Στους οδικούς προορισμούς που γίνονται ανάρπαστοι η Μεσσηνία

Στους οδικούς προορισμούς που γίνονται ανάρπαστοι η Μεσσηνία

Έλληνες και ξένοι αναζητούν οικονομικούς, υγειονομικά ασφαλείς και αυτόνομους προορισμούς 

Στις πρώτες επιλογές Ελλήνων και ξένων είναι η Μεσσηνία ως τουριστικός προορισμός, σύμφωνα με στοιχεία και εκτιμήσεις που δημοσιεύονται τις τελευταίες μέρες σε αθηναϊκά Μέσα Ενημέρωσης.

Πριν από λίγες ημέρες δημοσιοποιήθηκαν στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η Μεσσηνία ερχόταν δεύτερη στην επικράτεια σε προκρατήσεις. Τώρα ένα νέο δημοσίευμα τη φέρνει πολύ ψηλά στους οδικούς προορισμούς που γίνονται ανάρπαστοι. Όπως, μάλιστα, τονίζεται, η βραχυχρόνια μίσθωση παίρνει ξανά τα πάνω της μετά την «παύση» που πάτησε εν καιρώ πανδημίας, ενώ παράλληλο comeback κάνουν οι ηπειρωτικοί παραθαλάσσιοι προορισμοί, οι οποίοι γίνονται δημοφιλείς, όχι μόνο στους ξένους τουρίστες, αλλά και στους Έλληνες.

Η κερδισμένη Καλαμάτα

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Δήμητρας Τριανταφύλλου στο newsit, τα τρία βασικά προτερήματα του οδικού τουρισμού, o οποίος συνεχίζει να κερδίζει έδαφος τον καιρό της πανδημίας, είναι: οικονομικός – υγειονομικά ασφαλής – αυτόνομος. Και σε αυτά τα τρία χαρακτηριστικά η Μεσσηνία πιάνει πολύ υψηλό σκορ.

Την ίδια στιγμή, τα ακίνητα που διατίθενται μέσα από τις πλατφόρμες της βραχυχρόνιας μίσθωσης «δένουν» ιδανικά με το παραπάνω στυλ ταξιδιού.

Όπως εξηγούν στο newsit.gr οι άνθρωποι αυτού του χώρου, το 80% των προκρατήσεων μέχρι στιγμής έχει γίνει από ξένους και το 20% από Έλληνες. Και κάπως έτσι, οι αρχικά «μαγκωμένες» έως και δυσοίωνες προβλέψεις για τη φετινή τουριστική χρονιά έχουν αρχίσει να ανατρέπονται.

«Υπάρχουν μέρη της Ελλάδας που είναι σαν να τα ανακάλυψαν ξαφνικά, όχι μόνο οι ξένοι, αλλά και οι πιο νεαροί Έλληνες» λέει στο newsit ο Ανδρέας Χίου, πρόεδρος της ΠΑΣΥΔΑ (Πανελλήνιος Σύλλογος Διαχειριστών Ακινήτων). Ο κ. Χίου μιλάει για περιοχές οι οποίες «επέστρεψαν» (με έμφαση μάλιστα) στον τουριστικό χάρτη, και οι οποίες είχαν να δουν μαζικά κόσμο δεκαετίες ολόκληρες- βλ., για παράδειγμα, την Αμαλιάδα, αλλά και άλλες παραθαλάσσιες περιοχές της Ηλείας ή τα μέχρι πρότινος «πεσμένα»: Ξυλόκαστρο και Λουτρά Ωραίας Ελένης. Η εγγύτητά τους στην πρωτεύουσα και το γεγονός ότι δε φορτώνουν τον προϋπολογισμό των διακοπών με το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι σημαντικά προτερήματα.

«Το ενδιαφέρον, μάλιστα, είναι ότι σε περιοχές όπως οι παραπάνω, όταν πρωτομπαίνουν ακίνητα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως το airbnb, αυτά τα σπίτια τα πηγαίνουν γρήγορα πολύ καλά, γιατί ο αλγόριθμος της πλατφόρμας τα προωθεί, μιας και έχουν άφθονη διαθεσιμότητα» εξηγεί ο κ. Χίου. Και συνεχίζει: «Έτσι γίνονται γρήγορα “διάσημα” και πώς να μη γίνονται, όταν μπορείς να κλείσεις βίλα που φιλοξενεί έως 8 άτομα με 100 ευρώ τη βραδιά μέσα στον Αύγουστο; Και είναι μάλιστα εντυπωσιακό πως και οι ίδιοι οι Δήμοι σε όλες τις παραπάνω περιοχές επενδύουν στην τουριστική ανάδειξη των περιοχών τους. Η Καλαμάτα, για παράδειγμα, ξοδεύει χρήματα για τουριστικές καμπάνιες και βγαίνει κερδισμένη από αυτό».

Τα υψηλά νούμερα της Μάνης

Την ίδια στιγμή, η ευέλικτη πολιτική ακύρωσης που έχουν υιοθετήσει σχεδόν στο σύνολό τους οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης τους τελευταίους 18 μήνες κάνει τους ταξιδιώτες να προχωρούν άφοβα σε προκρατήσεις στο ρευστό τοπίο της πανδημίας. «Για τη βραχυχρόνια μίσθωση, η περσινή χρονιά ήταν μια χρονιά συντήρησης. Αυτό το καλοκαίρι θα είναι το καλοκαίρι της επαναφοράς στα επίπεδα του 2019» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Χίου και τονίζει: «Η επάνοδος της πλατφόρμας airbnb αλλά και της agoda, της booking, της homeaway κ.τ.λ. έχει διαφανεί ήδη από τον Μάιο».

Όσον αφορά τώρα στις προκρατήσεις για Ιούνιο και εν μέρει για Ιούλιο (και όχι δηλαδή τις κανονικές κρατήσεις), αυτό, κατά τον κ. Χίου, συμβαίνει γιατί οι τουρίστες περιμένουν μέχρι τελευταία στιγμή να δουν αν θα προστεθούν εξτρά πτήσεις τσάρτερ, ανάλογα με τη ζήτηση που έχουν οι προορισμοί, αλλά και το τι ενδέχεται να συμβεί με το επιδημιολογικό προφίλ κάθε περιοχής.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΠΑΣΥΔΑ, αυτή τη στιγμή στις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης μεγάλη δυναμική έχουν Πελοπόννησος -με τη Μεσσηνιακή Μάνη να έχει ήδη πετύχει υψηλά νούμερα-, Χαλκιδική, Λευκάδα, αλλά και Πήλιο. «Εκτός από τους Έλληνες φυσικά, μιλάμε για Γερμανούς, Αυστριακούς και, φυσικά, Βαλκάνιους, οι οποίοι εκτός από τους παραπάνω προορισμούς κλείνουν ακόμα σπίτια στα Σύβοτα, την Πάργα, την Παραμυθιά, το Καναλάκι Πρεβέζης κ.α.» εξηγεί ο κ. Χίου.

Σημειώνεται ότι ο οδικός τουρισμός «κεφαλαιοποιήθηκε» ήδη από την περυσινή, κατά γενική ομολογία, κακή τουριστική χρονιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ για το 2019: Ο οδικός τουρισμός ανήλθε σε 9,6 εκατ. αφίξεις, 38,2 εκατ. διανυκτερεύσεις και 1,8 δισ. ευρώ έσοδα, που αντιστοιχούν στο 30,6% του συνόλου των αφίξεων, στο 16,4% των διανυκτερεύσεων και στο 10,1% των εσόδων.

Ο Τάσος Γιαννούλης, αντιπρόεδρος της «Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων», λέει με τη σειρά του ότι οι περιοχές που είναι κοντά στην Αθήνα θα ωφεληθούν και φέτος. Όπως το θέτει ο ίδιος: «Ο εσωτερικός τουρισμός γίνεται εξίσου πια πολύ οδικός. Η Πελοπόννησος θα είναι σίγουρα για άλλη μια χρονιά η ωφελημένη της πανδημίας και ειδικά για τα διήμερα και τα τριήμερα των Αθηναίων, τα οποία έχουν αρχίσει ήδη να παίρνουν μπρος».

Της Βίκυς Βετουλάκη