Η επόμενη τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προσδιορίσθηκε για την Πέμπτη 26 Ιουλίου. Βασικό θέμα της θα είναι η άμεση προώθηση των διαδικασιών ΣΔΙΤ για τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”.
Η παραπάνω ανακοίνωση αποτελεί μια πάγια θέση της Δημοτικής Αρχής, την οποία έχει εκφράσει ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας με ποικίλους τρόπους. Είτε μέσω δηλώσεών του, είτε σε συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, είτε ακόμα και στις συναντήσεις που είχε και έχει με τους αρμόδιους υπουργούς.
Από την άλλη πλευρά, χθες ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας “Στο Κόκκινο” και τον Στάθη Σχινά, ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η ενίσχυση του δικτύου αεροδρομίων τόσο με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης όσο και με περιφερειακά που δεν περιλαμβάνονται σε αυτά που ανέλαβε η Fraport, όπως της Καλαμάτας, της Χίου και άλλων μικρότερων νησιών.
Ειδικότερα, μιλώντας για τις αερομεταφορές είπε ο υπουργός: “Πήραμε την έγκριση της Ε.Ε. για το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι του Ηρακλείου, ενώ προετοιμάζονται αντίστοιχοι διαγωνισμοί για άλλα αεροδρόμια της χώρας, για την επέκτασή τους, ώστε να εξυπηρετούν μεγαλύτερα αεροπλάνα, να έχουν τις απαραίτητες και όχι απλώς βασικές κτηριακές υποδομές, όπως στην Καλαμάτα, ή σε νησιά των Κυκλάδων, όπως στη Σύρο που ήδη είναι σε εξέλιξη το έργο. Στη Χίο το ίδιο. Αυτά είναι αεροδρόμια που δεν είναι στο δίκτυο της Fraport, είναι δημόσια αεροδρόμια”.
Μάλιστα, στο ίδιο ύφος ήταν και παλαιότερες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Αλέξη Χαρίτση, από την Καλαμάτα. Ειδικότερα, είχε σημειώσει ότι για το αεροδρόμιο είναι αναμφισβήτητο πως πρόκειται για ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα περιφερειακά σε όλη την Ευρώπη και έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Για το λόγο αυτό σχεδιάζεται σειρά παρεμβάσεων για την αναβάθμισή του.
Υπενθυμίζουμε ότι ανάλογες δηλώσεις έχουν γίνει και από τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Κατρούγκαλο, ο οποίος με τη σειρά του είχε σχολιάσει ότι το αεροδρόμιο δε θα ιδιωτικοποιηθεί.
Θέση για το θέμα έχει πάρει και η Νομαρχιακή Επιτροπή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία σε ανακοίνωσή της τόνιζε: “Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι και θα παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο. Από τα συναρμόδια υπουργεία καταβάλλονται όλες οι προσπάθειες ώστε η αναβάθμιση και αξιοποίησή του να γίνει με εθνικούς πόρους. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η κυβερνητική επιλογή κατηγορείται ευθέως από κορυφαίους παράγοντες της Περιφέρειας Πελοποννήσου, οι οποίοι αναφανδόν τάσσονται υπέρ των ΣΔΙΤ”.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη