Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των Πανελλαδικών


Συνωστισμός στις μεσαίες βαθμολογίες προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. 

Eξάλλου, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά το Βήμα, φέτος στις Ιατρικές Σχολές θα μπουν «γιατροί-λογοτέχνες», καθώς το ποσοστό «ρεκόρ» των αριστούχων στα μαθήματα της Φυσικής και Χημείας, ανέδειξε σε ρυθμιστικό παράγοντα την Έκθεση.

Το εντυπωσιακό ποσοστό των αριστούχων του 27% στα παραπάνω μαθήματα (με 5% τα περασμένα έτη), θα καθορίσει τους «πρώτους των πρώτων».

Στον Θετικό προσανατολισμό τα εύκολα θέματα είχαν σαν αποτέλεσμα υπάρχουν 5.010 αριστούχοι στη Φυσική (από 1.920) και 6.466 στη Χημεία.

Τα παραπάνω οδηγούν σε μικρή άνοδο των βάσεων στις περιζήτητες Ιατρικές σχολές της χώρας.

Κατά τα άλλα, πτώση στην πλειονότητα των Σχολών των ΑΕΙ δείχνουν τα βαθμολογικά στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Κατακόρυφη θα είναι η πτώση των βάσεων στις Πολυτεχνικές Σχολές, μικρότερη στα αστικά κέντρα και εντυπωσιακή στα τμήματα της περιφέρειας.

Και αυτό, γιατί περίπου 9.000 «καλοί» υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης από τους περίπου 30.000 που κατατάσσονται στον επιστημονικό αυτό χώρο δεν έδωσαν καν Μαθηματικά, αλλά στράφηκαν προς την «τετράδα» της Ιατρικής, με αποτέλεσμα να μην διεκδικούν θέσεις στα Μαθηματικά τμήματα ή τα πολυτεχνικά τμήματα και η πτώση των βάσεων σε αυτά να είναι αισθητή.

Τα στατιστικά βαθμολογικά στοιχεία, όπως αναφέρει στο Βήμα, ο εκπαιδευτικός και αναλυτής Γ.Χατζητέγας, μπορούν να αποδελτιωθούν ως ακολούθως:

  • Στο 1ο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών οι βάσεις εισαγωγής θα παρουσιάσουν μικρή, αλλά σαφή πτώση παρά το γεγονός ότι απουσιάζουν οι 3.750 θέσεις των Παιδαγωγικών σχολών. Οι υποψήφιοι έγραψαν καλύτερα στα Αρχαία και χειρότερα στην Ιστορία, ο συμψηφισμός όμως με τη μη προσμέτρηση της προφορικής βαθμολογίας και τη μείωση των υποψηφίων για το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο κατά 5.000 διαγωνιζόμενους οδηγεί στο παραπάνω συμπέρασμα.
  • Στο 2ο επιστημονικό πεδίο καμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνει με τις βάσεις των προηγούμενων ετών. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στο μάθημα της Φυσικής πάνω από 5.000 υποψήφιοι έγραψαν από 19 έως 20. Υψηλές επιδόσεις κατέγραψαν οι υποψήφιοι και στο μάθημα της Χημείας. Το μεγάλο πλήθος ωστόσο των σχολών και των τμημάτων του 2ου επιστημονικού πεδίου σε συνδυασμό με την απουσία του βαθμολογικού πριμ της προφορικής βαθμολογίας θα οδηγήσουν σε σημαντική πτώση. Κατά συνέπεια, οι υποψήφιοι θα πρέπει να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία κατά φθίνουσα σειρά επιθυμίας χωρίς να επηρεαστούν από τις άλλοτε κραταιές βάσεις των Πολυτεχνείων ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα.
  • Στο 3ο επιστημονικό πεδίο δοκιμάζεται το νέο σύστημα, καθώς η σχετικά εύκολη θεματολογία της Φυσικής και της Χημείας και η απουσία των Μαθηματικών οδηγεί τις βάσεις σε δυσθεώρητα ύψη. Παρά τις εκ προοιμίου παρατηρήσεις πολλών, η προαναγγελθείσα ζώνη του υψηλού ανταγωνισμού η οποία θυμίζει την παλιά δεύτερη δέσμη επανήλθε. Οι Ιατρικές σχολές στα μεγάλα αστικά κέντρα θα κινηθούν με βεβαιότητα πάνω από τα 19.000 μόρια ενώ οι περιφερειακές Ιατρικές του Ηρακλείου, των Ιωαννίνων και της Αλεξανδρούπολης είναι βέβαιο ότι θα κινηθούν πάνω από τα 18.500 μόρια. Η αύξηση των βάσεων στο 3ο επιστημονικό πεδίο θα είναι ορατή σε όλη την κλίμακα των σχολών του πεδίου και θα συμπαρασύρει προς τα πάνω τις Γεωπονικές σχολές και τα τμήματα της Νοσηλευτικής των ΤΕΙ τα οποία δεν θα είναι έκπληξη αν κινηθούν ακόμα και στο Διδυμότειχο πάνω από τα 14.000 μόρια. Δυστυχώς πολλοί υποψήφιοι οι οποίοι δεν επέλεξαν 5ο μάθημα θα παγιδευτούν από την έλλειψη ενημέρωσης και την προχειρότητα. Η έλλειψη σωστής διαβάθμισης στα διαγωνίσματα της Φυσικής και της Χημείας αναδεικνύει σε καθοριστικό παράγοντα της εισαγωγής στις περιζήτητες σχολές του 3ου πεδίου την επίδοση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
  • Η προχειρότητα του νέου εξεταστικού συστήματος είναι αξιοσημείωτη στο 4ο επιστημονικό πεδίο στο οποίο ένα εντυπωσιακό ποσοστό μαθητών των Ανθρωπιστικών σπουδών (66,19%) έγραψαν στα Μαθηματικά της Γενικής Παιδείας κάτω από τη βάση. Ωστόσο πολλοί θα εισαχθούν στις Παιδαγωγικές σχολές. Οι βάσεις των Παιδαγωγικών σχολών θα παρουσιάσουν μεγάλη πτώση χιλιάδων μορίων και τα τμήματα στην περιφέρεια θα έχουν βάση εισαγωγής πέριξ των 10.000 μορίων.
  • Στο 5ο επιστημονικό πεδίο των σχολών Οικονομίας, Διοίκησης και Πληροφορικής η σημαντική πτώση των βάσεων έχει ως αιτία τις χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων στα Μαθηματικά, στα οποία το 77,89 % των υποψηφίων έγραψαν κάτω από τη βάση. Το μάθημα των Μαθηματικών έχει εδώ αυξημένη βαρύτητα και σε συνδυασμό με την απουσία της προφορικής βαθμολογίας δημιουργεί πτωτικές τάσεις οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις θα υπερβαίνουν τα 1.500 μόρια.

Την Παρασκευή θα αναρτηθούν στα σχολεία οι βαθμολογίες για περίπου 80.000 υποψήφιους, οι οποίοι από το μεσημέρι θα έχουν πρόσβαση στους βαθμούς τους και διαδικτυακά. Οι βαθμοί των υποψηφίων των ΕΠΑΛ θα ανακοινωθούν στις 22 Ιουνίου.

Ο πρώτος μεγάλος στόχος για το 2016 επιτεύχθηκε. Οι εξετάσεις είχαν απόλυτη επιτυχία και ήταν από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις των τελευταίων ετών. Στη στοχοποίηση και στις πρωτοφανείς επιθέσεις που δέχεται το υπουργείο Παιδείας, απαντάμε με έργο. Θα επιτευχθεί και ο δεύτερος στόχος που είναι το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, ένα στοίχημα 30ετίας. Εργαζόμαστε ήδη για να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα βιβλία στην ώρα τους, την πρώτη ώρα της νέας σχολικής χρονιάς» ανέφερε, από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας.

«Οι εξετάσεις φέτος, όπως ξέρετε, ήταν διπλές. Ήταν το παλαιό και το νέο σύστημα. Με αυτή την έννοια ήταν πιο δύσκολο να διενεργηθούν. Διενεργήθηκαν με άψογο τρόπο και ήθελα να συγχαρώ εδώ όλους τους συντελεστές» πρόσθεσε ο Νίκος Φίλης.

«Επίσης, ήταν θέματα διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους. Δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Ήταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπως πρέπει να είναι, έτσι ώστε να γίνεται μια σωστότερη επιλογή των παιδιών» συμπλήρωσε.

Στις εξετάσεις μπήκαν συνολικά 650 θέματα, τα οποία όπως τονίστηκε «ήταν από το βιβλίο, δηλαδή από την τάξη διδασκαλίας».

Ως προς τις επιδόσεις των μαθητών, στα αρχαία ελληνικά έγραψε πάνω από τη βάση το 47,35%, ενώ αρίστευσε το 10,25%. Στα λατινικά το 69,09% και στην ιστορία το 52,23%. Αντιστοίχως στα μαθηματικά θετικών σπουδών πάνω από τη βάση έγραψε το 53,24%, στη φυσική το 69,5% και στη χημεία το 75,27%.

Newsroom ΔΟΛ