Διαγωνισμός μέσα στον Αύγουστο για τις χερσαίες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου της Καλαμάτας

Διαγωνισμός μέσα στον Αύγουστο για τις χερσαίες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου της Καλαμάτας

Πρόταση για σιδηροδρομική διασύνδεση αεροδρομίου και λιμανιού με ηλεκτρικό τραμ   

Μέσα στον Αύγουστο αναμένεται να προκηρυχθεί από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μεσσηνίας η πλειοδοτική δημοπρασία για παραχώρηση χρήσης χερσαίου χώρου του χωροθετημένου υδατοδρομίου στο λιμάνι Καλαμάτας, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, Μιχάλη Αντωνόπουλου.

Παράλληλα, προωθείται προς την «Αττικό Μετρό» πρόταση να ενεργοποιηθεί η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή από το αεροδρόμιο μέχρι το υδατοδρόμιο, με την κυκλοφορία μικρού ηλεκτρικού τραμ για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Το υδατοδρόμιο έχει χωροθετηθεί στη νοτιοδυτική πλευρά του λιμανιού, λίγο πριν από την έναρξη του «χιλιόμετρου».

Υδατοδρόμιο και τραμ
Όπως σημείωσε ο κ. Αντωνόπουλος μιλώντας στο «Θ», το συγκεκριμένο έργο είναι στις βασικές προτεραιότητες του δημάρχου Καλαμάτας, Θ. Βασιλόπουλου, και πιέζει για να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες. «Πρέπει να γίνει διαγωνισμός, ώστε να έρθουν ενδιαφερόμενοι με προσφορές για την παραχώρηση της χρήσης. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, αλλά πρέπει να ξεκινήσει για να έχουμε την προτεραιότητα και να μπούμε πρώτοι στο χάρτη των προορισμών», τόνισε.

Ακολούθως, ανέφερε ότι μια νέα πρόταση που θα κατατεθεί και κρίνεται πολύ σημαντική, είναι η διασύνδεση του αεροδρομίου Καλαμάτας με το υδατοδρόμιο, με ελαφριάς τροχιάς σιδηρόδρομο και συγκεκριμένα ένα ηλεκτρικό τραμ.

Όπως εξήγησε, η σιδηροδρομική γραμμή υπάρχει και μπορεί να λειτουργήσει, προκειμένου να εξυπηρετεί όσους – κυρίως από το εξωτερικό –  θα φτάνουν στο αεροδρόμιο (που δέχεται πλέον πτήσεις από πολλούς προορισμούς και είναι το μοναδικό στην Πελοπόννησο) και θα έχουν προορισμό το υδατοδρόμιο, για να πετάξουν σε άλλον προορισμό.

Για το λόγο τούτο ο κ. Αντωνόπουλος είπε πως θα ζητηθεί από την «Αττικό Μετρό» να υποστηρίξει την εν λόγω πρόταση με μια μελέτη σκοπιμότητας και να λειτουργήσει η γραμμή, η οποία στο πέρασμά της θα μπορούσε να εξυπηρετεί κι άλλα σημεία της πόλης.

Καταλήγοντας δήλωσε ότι η πρόταση αυτή είναι και προσιτή και επιδοτούμενη, ενώ με τη λειτουργία του υδατοδρομίου θα αναπτυχθούν και τα παλιά κτήρια του λιμανιού, όπως οι «Μύλοι».

Τι προβλέπει η διακήρυξη
Στην τελευταία του συνεδρίαση το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας αποφάσισε τους όρους της διακήρυξης της πλειοδοτικής δημοπρασίας για την παραχώρηση χρήσης του χερσαίου χώρου του χωροθετημένου υδατοδρομίου στο λιμάνι Καλαμάτας.

Ο διαγωνισμός θα γίνει με προφορικές προσφορές, με τιμές εκκίνησης τα 1.000 ευρώ μηνιαίως. Αντικείμενο της παραχώρησης είναι η έναντι οικονομικού ανταλλάγματος  παραχώρηση χώρου στον οποίο έχει χωροθετηθεί το υδατοδρόμιο Καλαμάτας, με την παράλληλη υποχρέωση του πλειοδότη – παραχωρησιούχου να προβεί με αποκλειστική του μέριμνα και δαπάνη στις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή και λήψη άδειας λειτουργίας του υδατοδρομίου.

Ο χώρος θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου, απαγορευομένης ρητώς πάσης άλλης χρήσης του τμήματος αυτού υπό του παραχωρησιούχου.

Μεταξύ των όρων που προβλέπονται στο διαγωνισμό είναι:

-Ο παραχωρησιούχος οφείλει να διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία στην κατασκευή και αδειοδότηση υδατοδρομίων στην Ελλάδα ή το εξωτερικό

-Η διάρκεια ισχύος της παραχώρησης χρήσης του χώρου ορίζεται εξαετής 

-Ο παραχωρησιούχος που θα προκύψει από τη δημοπρασία υποχρεούται με αποκλειστική του δαπάνη να προβεί:

α. στην εκπόνηση όλων ανεξαιρέτως των μελετών και την  έκδοση των πάσης φύσεως αδειών και εγκρίσεων που απαιτούνται, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για τη λειτουργία του υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας

β. στην εύρυθμη λειτουργία του υδατοδρομίου καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους από την ανατολή του ηλίου μέχρι τη δύση του

γ. στη συντήρηση του υδατοδρομίου, καθ’ όλη τη διάρκεια που ορίζεται στην απόφαση παραχώρησης

-Ο παραχωρησιούχος υποχρεούται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 4 μηνών από την έγκριση της απόφασης παραχώρησης από το ΥΝΑΝΠ και την παραλαβή του χώρου, να ολοκληρώσει την κατασκευή του υδατοδρομίου και να προχωρήσει στην έναρξη της λειτουργίας του.

Οι απαιτούμενες εργασίες για το σκοπό αυτό ενδεικτικά περιλαμβάνουν την περίφραξη και διαμόρφωση του χερσαίου χώρου, την εγκατάσταση προβλήτας για την πρόσδεση των υδροπλάνων, την εγκατάσταση υποδομής πυρόσβεσης, την εγκατάσταση και τον εξοπλισμό του χώρου αναμονής και ελέγχου των επιβατών, την πιστοποίηση από την αρμόδια επιτροπή και τη λήψη της άδειας λειτουργίας.

Από την έναρξη λειτουργίας και καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της παραχώρησης, οι υπηρεσίες που κατ’ ελάχιστον θα πρέπει να παρέχονται όλες τις ημέρες του χρόνου από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου είναι οι εξής:

α. Πρόσδεση υδροπλάνων για την Αποβίβαση/Επιβίβαση Επιβατών

β. Υποδοχή/ Εξυπηρέτηση/ Έλεγχος Ασφαλείας/Πληροφόρηση Επιβατών

γ. Σκάφος ασφαλείας για την επιτήρηση των υδατοδιαδρόμων

δ. Φωλιά πυρόσβεσης

ε. Φύλαξη και ασφάλεια των εγκαταστάσεων

στ. Συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των εγκαταστάσεων.

Το σημείο που θα δημιουργηθεί το υδατοδρόμιο, με τις εγκαταστάσεις του να τοποθετούνται λίγο πριν από το «χιλιόμετρο»
Η σιδηροδρομική διασύνδεση του αεροδρομίου με το λιμάνι Καλαμάτας και συγκεκριμένα το υδατοδρόμιο είναι μια νέα πρόταση που θα κατατεθεί

Της Βίκυς Βετουλάκη