Τέλη Νοεμβρίου στην Καλαμάτα η πρώτη συνάντηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Κατάνια και Ηράκλειο

Τέλη Νοεμβρίου στην Καλαμάτα η πρώτη συνάντηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Κατάνια και Ηράκλειο

Ως μια δυναμική προοπτική για όλη την περιοχή μας, για την οποία πρέπει να γίνουν προσεκτικά βήματα προκειμένου να μη χαθεί, φαίνεται πως αντιμετωπίζουν ο δήμαρχος Καλαμάτας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο την κατάθεση πρότασης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα σε Κατάνια Ιταλίας, Καλαμάτα, Ηράκλειο Κρήτης και Λεμεσό Κύπρου, με βλέμμα και προς τη Χάιφα του Ισραήλ.

Η πρόταση προς τους αντίστοιχους φορείς, όπως αναφέραμε και με προχθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμά μας, έχει γίνει από τον Ελληνοϊταλό σύμβουλο επικοινωνίας και συντονισμού Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Ευάγγελο Αλεξανδρή. Όπως μας αποκάλυψε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Μιχάλης Αντωνόπουλος, προγραμματίζεται για τα τέλη Νοεμβρίου μια πρώτη συνάντηση των βασικών φορέων από την Κατάνια, την Καλαμάτα και το Ηράκλειο στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα. Μάλιστα, έχουν ήδη ληφθεί θετικές αποφάσεις από τον αρμόδιο λιμενικό φορέα στην Κατάνια στη Σικελία, αλλά και τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου. Να διερευνήσει το θέμα έχει αποφασίσει και η Καλαμάτα.

Συνάντηση στην Καλαμάτα
Ερωτώμενος από το «Θ» ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, σημείωσε ότι η όλη πρόταση διερευνάται πολύ σοβαρά, πώς μπορεί να υπάρξει μια τέτοια συνεργασία και με ποιες προϋποθέσεις μπορεί να υλοποιηθεί. «Δεν μπορούμε να πούμε όχι σε μια τέτοια πρόταση. Περιμένουμε να έρθουν εδώ, να συζητήσουμε από κοντά», κατέληξε ο κ. Βασιλόπουλος.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Μιχάλης Αντωνόπουλος, μας ανέφερε ότι έπειτα από τη γνωριμία με τον κ. Αλεξανδρή έγινε η πρόταση συνεργασίας για να επιδιωχθεί συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε. για τη λειτουργία μιας ανταγωνιστικής ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει το Ηράκλειο με την Καλαμάτα και την Κατάνια.

Στη συνέχεια διερευνήθηκε από τον κ. Αλεξανδρή και η περίπτωση της Κύπρου και ακολούθως της Χάιφα.

«Το Ηράκλειο, η Καλαμάτα και η Κατάνια είμαστε σύμφωνοι να ξεκινήσουμε συζητήσεις. Έχουν ενημερωθεί τα θεσμικά πρόσωπα και των τριών λιμένων. Εμείς λάβαμε θετική απόφαση διερεύνησης, καθώς έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον και ο δήμαρχός μας.

Επόμενο βήμα είναι μια συνάντηση που προτάθηκε να γίνει στην Καλαμάτα προς το τέλος Νοεμβρίου με εκπροσώπους φορέων. Αντίστοιχες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν φυσικά και στα άλλα λιμάνια. Η ακτοπλοϊκή αυτή γραμμή θα είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές, γιατί η Σικελία έχει περίπου το μέγεθος της Πελοποννήσου με εξαπλάσιο πληθυσμό και αριθμό επισκεπτών τριπλάσιο του πληθυσμού της. Είναι μια πολύ δυναμική περιοχή και το αεροδρόμιο στην Κατάνια είναι το πρώτο σε κίνηση αεροδρόμιο στην Ιταλία.

Και η δική μας περιοχή έχει ένα ανερχόμενο αεροδρόμιο και, γιατί όχι, να μην υπάρξει κι εκεί μια συνεργασία. Μαζί με την Κρήτη τα οφέλη πολλαπλασιάζονται», τόνισε ο κ. Αντωνόπουλος.

Επίσης, πρόσθεσε ότι και για το εμπορευματικό τομέα, αλλά και για τον τουριστικό, η συγκεκριμένη γραμμή είναι πιο ανταγωνιστική από τις υπάρχουσες, λόγω χρόνου μετάβασης, ιδιαίτερα από την Κρήτη, καθώς το ταξίδι Κατάνια – Καλαμάτα θα είναι περίπου 16 ώρες, όταν το Πάτρα – Ανκόνα είναι περίπου 22 ώρες.

«Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ακτοπλοϊκές εταιρείες και γι’ αυτό πρέπει να γίνουν προσεκτικές κινήσεις, για να  μην υπάρξει πρόβλημα με ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα», κατέληξε ο κ. Αντωνόπουλος.

Κατάθεση πρότασης το Γενάρη
Ο «πρωτεργάτης» της όλης πρότασης, Ευάγγελος Αλεξανδρής Ανδρούτσος, σε σελίδα που έχει δημιουργήσει για το όλο εγχείρημα, έχει παραθέσει βασικά πληθυσμιακά στοιχεία των περιοχών ναυτιλιακής διασύνδεσης, τα οποία και βοηθούν στην κατανόηση της πρότασης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά, από τα λιμάνια σε Κατάνια, Καλαμάτα, Ηράκλειο και Λεμεσό, με ακτίνα 300 χλμ., ο συνολικός πληθυσμός ανέρχεται σε 13.389.564 άτομα. Σε αυτά τα δεδομένα πρέπει να προστεθεί και το πολύ σημαντικό τουριστικό ρεύμα των περιοχών.

Μάλιστα, αφού αναφέρει ότι οι διεθνείς γραμμές οχηματαγωγών και επιβατών εξισορροπούν τα ετήσια έσοδά τους σε ποσοστό 70 έως 80% από την εμπορική διακίνηση με βαρέα οχήματα και 20 έως 30% από τη διακίνηση επιβατών, τονίζει: «Μια λογική εκτίμηση είναι πως χρειάζονται δύο σύγχρονα και μεγάλα πλοία τύπου ΑΝΕΚ που να κινούνται ταυτόχρονα από τις δύο αφετηρίες και να προσφέρουν δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως με δυνατότητα να επεκταθεί μελλοντικά η σύνδεση και με χώρα της μέσης Ανατολής, (Ισραήλ, Λίβανο, Αίγυπτο). Αυτή η επέκταση θα έδινε επιπλέον βαθμολόγηση και σίγουρη επιλεξιμότητα στην αίτηση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τριετή στήριξη του ισολογισμού διαχείρισης, διότι συνδέει τρεις ευρωπαϊκές χώρες με μία όμορη γειτονική μεσογειακή χώρα εκτός Ευρώπης».

Στο μεταξύ, σε δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε αναφέρεται σε αυτή τη διεθνή συνεργασία, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Στη διερευνητική φάση στην οποία βρισκόμαστε μελετάμε τις δυνατότητες μιας ολοκληρωμένης πρότασης που θα κατατεθεί προς έγκριση στους αρμόδιους κρατικούς φορείς και προς χρηματοδότηση από διάφορες προκηρύξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τη στήριξη έργων μεταφορών και υποδομών λιμένων και αερολιμένων, χερσαίων συνδέσεων, σταθμό υποδοχής επιβατών, για τον εκσυγχρονισμό τους με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και επίσης λειτουργία της πρώτης τριετίας της ναυτιλιακής γραμμής Ro-Pax».

Μάλιστα, ο κ. Αλεξανδρής τονίζει σε αυτό ότι πρέπει να γίνει αγώνας δρόμου, προκειμένου η πρόταση να κατατεθεί τον Ιανουάριο του 2023, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ο μόνος αντίπαλος είναι η γραφειοκρατία».

Της Βίκυς Βετουλάκη