Μελέτη για αντιπλημμυρική παρέμβαση σε Φαρών και Κρήτης
Τα απαιτούμενα έργα υποδομής, όπως είναι τα αντιπλημμυρικά, αποτελούσαν ζητούμενο για τη Δημοτική Αρχή. Στην πολυετή θητεία της δεν είχε βρει έναν τρόπο – πρόγραμμα ή χρηματοδότηση-για να εντάξει τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Όσο αυτές εξέλιπαν, τόσο αυξάνονταν οι κάθε είδους μικρές και μεγάλες αναπλάσεις. Τελικά, χάρις στην Περιφέρεια Πελοποννήσου αλλά και στο υπουργείο Υποδομών, έχουν προγραμματιστεί να γίνουν δύο πολύ σοβαρές παρεμβάσεις.
Ο λόγος για τα αντιπλημμυρικά έργα στη Νέα Είσοδο και στην εθνική οδό από το Ασπρόχωμα μέχρι τη Θουρία, που αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα και θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα στις περιοχές αυτές.
Το έργο στη Νέα Είσοδο θα γίνει ύστερα από διάθεση χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ύψους 800.000 ευρώ, ενώ το έργο στην εθνική οδό και στις περιοχές του νοσοκομείου και του ΤΕΙ με χρηματοδότηση 3.000.000 ευρώ περίπου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Στην προχθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης για τον προϋπολογισμό και το τεχνικό πρόγραμμα του 2016, ο πρόεδρος και αντιδήμαρχος Ανδρέας Καραγιάννης σχολίασε ότι πρόκειται για δύσκολο έργο και, μάλιστα, παρατήρησε ότι η κατάσταση έχει γίνει ακόμη δυσκολότερη, λόγω, αφενός, της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και, αφετέρου, της εγκατάλειψης της σιδηροδρομικής γραμμής, τα τεχνικά έργα της οποίας για την απορροή των υδάτων έχουν φράξει από την πολυετή έλλειψη συντήρησης.
Εκτός, όμως από τα παραπάνω, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να ασχοληθεί και με το φαινόμενο των πλημμυρών στις οδούς Φαρών και Κρήτης, ακόμα και από μία μέτριας έντασης νεροποντή. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η ΔΕΥΑΚ έχει έτοιμη μελέτη, αλλά επειδή δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για τέτοιου είδους έργα μέσω ΕΣΠΑ, η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να πετύχει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το δε κόστος ανέρχεται σε 4,5 εκατομμύρια ευρώ.
Πάντως, θα ήταν ευχής έργον να έπαιρνε το «πράσινο φως» για το συγκεκριμένο, αν και υπό τις παρούσες συνθήκες φαίνεται αρκετά δύσκολο.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη