ΓΕΛ Κυπαρισσίας: «Ποιος είμαι, τι θέλω, τι μπορώ» το τρίπτυχο για επιτυχημένη επαγγελματική επιλογή

ΓΕΛ Κυπαρισσίας: «Ποιος είμαι, τι θέλω, τι μπορώ» το τρίπτυχο για επιτυχημένη επαγγελματική επιλογή

«Ποιος είμαι, τι θέλω, τι μπορώ» είναι το τρίπτυχο για μια επιτυχημένη επαγγελματική επιλογή των μαθητών που μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων καλούνται να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία για τις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τονίστηκε σε εσπερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού που διεξήχθη το βράδυ της Παρασκευής από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του ΓΕΛ Κυπαρισσίας.
Στην κατάμεστη αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, μαθητές, καθηγητές και γονείς άκουσαν με προσοχή την εισήγηση – παρουσίαση του φυσικού, συμβούλου εκπαίδευσης, Τάκη Κορίτσογλου, αναλύοντας τη στρατηγική καριέρας.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Τσουμάνης, επισήμανε ότι αυτή η ενημερωτική εκδήλωση προετοιμαζόταν από το προηγούμενο Δ.Σ. του Συλλόγου και το νέο Δ.Σ. συνέχισε και έφτασε στην υλοποίησή της και, μάλιστα, στη διεξαγωγή της την ημέρα της έκδοσης των αποτελεσμάτων, ώστε να ενημερωθούν οι υποψήφιοι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να κάνουν τις καλύτερες επιλογές για το μέλλον τους!
Ο φυσικός, σύμβουλος εκπαίδευσης, Τάκης Κορίτσογλου, απευθυνόμενος στα παιδιά είπε ότι κάποια από αυτά μπορεί να έχουν πάει άριστα, κάποια πολύ καλά και κάποια λιγότερο καλά, συμπληρώνοντας: «Θέλω να ξέρετε ότι αυτό ήταν απλώς μια στιγμή. Πιστέψτε με. Υπάρχουν ευκαιρίες σε όλες τις βαθμολογικές κλίμακες, έτσι όπως είναι σήμερα διαμορφωμένος ο εκπαιδευτικός χάρτης. Υπάρχουν πάρα πολλές Σχολές που όλες παρουσιάζουν πολύ πολύ μεγάλες ευκαιρίες! Κι αυτές τις ευκαιρίες θα δούμε σήμερα…».
Ο ίδιος πριν ξεκινήσει την αναφορά του στη στρατηγική καριέρας, συνεχάρη το ΓΕΛ Κυπαρισσίας και το διευθυντή του, Βαγγέλη Αντωνόπουλο, καθώς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη θαυμαστή, όπως είπε, πρωτοβουλία, επειδή είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται σε Δημόσιο Λύκειο, ενώ βρίσκεται συνεχώς σε ιδιωτικά Λύκεια και φροντιστήρια. «Γνώθι σαυτόν», είπε, έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες και τόνισε πως «λένε ότι ένας μαθητής για να κάνει μια επιτυχημένη επαγγελματική επιλογή πρέπει να έχει απαντήσει εύστοχα και με πολύ μεγάλη ειλικρίνεια στο τρίπτυχο: Ποιος είμαι; Τι θέλω; Τι μπορώ; Αυτό θα καθορίσει σε σημαντικό βαθμό τη μορφωτική και επαγγελματική μου φυσιογνωμία. Ποιος είμαι σημαίνει να έχω διερευνήσει ικανότητες, κλίσεις, δεξιότητες, στάσεις απέναντι σε καθορισμένες δραστηριότητες. Σ’ ένα σημαντικό βαθμό αυτό είναι η αυτογνωσία. Πώς το πετυχαίνουμε αυτό; Με διάφορους τρόπους. Ουσιαστικά είναι μια διαδρομή ζωής. Υπάρχει κι ένα εργαλείο που λέγεται και τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού. Υπάρχουν στην αγορά. Αναζητήστε τα. Όμως, μην προσφύγετε σε τεστ που δίνονται μέσω διαδικτύου ή δωρεάν. Αυτά συνήθως είναι ανεδαφικά. Το δεύτερο είναι το τι θέλω. Είναι επιθυμίες, φιλοδοξίες που σχετίζονται μ’ αυτό που θέλω να σπουδάσω και είναι η σύνδεση με την αγορά εργασίας. Αυτό που θέλω είναι χρήσιμο να περνάει μέσα από τις κλίσεις, τις δεξιότητες που μπορεί να έχω και τα ταλέντα. Γιατί εγώ μπορεί να θέλω να γίνω μηχανολόγος, να σας πω ένα παράδειγμα, αλλά να μην έχω κλίση… […] Αυτό που θέλω πρέπει να ’χω την ωριμότητα να το επιλέξω μέσα από εκεί που εγώ είμαι πολύ καλός, από τα ταλέντα μου. Και κάθε άνθρωπος σίγουρα έχει πολύ μεγάλα ταλέντα μέσα του. Οφείλει κι είναι υποχρεωμένος να τα ανακαλύψει.
Και τέλος, τι μπορώ. Βεβαίως, αυτό είναι πολύ σημαντικό. Το συναντάμε πάρα πολύ συχνά, γιατί κι εγώ δάσκαλος είμαι κι έχουμε μαθητές οι οποίοι μπορεί να σου πούνε ότι “ξέρετε, εγώ θέλω να περάσω Ιατρική ΣΑΣ”, που πέρυσι είχε βάση 19.141 μόρια, αλλά ο μαθητής δεν είναι τόσο καλός. Δεν μπορεί, λοιπόν, να στοχεύουμε σε μία τόσο υψηλή Σχολή, γιατί όταν θα έρθει η ώρα της κρίσης, όπως είναι τώρα, θα πρέπει εσπευσμένα να κάνω κάποιες επιλογές οι οποίες τελικά μπορεί να μην είναι οι καλύτερες…».
Ακολούθως αναφέρθηκε στις συνθήκες στην αγορά εργασίας και στην παρουσίαση που έκανε διέσχισαν περισσότερα από 200 Τμήματα και Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μετά το πέρας της εσπερίδας, μιλώντας στο «Θ» επισήμανε: «Διενεργήσαμε μια εσπερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού, μια ημέρα καριέρας για τα παιδιά που μόλις πήραν τους βαθμούς τους από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, ελπίζοντας ότι θα τα βοηθήσουμε αποφασιστικά στην επιλογή των Σχολών, που εν τέλει μπορεί να σημαίνει στην επιλογή του ονείρου που το καθένα έχει σχεδιάσει για το μέλλον του! Ευχόμαστε να φανήκαμε, τελικά, ιδιαίτερα χρήσιμοι και καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά και τις οικογένειές τους». Για το θέμα που ανέπτυξε στην εισήγησή του και τη συζήτηση που είχε με τα παιδιά, τόνισε: «Ουσιαστικά διασχίσαμε το σύνολο των Σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφερθήκαμε σε επαγγελματικές ευκαιρίες, στις κλίσεις και δεξιότητες που απαιτούνται σε κάθε επάγγελμα και τις προοπτικές που μπορεί να έχει ένα παιδί είτε λαμβάνοντας κάποιο πτυχίο είτε συνδέοντας αυτό το πτυχίο με κάποιο μεταπτυχιακό».

Του Ηλία Γιαννόπουλου