Ευρεία σύσκεψη ανοιχτού διαλόγου πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο υπουργείο Υποδομών στην Αθήνα για τα τεχνικά θέματα που υπάρχουν στον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, του οποίου ένα σημαντικό τμήμα ήδη βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης. Υπάρχουν, όμως, και εκκρεμότητες που δεν έχουν αντιμετωπιστεί. Κατά κύριο λόγο αυτές έχουν να κάνουν με το πρώτο τμήμα και το πέρασμα του δρόμου από τους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης.
Στη σύσκεψη, της οποίας την πρωτοβουλία είχε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Δήμας, ήταν ακόμη παρόντες ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος και κορυφαία υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου. Συμμετείχαν, επίσης, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Γ. Λαμπρόπουλος, οι βουλευτές Μ. Χρυσομάλλης και Π. Μαντάς, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δ. Πτωχός, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Πελοποννήσου και δήμαρχος Καλαμάτας Θ. Βασιλόπουλος, ο δήμαρχος Μεσσήνης Γ. Αθανασόπουλος και ο δήμαρχος Πύλου-Νέστορος Π. Καρβέλας.
Με τις αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων ανά χείρας και τις… κόκκινες γραμμές που έχουν καταγραφεί, τα κύρια σημεία είχαν να κάνουν με το θέμα της διασύνδεσης της απόληξης του δρόμου στην Καλαμάτα στην περιοχή του κόμβου Ζαφείρη, με το πέρασμα του δρόμου μέσα από τη Βιομηχανική Περιοχή κατά τρόπο ώστε να μην επηρεαστεί/υποβαθμιστεί η λειτουργία των υφιστάμενων επιχειρήσεων, με τους παραδρόμους που πρέπει να αναπτυχθούν, με τα αντιπλημμυρικά που πρέπει να συνοδεύουν το μεγάλο έργο, με την παράκαμψη της Πύλου, που τέθηκε χωρίς ωστόσο δεσμεύσεις και απαντήσεις, με τις διασυνδέσεις με τα σημεία κρίσιμου ενδιαφέροντος στο πέρασμα από Μεσσήνη, με τα ζητήματα με τη Βελίκα και άλλα.
Επίσημες ανακοινώσεις δεν έγιναν, μια και η σύσκεψη περιορίστηκε στην καταγραφή των θεμάτων, ενώ αναμένεται σε επόμενο επίπεδο να παρουσιαστούν συγκεκριμένες προτάσεις για τα όσα αποτυπώθηκαν από τους αυτοδιοικητικούς και πολιτικούς φορείς του τόπου.
Από την πλευρά του, το υπουργείο δεν έδωσε ούτε δεσμεύτηκε να δώσει λύσεις, καθώς στη σύσκεψη έγινε μόνο καταγραφή των προβλημάτων. Έτσι, αναπάντητα παρέμειναν πολλά και σοβαρά ερωτήματα σχετικά με το νέο οδικό άξονα.