Εμπλοκή υπουργείου εξωτερικών Ελλάδας, Αιγύπτου και Τουρκίας για το τσιγαράδικο στην Καλαμάτα


ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ 11 ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ

Σε περίεργη ιστορία εξελίσσεται η υπόθεση του πλοίου

Με εμπλοκή Εσωτερικών Υποθέσεων, υπουργείου Εξωτερικών, Αιγύπτου και Τουρκίας
Το υπουργείο Εξωτερικών έδωσε, τελικά, τη λύση στο αδιέξοδο που είχε δημιουργηθεί τόσες ημέρες με το φορτίο των εκατό και πλέον εκατομμυρίων τσιγάρων στο πλοίο Genc 3, σημαίας Αγ. Βικεντίου και Γρεναδίνων, το οποίο την Πέμπτη το πρωί οδηγήθηκε στο λιμάνι της Καλαμάτας.
Έγγραφο των αιγυπτιακών Αρχών επιβεβαίωσε ότι τα τσιγάρα είναι απομίμηση και έτσι οι εισαγγελικές και ανακριτικές Αρχές της Καλαμάτας κατάφεραν να εκδώσουν εντάλματα και το βράδυ του Σαββάτου να συλληφθούν τα 8 μέλη του πληρώματος.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη, ίσως και πανελληνίως, ποσότητα λαθραίων τσιγάρων που εντοπίζεται, ενώ είναι σίγουρο ότι οι διαφυγόντες δασμοί θα ξεπεράσουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ.

Νόμιμα τα έγγραφα, παράνομο το φορτίο
Το πλοίο εντοπίσθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης από τις Λιμενικές Αρχές Γυθείου αγκυροβολημένο βορειοανατολικά του ακρωτηρίου Κηπούλα στο Δυρό. Σε έλεγχο που έκαναν οι λιμενικοί διαπίστωσαν ότι ήταν φορτωμένο με 11 κοντέινερ με τσιγάρα. Ο καπετάνιος τους ενημέρωσε ότι το πλοίο έχει 8μελές πλήρωμα (5 Τούρκους, 2 Γεωργιανούς και 1 Ινδό), μεταφέρει νόμιμο φορτίο και έχει αποπλεύσει από το Μαυροβούνιο. Προορισμός ήταν το Tobruk της Λιβύης και αγκυροβόλησε σε εκείνο το σημείο λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.
Οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν προσέγγιση στο Γύθειο και το πλοίο ήρθε στο λιμάνι της Καλαμάτας.
Ωστόσο, όλα τα έγγραφα και τα πιστοποιητικά του φαίνονται νόμιμα και καθαρά, το δε πλοίο σε πολύ καλή κατάσταση. Επίσης, δεν προέκυπτε από πουθενά ότι θα ξεφόρτωνε τσιγάρα σε ελληνικό ή γενικότερα ευρωπαϊκό έδαφος, αλλά ούτε και το αντίθετο.

Απολογίες
Οι αιγυπτιακές Αρχές, όμως, ενημέρωσαν μέσω του υπουργείου Εξωτερικών ότι τα τσιγάρα «Cleopatra» που μεταφέρει είναι απομίμηση των δικών τους και, άρα, λαθραία. Έτσι, το Σάββατο το απόγευμα εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης για εγκληματική οργάνωση και λαθρεμπορία για όλο το πλήρωμα και νωρίς το βράδυ το Λιμεναρχείο Καλαμάτας, προχώρησε στη σύλληψη και των 8 μελών του.
Την Κυριακή οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν ενώπιον της ανακρίτριας και πήραν προθεσμία για να απολογηθούν.
Σήμερα θα απολογηθούν ο Τούρκος καπετάνιος και οι άλλοι τρεις Τούρκοι, μέλη του πληρώματος. Οι άλλοι τέσσερις θα απολογηθούν αύριο.
Από την Κυριακή το πρωί ξεκίνησαν να ξεφορτώνονται τα κοντέινερ από το πλοίο. Πρόκειται για 11 κοντέινερ, βάρους 40 τόνων έκαστο. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για 10.700 κιβώτια με τσιγάρα, με κάθε κιβώτιο να έχει 50 κούτες τσιγάρων.
Τα τσιγάρα θα μεταφερθούν στους χώρους του Τελωνείου, όπου θα γίνει καταμέτρησή τους και υπολογισμός των δασμών.

Εσωτερικών Υποθέσεων
Η υπόθεση, όμως, από χθες έχει αρχίσει να παίρνει μια πιο περίεργη τροπή. Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο άτομα της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος βρέθηκαν στην Καλαμάτα και παρέλαβαν όλα τα έγγραφα που αφορούν στο πλοίο και το φορτίο.
Στην όλη υπόθεση έχει εμπλακεί το υπουργείο Εξωτερικών, ενώ νομικά, αλλά και σε διπλωματικό επίπεδο, φαίνεται πως έχουν κινηθεί τόσο η Αίγυπτος όσο και η Τουρκία.
Πάντως, δεν είναι τυχαίο ότι τους προηγούμενους μήνες εντοπίστηκε και κατασχέθηκε στην Ελλάδα άλλο ένα πλοίο, αυτή τη φορά με 31 κοντέινερ, με τα ίδια αιγυπτιακά τσιγάρα.

Δήλωση Κ. Μαργέλη
Δήλωση για το θέμα, πάντως, έκανε και ο δικηγόρος της υπόθεσης, Κώστας Μαργέλης: «Δεν υφίσταται κανένα απολύτως θέμα λαθρεμπορίας και σαφώς δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί το αδίκημα της εγκληματικής οργάνωσης για τα μέλη του πληρώματος.
Έχει προκύψει αναμφισβήτητα ότι το πλοίο είχε προσεγγίσει τις ελληνικές ακτές λόγω ανωτέρας βίας, εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών, έχοντας ενημερώσει προς τούτο τις αρμόδιες λιμενικές Αρχές.
Σε καμία περίπτωση δεν κινήθηκε ύποπτα και σαφώς σε κάθε περίπτωση δεν υπήρχε η δυνατότητα να ξεφορτώσει εμπορεύματα στην ελληνική επικράτεια.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από λιμάνι του Μαυροβουνίου με προορισμό το λιμένα Tobruk της Λιβύης. Μετέφερε 11 κοντέινερς με σιγαρέτα, τα οποία, κατά την αναχώρησή του από το Μαυροβούνιο, είχαν ελεγχθεί από τις εκεί τελωνειακές αρχές και ακολούθως σφραγίστηκαν τα κοντέινερς με μολυβοσφραγίδες, έχοντας ο καπετάνιος κοντά του τα νόμιμα παραστατικά έγγραφα και, μάλιστα, οι αρμόδιες τελωνειακές Αρχές δε διαπίστωσαν καμία τελωνειακή παρατυπία ή παράβαση.
Το όλο θέμα δημιουργήθηκε, όπως προκύπτει από τη σχηματισθείσα δικογραφία, από το γεγονός ότι η υπηρεσία πληροφοριών και πάταξης λαθρεμπορίου της Αιγύπτου, δια του εκπροσώπου της, παρακάλεσε το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος για κράτηση του φορτίου, ώστε να δοθεί πολύτιμος χρόνος στην υπηρεσία αυτή να προβεί σε δήθεν νόμιμες ενέργειες ενάντια στις εταιρείες που αναφέρονται στις φορτωτικές ως παραλήπτης και αποστολέας, ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων, προφανώς για θέματα αστικού ενδιαφέροντος, που έχουν σχέση με ενδεχόμενο παραποίησης σήματος».

Της Βίκυς Βετουλάκη