώλειες, επιδεινώνοντας, όμως, έτσι ακόμη περισσότερο την κατάσταση για μεγάλη μερίδα καταναλωτών.
Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Σε δηλώσεις του στο “Θάρρος”, ο κ. Ζαγάκος, σημείωσε, κατ’ αρχήν, ότι όντως στην Καλαμάτα υπάρχει αρκετός κόσμος, ίσως και ο αριθμός να είναι αυξημένος σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι επισκέπτες, Έλληνες και ξένοι, αφήνουν σημαντικό τζίρο στα καταστήματα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ” η Καλαμάτα έχει ικανοποιητική κίνηση, αλλά αυτό δε σημαίνει, ότι έχουμε γίνει και τουριστικός προορισμός. Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται σκληρή και ποιοτική δουλειά απ’ όλους όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και χρόνος. Για το λόγο αυτό θα ήταν καλό να αμβλυνθούν οι…θριαμβολογίες και να στρωθούμε στη δουλειά. Εξάλλου, ως προορισμός πουλάμε ακριβά, λόγω και του μικρού αριθμού κλινών που έχουμε.
Όσο και να ακούγεται παράδοξο, ο τζίρος στα καταστήματα έχει αρνητικό πρόσημο, κυμαίνεται γύρω στο 20%, ενώ, ακόμα και η περίοδος του Αυγούστου, δεν είναι αρκετή για να καλύψει τις υποχρεώσεις μας. Υπάρχουν αυξήσεις φόρων, που μετακυλίονται στο κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα αρνητικό οικονομικό σπιράλ”.
Με τον πρόεδρο του Συλλόγου Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος δεν μιλήσαμε μόνο για…τζίρους. Στην κουβέντα μας έκατσε και το θέμα της ανάδειξης των τοπικών μας προϊόντων, μέσω του τουρισμού.
“Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι για τη Μεσσηνία το όχημα για την ανάπτυξη είναι η αύξηση της επισκεψημότητας. Ο δρόμος, όμως, για να φτάσουμε εκεί περνά μέσα από την ανάδειξη του πρωτογενούς μας τομέα. Η σχέση του ενός με το άλλο είναι άρρηκτη.
Μια νέα τάση στο χώρο της εστίασης είναι το ‘πράσινο μαγαζί’. Αυτό, εκτός των άλλων, σημαίνει ότι τα προϊόντα που σερβίρει θα πρέπει να είναι αγορασμένα από απόσταση μικρότερη των 40 χιλιομέτρων. Αυτό σημαίνει αυτόματα αύξηση της πώλησης τοπικών προϊόντων. Παράλληλα, θα πρέπει ένα τέτοιο κατάστημα, να προχωρά σε πολύπλευρη ανακύκλωση. Εν ολίγοις, αν δεν αποκτήσουμε, σύντομα και όχι στο αόρατο μέλλον, επαγγελματική ηθική, δεν θα έχουμε καμία τύχη”.

 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη