Νέα χάραξη για το δρόμο Καλαμάτα- Ριζόμυλος ζητά η πλειοψηφία του Δ.Σ. Καλαμάτας

Νέα χάραξη για το  δρόμο Καλαμάτα- Ριζόμυλος ζητά η πλειοψηφία του Δ.Σ. Καλαμάτας

Σοβαρές ενστάσεις για το έργο από δημοτικές παρατάξεις

Ο δρόμος Καλαμάτα- Ριζόμυλος απασχολεί την τοπική κοινωνία για χρόνια. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές αυτό που ακούγαμε είναι ότι, τουλάχιστον, το θέμα «βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο». Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει, όμως, καμία εξέλιξη, πέρα από μία μελέτη που θεωρείται ολοκληρωμένη.
Εκεί που υπάρχουν ερωτήματα είναι στο κόστος του έργου. Για τη Δημοτική Αρχή Καλαμάτας δεν ξεπερνά τα 80 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, για άλλους, όμως, τόσο κοστίζουν μόνο οι απαλλοτριώσεις (!), εκτινάσσοντας τον προϋπολογισμό στα ύψη και καθιστώντας το έργο απαγορευτικό, ιδιαίτερα σε εποχές σαν αυτές που ζούμε τα τελευταία χρόνια.
Το Δημοτικό Συμβούλιο στην προχθεσινή του συνεδρίαση επανήλθε στο θέμα του δρόμου Καλαμάτας – Ριζομύλου και η πλειοψηφία του ζητά την εφαρμογή της ολοκληρωμένης και κατατεθειμένης στο υπουργείο Υποδομών μελέτης, που προβλέπει νέα παραλιακή χάραξη.
Μάλιστα, με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν τίθεται ζήτημα να είναι ο συγκεκριμένος δρόμος κλειστός.
Οι θέσεις που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αναλυτικά οι εξής:
1. Ο νέος δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος είναι έργο όχι μόνο μεσσηνιακής, αλλά εθνικής σημασίας, για λόγους που συνδέονται με την τουριστική αλλά και τη γενικότερη ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου
2. Ο συγκεκριμένος δρόμος πρέπει να ακολουθεί τη νέα χάραξη, όπως προβλέπεται από τη μελέτη που ήδη έχει συνταχθεί και ολοκληρωθεί, για μια σειρά από σοβαρούς λόγους, μεταξύ των οποίων η ανάπτυξη της δυτικής περιοχής της Καλαμάτας, μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου
3. Η συγκεκριμένη μελέτη είναι η μοναδική ολοκληρωμένη μελέτη σε επίπεδο νομού σήμερα και μπορεί άνετα να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ
4. Ο υπάρχων δρόμος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να αναβαθμισθεί σε επίπεδο ασφαλούς και λειτουργικού αυτοκινητόδρομου, για μια σειρά λόγους (σιδηροδρομική γραμμή, αεροδρόμιο κ.λπ.).
5. Το ζήτημα αν είναι «κλειστός» ή «ανοικτός» ο αυτοκινητόδρομος είναι έλασσον ζήτημα που μπορεί να αντιμετωπισθεί με συνεννόηση των τοπικών κοινωνιών. Το μείζον είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
Ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, στην παρέμβασή του, επισήμανε ότι ανάπτυξη της Δυτικής Καλαμάτας χωρίς το νέο αυτοκινητόδρομο δε νοείται, ενώ πρότεινε να μην υπάρχουν διόδια και σε αντιστάθμισμα να παραταθεί για κάποια χρόνια η σύμβαση με άλλον αυτοκινητόδρομο για την εκμετάλλευσή τους.
Από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας εκφράστηκαν σοβαρές επιφυλάξεις για τη συγκεκριμένη χάραξη. Ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Αλούπης σημείωσε ότι, πέρα από το κόστος του έργου, η χάραξη 500-700 μέτρα από τη θάλασσα εξαφανίζει μια ολόκληρη περιοχή που βρίσκεται υπό ανάπτυξη. Και η συγκεκριμένη απόφαση δεν μπορεί να είναι τυχαία. Αναρωτήθηκε για το λόγο της συγκεκριμένης χάραξης, ενώ σχολιάζοντας ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα δημιουργήσει ασφυκτικές συνθήκες χωρίς λόγο, απέρριψε την πρόταση.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Τάσος Νιάρχος, υποστήριξε ότι για την παράταξή του ανάπτυξη σημαίνει άνθιση του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα στη Μεσσηνία. Από την άλλη πλευρά, η συγκεκριμένη χάραξη είτε με κλειστό είτε με ανοικτό αυτοκινητόδρομο εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και τάχθηκε κατά της υλοποίησης μέσω ΣΔΙΤ, αφού οι μέχρι σήμερα ανάλογες συμβάσεις ωφελούν αποκλειστικά τους μεγαλοεργολάβους.
Ο Μιχάλης Αντωνόπουλος εξέφρασε σοβαρές ενστάσεις σε περίπτωση που ο δρόμος είναι κλειστός, ενώ σημείωσε ότι δεν ωφελεί την Καλαμάτα, αλλά συγκεκριμένα ξενοδοχειακά συμφέροντα.
Τέλος, ο δημοτικός σύμβουλος Σταμάτης Μπεχράκης είπε ότι η αναγκαιότητα ενός νέου δρόμου από την Καλαμάτα έως την Πύλο και τη Μεθώνη είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη, αλλά το υψηλό κόστος του έργου θα πρέπει να οδηγήσει την τοπική κοινωνία να περιμένει και την πρόταση του “Μορέα”, στις αρχές Αυγούστου.
Τέλος, οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, Γιώργος Φάββας και Ηλίας Γυφτέας, είπαν ότι η υπάρχουσα μελέτη δίνει όλα τα εχέγγυα για την υλοποίηση του έργου και κάποια στιγμή θα πρέπει να ληφθεί η απόφαση και να σταματήσουν οι μεμψιμοιρίες.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη