Η Πελοπόννησος μπαίνει για τα καλά στον ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη

Η Πελοπόννησος μπαίνει για τα καλά  στον ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη

Έκθεση ITB: “Χρυσό” καλοκαίρι για τον ελληνικό τουρισμό

Με ισχυρή παρουσία, σύγχρονες και φρέσκες εικόνες από άγνωστους στον μέσο Γερμανό προορισμούς, από τη Σαμοθράκη και τα Τζουμέρκα μέχρι τη Λίμνη Πλαστήρα, θελκτικά τουριστικά πακέτα, αλλά και προβολή κλασικών αγαπημένων τουριστικών προορισμών, όπως η Κρήτη, η Ελλάδα έλαβε μέρος ανανεωμένη στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ΙΤΒ στο Βερολίνο, η οποία ολοκληρώθηκε προχθές.

Μετά την παύση τριών χρόνων εξαιτίας της πανδημίας η ΙΤΒ επέστρεψε, ανοίγοντας τις πύλες της φέτος μόνο σε εκπροσώπους του κλάδου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση του είδους παγκοσμίως, η οποία και στην περίπτωση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, που έχει κατακτήσει το δικό της δυνατό «brand name», προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για επαφές και νέες συμφωνίες με τουρ οπερέιτoρ, αερομεταφορές και άλλους εκπροσώπους του γερμανικού και διεθνούς τουρισμού.

Με 75 εκθέτες από όλο το φάσμα του τουριστικού κλάδου, που εκπροσωπεί το 25% του ΑΕΠ της Ελλάδας, το μεγάλο σε έκταση και εμπλουτισμένo με διαδραστικά πολυμέσα ελληνικό περίπτερο ήταν από τους πιο πολυσύχναστους και πολυσυζητημένους χώρους της φετινής ΙΤΒ, αντανακλώντας τη σοβαρή προσπάθεια πολλών ετών του ελληνικού τουριστικού κλάδου.

Σταθερά ψηλά η Ελλάδα στον τουριστικό χάρτη

Τα νέα για τον ελληνικό τουρισμό στο Βερολίνο ήταν εξόχως ευχάριστα και ελπιδοφόρα. «Η Ελλάδα αναμένει φέτος αύξηση κατά 10% σε σχέση με το 2022, βάσει των μέχρι τώρα προκρατήσεων, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δε θα υπάρξουν έκτακτα γεγονότα που μπορούν να ανατρέψουν το σχεδιασμό», ανέφερε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Ολυμπία Αναστασοπούλου.

Όπως κατέδειξε και η φετινή ΙΤΒ, η Ελλάδα παραμένει σταθερά στην πεντάδα των κορυφαίων προορισμών στην Ευρώπη. Είναι, μάλιστα, ο «νούμερo 1» προορισμός για τουριστικές επενδύσεις στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Ολυμπία Αναστασοπούλου, τονίζοντας ότι 8 στις 10 τουριστικές επενδύσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους γίνονται στην Ελλάδα.

Η Ελλάδα, με τη νέα τουριστική της στρατηγική, δίνει έμφαση πλέον στη χρονική και χωρική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε δώδεκα μήνες και μάλιστα όχι μόνο στα γνωστά νησιά, αλλά σε όλη την επικράτεια.

«Η Ελλάδα δεν είναι μόνο Μύκονος και Κυκλάδες, είναι η ενδοχώρα, η Πελοπόννησος, η βόρεια Ελλάδα, το Ιόνιο», λέει χαρακτηριστικά η ίδια. Μάλιστα, το βάρος πλέον πέφτει και στην ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού, όπως ο τουρισμός τρίτης ηλικίας -συνταξιούχων, ο ιατρικός τουρισμός ή η προσέλκυση ψηφιακών νομάδων, παρέχοντας σειρά κινήτρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα παραδοσιακά δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο γερμανικό τουριστικό κοινό και υπό αυτό το πρίσμα η κα Αναστασοπούλου, εκπροσωπώντας τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια που δεν πήγε στο Βερολίνο, συναντήθηκε και με το Γερμανό συντονιστή για θέματα Ναυτικής Οικονομίας και Τουρισμού, Ντίτερ Γιάνετσεκ, από τους Πρασίνους, για θέματα φιλικού προς το περιβάλλον τουρισμού και βιωσιμότητας.