Τιμητικό βραβείο στον Δ. Μανιατάκη από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Καλαμάτας

Τιμητικό βραβείο στον Δ. Μανιατάκη από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Καλαμάτας

Έπαινο απένειμαν στον πρόεδρο του Μανιατάκειου Ιδρύματος, Δημήτριο Μανιατάκη, για τη συνεισφορά του ιδρύματος στην ανάδειξη και διεθνή προβολή της Μεσογειακής Διατροφής και του μεσσηνιακού ελαιολάδου, οι διοργανωτές του «5ου Φεστιβάλ ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς Καλαμάτας», στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ποιότητας Εξαιρετικά Παρθένου Ελαιολάδου “Kalamata Olive Oil Awards”, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου Elite το περασμένο Σάββατο.
Ο Δημήτρης Μανιατάκης, παραλαμβάνοντας το βραβείο από τον Μιχάλη Αντωνόπουλο και τον Γεώργιο Δούβα, πρόεδρο και αντιπρόεδρο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Καλαμάτας αντίστοιχα, αφού ευχαρίστησε τους διοργανωτές υπογράμμισε- μεταξύ άλλων- τα ακόλουθα:
«Η εγγραφή της Μεσογειακής Διατροφής στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO αποτελεί εθνική υπόθεση. Η ανακήρυξη της Κορώνης σε Εμβληματική Κοινότητα και, άρα, “πρέσβειρα” της Ελλάδας (μαζί με τα νησιά Hvar και Brac της Κροατίας, τον Αγρό της Κύπρου, το Cilento της Ιταλίας, την Soria της Ισπανίας, το Chefchaouen του Μαρόκο και την Tavira  της Πορτογαλίας) είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κορωνέικη ποικιλία ελαιολάδου, η οποία, με τα ευεργετικά χαρακτηριστικά της, αναδεικνύει διεθνώς την αξία του ελληνικού ελαιολάδου και την επίδρασή του στην υγεία. Ωστόσο, αν και η εγγραφή στην UNESCO αποτελεί “διεθνές διαβατήριο” για το ελληνικό ελαιόλαδο, πρέπει να καταβληθεί σημαντική προσπάθεια στην παραγωγή, την τυποποίηση και την εξαγωγή του. Η αναβάθμιση και η συνεχής βελτίωση της ποιότητας αποτελούν τις “μεγάλες προκλήσεις” σε επίπεδο πρωτογενούς παραγωγής, ελαιοτριβείων, τυποποίησης και διανομής. Η ανάληψη δυναμικών δράσεων, η αυστηρή εφαρμογή υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών και η ισόρροπη συνεργασία Πολιτείας και όλου του δικτύου των εμπλεκόμενων επαγγελματιών θα δημιουργήσει νέες προστιθέμενες αξίες, τόσο για τους παραγωγούς όσο και τους καταναλωτές, που με συντονισμένες δράσεις προβολής του ελαιολάδου στο εξωτερικό θα οδηγήσουν στο μετασχηματισμό του σε “επώνυμο προϊόν” και, ως εκ τούτου, θα αποκτήσει πλεονεκτική θέση σε μια διεθνή αγορά που αναπτύσσεται συνεχώς».