ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΙΝΤΡΑΚΑΤ οι μονομάχοι για το Καλαμάτα Μεθώνη

ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΙΝΤΡΑΚΑΤ οι μονομάχοι για το Καλαμάτα Μεθώνη

Υποβλήθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για τα πρώτα δύο οδικά έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ. Ο λόγος για τον αυτοκινητόδρομο «Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός» (FlyOver), προϋπολογισμού 373 εκατομμυρίων ευρώ, στη Θεσσαλονίκη και τον οδικό άξονα «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», προϋπολογισμού 251 εκατομμυρίων ευρώ, στην Πελοπόννησο.

Γι’ αυτόν το δρόμο έχουμε δύο σημαντικά νέα. Την απουσία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τη μία και από την άλλη τη συμπόρευση και πάλι της ΑΒΑΞ με τη Μυτιληναίος και τη συμμαχία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, μία ένωση με ξεχωριστή σημασία.

Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ., την προσαρμογή και βελτίωση 14 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χλμ., την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων (ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.ά.). Το έργο αναμένεται να έχει προσωρινό ανάδοχο αρχές του έτους και θα ξεκινήσει η κατασκευή του εντός του 2022.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 312,23 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι για συνολικά 30 χρόνια. Από αυτά τα περίπου 4 θα αφορούν στην περίοδο κατασκευής.