Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: Προς έγκριση οι περιβαλλοντικοί όροι, το 2022 οι υπογραφές

Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη:  Προς έγκριση οι περιβαλλοντικοί όροι, το 2022 οι υπογραφές

Σε αναμονή για τους περιβαλλοντικούς όρους είμαστε πλέον για το μεγάλο οδικό έργο που θα υλοποιηθεί με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ), Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη.

Το έργο του οποίου ο διαγωνισμός ξεκίνησε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Ιούλιο του 2019, μπαίνει στην ώριμη φάση του, καθώς έχει ξεκαθαριστεί η χάραξη και το αντικείμενο του έργου και αναμένεται η έγκριση από το ΥΠΕΝ για να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση.

Ποια είναι αυτή; Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, θα ξεκινήσουν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις που θα δώσουν τον απαραίτητο χώρο για τα έργα και θα ξεκινήσει η β΄ φάση, ένας -περιορισμένος- ανταγωνιστικός διάλογος που θα ολοκληρώσει την τεχνική διαδικασία του διαγωνισμού.

Σε αντίθεση με άλλα έργα, η ολοκλήρωση της επιλογής του φυσικού αντικειμένου μειώνει δραστικά το χρόνο που θα απαιτηθεί από το υπουργείο, την τοπική κοινωνία και τους ενδιαφερόμενους να συμπράξουν στη διευθέτηση όλων των θεμάτων γύρω από το μεγάλο αυτό έργο.

Απώτερος στόχος είναι μέσα στο 2021, πιθανότατα προς το τέλος του επόμενου έτους, να είμαστε έτοιμοι για να περάσουμε στην ουσιαστική φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον (όσα από αυτά φυσικά αποφασίσουν να συνεχίσουν και να δώσουν προσφορά).

Το πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι κάπου μέσα στο 2022 και υπό την αίρεση ότι δε θα υπάρχουν μεγάλες εμπλοκές στο διαγωνισμό, θα υπογραφεί η σύμβαση και θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος του έργου.

Να θυμίσουμε ότι έχει επιλεγεί η υφιστάμενη χάραξη και όχι η παραλιακή που “φόρτωνε” το δρόμο με 25 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω κόστος (80 εκατομμύρια ευρώ αντί για 55) αλλά και με απαλλοτριώσεις για περισσότερα από 500 στρέμματα γης, με ό,τι αυτό θα σήμαινε για το ίδιο το έργο.

Το έργο

Ο διαγωνισμός για το έργο-ΣΔΙΤ ξεκίνησε πέρυσι στις αρχές Ιουλίου. Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος παρουσιάστηκαν 5 σχήματα τα οποία (με απόφαση του ΣτΕ) συνεχίζουν και είναι: 1) ΑΒΑΞ Α.Ε. 2) Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ (Intrakat) 4) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. 5) Ένωση Προσώπων ACCIONA Concesiones – Μυτιληναίος.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει για 30 χρόνια τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του άξονα για εκτιμώμενο ποσό 312,23 εκατομμύρια ευρώ. Τα χαρακτηριστικά του άξονα δε θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδου κόμβου αλλά ταχείας κυκλοφορίας.

Με την ολοκλήρωση και αναβάθμιση του δρόμου, το τουριστικό και παραγωγικό προφίλ της περιοχής θα βελτιωθεί περαιτέρω, ενώ παράλληλα θα ανέβουν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.