Νέα υπόθεση απάτης –Προσποιήθηκαν το λογιστή από τα κεντρικά εταιρείας

Νέα υπόθεση απάτης –Προσποιήθηκαν το λογιστή από τα κεντρικά εταιρείας

Μόνο με πολύ μεγάλη προσοχή, ψυχραιμία και καχυποψία μπορούν να αντιμετωπισθούν πλέον οι απόπειρες εξαπάτησης πολιτών, οι οποίες έχουν πάρει μορφή χιονοστιβάδας και στη Μεσσηνία.

Όπως αποκάλυψε το «Θάρρος» με πρωτοσέλιδο δημοσίευμά του το Σάββατο, θύματα απατεώνων δεν είναι μόνο ηλικιωμένοι, αλλά και οποιοσδήποτε από εμάς που δε θα δώσει την απαραίτητη προσοχή σε ό,τι του λέει κάποιος που μπορεί να παρουσιάζεται ακόμα κι ως γνωστός.

Άλλη μια περίπτωση εξαπάτησης εργαζoμένης σε αλυσίδα καταστημάτων στην Καλαμάτα έγινε γνωστή προχθές, με την κοπέλα να χάνει χρήματα από το λογαριασμό της και την Αστυνομία να αναζητά δύο Ρομά, μάνα και γιο, από την Αττική.

Καθημερινά δε, γίνονται γνωστοί νέοι τρόποι εξαπάτησης πολιτών που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι.

Με δόλωμα το δώρο Χριστουγέννων
Μετά την αποκάλυψη από το δημοσίευμά μας ότι τον τελευταίο μήνα έχουν πέσει θύματα απατεώνων δύο γιατροί και μια φαρμακοποιός στη Μεσσηνία, άλλη μια περίπτωση έγινε γνωστή με θύμα μια νεαρή εργαζόμενη.

Ειδικότερα, στις 15 Δεκεμβρίου στην Καλαμάτα μια 22χρονη, η οποία εργάζεται σε υποκατάστημα μεγάλης εταιρείας που έχει καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, δέχτηκε τηλεφώνημα από άτομο που της συστήθηκε ως υπεύθυνος του λογιστηρίου της εταιρείας από τα κεντρικά της Αθήνας. Της είπε ότι δικαιούται δώρο Χριστουγέννων και της ζήτησε να κάνουν μεταφορά των χρημάτων μέσω τραπεζικής συναλλαγής.

Την έπεισε, μάλιστα, να ακολουθήσει τις οδηγίες του και μέσω της τραπεζικής εφαρμογής «λεπτά στο λεπτό» της ζήτησε τον κωδικό ασφαλείας μιας χρήσης. Στη συνέχεια και με το πρόσχημα ότι έκανε λάθος, την έπεισε να του γνωστοποιήσει κωδικούς, με αποτέλεσμα να της αφαιρέσει από το λογαριασμό 1.500 ευρώ.

Ύστερα από αστυνομική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Καλαμάτας, η υπόθεση εξιχνιάσθηκε και σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος δύο Ρομά, ενός 19χρονου και της 48χρονης μητέρας του, κατοίκων Αττικής, για απάτη με υπολογιστή.

Επενδυτικές… απάτες
Άλλη μια μέθοδος εξαπάτησης, που στοχεύει σε υψηλά κέρδη, είναι οι δελεαστικές ευκαιρίες για επενδύσεις, που κάνουν τους ανυποψίαστους πολίτες να γίνονται μέρος μιας απάτης που πετυχαίνει τα τελευταία χρόνια ένα διεθνές δίκτυο εταιρειών-κελυφών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, γνωστών και ως «τηλεφωνικές απάτες από το Λονδίνο».

Μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής», ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας, εξηγεί ότι «η οικονομική ζημία που έχει υποστεί μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας από απάτες τύπου Forex ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Ο ανυποψίαστος μικροεπενδυτής τοποθετεί τα χρήματά του σε μια πλατφόρμα, η οποία παρουσιάζει κέρδη. Πρόκειται για αριθμούς χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, που αυξομειώνεται βάσει της πίεσης που θέλουν οι επιτήδειοι να ασκήσουν στα θύματά τους. Έτσι κάποιος, π.χ., που κατέθεσε 90.000 ευρώ, βρίσκεται με κέρδη 300.000 ευρώ ή και περισσότερα.

Η ομηρία, όμως, ξεκινά όταν οι επενδυτές ζητήσουν να εισπράξουν τα χρήματά τους, καθώς ενημερώνονται πως πρόκειται για “μαύρο χρήμα” και θα πρέπει να πληρώσουν έναν υψηλότατο φόρο, ο οποίος θα αποδοθεί στο βρετανικό κράτος. Οι περισσότεροι δεν έχουν άλλα χρήματα και έτσι αναγκάζονται να δανειστούν ή και να πουλήσουν περιουσιακά στοιχεία».

Η δράση του κυκλώματος είναι η εξής. Γίνεται μια κλήση σε ανυποψίαστο πελάτη από τηλεφωνικό κέντρο παράνομης επενδυτικής εταιρείας, η οποία του προτείνει να επενδύσει χρήματα με υψηλές αποδόσεις μέσω εγγραφής σε μια – ψεύτικη – πλατφόρμα. Αν ο πελάτης δεν πεισθεί στην αρχή, τότε γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες μέσω του «επενδυτικού συμβούλου» ή και μέσω άλλων τεχνασμάτων.

Έτσι, το θύμα επενδύει ποσά, τα οποία είναι μικρά στην αρχή, γύρω στα 250 ευρώ, όμως αυξάνονται συνεχώς, μέχρι και 30.000 ευρώ, ενώ λίγες μέρες μετά εμφανίζονται πλασματικά υπερκέρδη που θέλουν να εισπράξουν. Όμως, τότε η παράνομη εταιρεία τους απαντά πως θα πρέπει να πληρώσουν έναν υπέρογκο φόρο για να πάρουν τα κέρδη τους. Για αυτό τα θύματα δανείζονται, για να μπορέσουν να πληρώσουν το φόρο, ενώ τελικά δεν εισπράττουν ποτέ τα «κέρδη» τους.

Πώς «ψαρεύουν» θύματα
Τα θύματα εντοπίζονται, συνήθως, μέσω τυχαίων τηλεφωνικών κλήσεων από υπαλλήλους των «boiler rooms» (λεβητοστάσια), δηλαδή των εταιρειών με βασική υποδομή ένα τηλεφωνικό κέντρο, του οποίου οι υπάλληλοι έχουν σκοπό να πείσουν τα θύματα να… αδράξουν αυτή τη «μοναδική» επενδυτική ευκαιρία.

Σύμφωνα με τον κ. Σφακιανάκη, μπορεί να έχει προηγηθεί και μια διαφήμιση της Google σε ιστοσελίδες υψηλής αναγνωσιμότητας, η οποία προσαρμόζεται στα cookies του εκάστοτε χρήστη, δηλαδή βάσει του τι αναζητεί ο ανυποψίαστος πελάτης στο ίντερνετ.

Υπάρχουν και περιπτώσεις που οι πελάτες έχουν καταχωρίσει τα στοιχεία τους σε μια επενδυτική πλατφόρμα, η οποία ανήκει σε αδειοδοτημένη εταιρεία, όμως τα «ψαρεύουν» οι επιτήδειοι και τα χρησιμοποιούν.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μιας γυναίκας που αποτελεί ένα από τα θύματα των παράνομων εταιρειών. «Χρησιμοποιώντας την τακτική της δήθεν φορολόγησης των κερδών, ο σύμβουλος μου είπε ότι για να εισπράξω τα κέρδη μου έπρεπε να πληρώσω φόρο 38.000 ευρώ. Έχοντας μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης με το σύμβουλο, έπραξα όπως μου είπε, αλλά δεν κατάφερα να δανειστώ περισσότερα από 15.000 ευρώ.

Για να με βοηθήσει, δήθεν, να ανακτήσω τα κέρδη, μετέφερε στο λογαριασμό μου 19.000 ευρώ. Όμως, επειδή απέκτησε πρόσβαση στο λογαριασμό μου μέσω λογισμικού απομακρυσμένης πρόσβασης, αφαίρεσε και τα 4.000 ευρώ που είχαν απομείνει. Τελικά, βρέθηκα να χρωστάω 19.000 ευρώ στον πραγματικό δικαιούχο των 19.000 ευρώ που είχαν αφαιρεθεί για να “βοηθήσουν” δήθεν εμένα».

Της Βίκυς Βετουλάκη