Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ιταλίας – Καλαμάτας – Ηρακλείου –Λεμεσού: «Αν δεν κατατεθεί πρόταση το Γενάρη του 2023, θα λιγοστεύσουν οι ελπίδες έγκρισης»

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ιταλίας – Καλαμάτας – Ηρακλείου –Λεμεσού:  «Αν δεν κατατεθεί πρόταση το Γενάρη του 2023, θα λιγοστεύσουν οι ελπίδες έγκρισης»

Αγώνας δρόμου, προκειμένου η πρόταση ναυπλιακής σύνδεσης ανάμεσα σε Κατάνια Σικελίας, Καλαμάτα, Ηράκλειο Κρήτης και Λεμεσό Κύπρου, να κατατεθεί τον Ιανουάριο του 2023, τονίζει πως πρέπει να γίνει απ’ όλους τους φορείς ο Ελληνοϊταλός σύμβουλος επικοινωνίας και συντονισμού ευρωπαϊκών προγραμμάτων, Ευάγγελος Αλεξανδρής, σε ανακοίνωση που κοινοποίησε στη σελίδα που έχει δημιουργήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση της πρωτοβουλίας.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά: «Αν χαθεί πολύτιμος χρόνος και δεν είμαστε έτοιμοι τον Ιανουάριο του 2023, θα πρέπει να περιμένουμε άλλο ένα έτος με ελαττωμένες διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις τότε και λιγότερες ελπίδες έγκρισης».

Επίσης, όπως έκανε γνωστό, ταυτόχρονα ξεκινούν και διαδικασίες αδελφοποίησης των 4 αυτών περιοχών, ώστε να αναπτυχθεί μια σταθερή συνεργασία.

Υπενθυμίζουμε ότι ήδη έχει κανονιστεί η πρώτη συνάντηση των φορέων να διεξαχθεί στην Καλαμάτα τέλη Νοεμβρίου.

Κατάθεση πρότασης
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Αλεξανδρής, που ξεκίνησε αυτή την πρωτοβουλία, κάνει λόγο για μια διεθνή ομάδα συνεργασίας αποτελούμενη από εκπροσώπους τεσσάρων λιμένων Ιταλίας, Ελλάδας και Κύπρου, με σκοπό την απόκτηση μιας σταθερής συγκοινωνιακής σύνδεσης της νότιας Ιταλίας με την Ελλάδα, αρχικά της Σικελίας με την Πελοπόννησο μέσω αεροπορικής και ναυτοπλοϊκής σύνδεσης.

Το διεθνές ευρωπαϊκό πρόγραμμα που θα διεκδικηθεί θα είναι διαδημοτικής και διαπεριφερειακής συνεργασίας.

«Η ιδέα αυτή γεννήθηκε από την κοινωνία πολιτών που εντοπίζει το μέγιστο πρόβλημα της έλλειψης συγκοινωνιών για τους απλούς πολίτες, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζομένους, τους εμπόρους, να μετακινηθούν από τη Σικελία και Καλαβρία προς τη μητέρα πατρίδα, την Ελλάδα.

Στη διερευνητική φάση στην οποία βρισκόμαστε μελετάμε τις δυνατότητες μιας ολοκληρωμένης πρότασης που θα κατατεθεί προς έγκριση στους αρμόδιους κρατικούς φορείς και προς χρηματοδότηση από διάφορες προκηρύξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τη στήριξη έργων μεταφορών και υποδομών λιμένων και αερολιμένων, χερσαίων συνδέσεων, για σταθμό υποδοχής επιβατών, για τον εκσυγχρονισμό τους με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και επίσης λειτουργίας της πρώτης τριετίας της ναυτιλιακής γραμμής Ro-Pax.

Το έργο, που ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια περίπου από τη Σικελία, εφόσον η έδρα δραστηριοτήτων μου είναι η Ιταλία, βρίσκει τώρα ελπίδες υλοποίησης λόγω θετικών συγκυριών και από την ελληνική πλευρά. Η Ελλάδα δεν έχει αντλήσει τα διαθέσιμα κονδύλια αξιοποίησης των δρόμων της θάλασσας, ούτε για εκσυγχρονισμό της υλικοτεχνικής υποδομής των κόμβων συγκοινωνιών και χάνονται σοβαρές χρηματοδοτήσεις, που στο μέλλον δε θα υπάρξουν πια. Σήμερα επιταχύνεται η άντληση αυτών των διαθέσιμων πόρων για την ανάπτυξη της χώρας και μπορούμε να επωφεληθούμε αν είμαστε θετικοί και συνεργάσιμοι.

Πρέπει να κάνουμε αγώνα δρόμου για να είμαστε έτοιμοι στο ραντεβού του Ιανουαρίου 2023 να καταθέσουμε τις πρώτες δύο αιτήσεις χρηματοδότησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ευελπιστώντας πως με την έγκρισή τους θα είναι δυνατή η υλοποίηση του αρχικού μας στόχου, της ναυτιλιακής σύνδεσης με ένα σύγχρονο ή και δύο κλειστά πλοία ταχείας πλεύσης, για επιβάτες, επιβατικά οχήματα, φορτηγά και εμπορευματικά TIR.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν άλλα προγράμματα και άλλες χρηματοδοτήσεις σε πολλούς άλλους τομείς της οικονομίας, πολιτισμού, εκπαίδευσης, κοινωνίας πολιτών.

Ο μόνος αντίπαλός μας είναι η γραφειοκρατία. Αν χαθεί πολύτιμος χρόνος και δεν είμαστε έτοιμοι τον Ιανουάριο του 2023, θα πρέπει να περιμένουμε άλλο ένα έτος με ελαττωμένες διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις τότε και λιγότερες ελπίδες έγκρισης.

Έχουμε, όμως, πάρα πολλά πλεονεκτήματα, διότι ο θαλάσσιος διάδρομος προβλέπεται ήδη από την Ευρώπη, ως επίσης ο χερσαίος από την Καλαμάτα με την εθνική οδό προς τη Βαλκανική χερσόνησο και σύνδεση με το τοπικό αεροδρόμιο για ανάπτυξη και της κρουαζιέρας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξανδρής.

«Ευρωγονία»
Το πρόγραμμα που προωθεί ο κ. Αλεξανδρής έχει το όνομα «Ευρωγονία» και το συνδέει με το επικό ποίημα του Ησιόδου «Θεογονία», στο οποίο για πρώτη φορά γίνεται αναφορά στη λέξη Ευρώπη. «Η “Ευρωγονία” είναι αντίστοιχα ο τόπος που γεννήθηκε η ιδέα του πολιτισμού της Ευρώπης. Στο δρόμο της απαγωγής της πριγκίπισσας από τον πλωτό θεϊκό ταύρο, στη διασταύρωση των κόσμων, των ηπείρων, γεννήθηκε ο σπόρος του ευρωπαϊκού διαπολιτισμού. Και ακριβώς εδώ, στον ίδιο αρχέγονο μεταναστευτικό δρόμο, μεταξύ Mέσης Ανατολής, Κύπρου, Κρήτης, Πελοποννήσου, Σικελίας και σε όλη την Ευρώπη, συνεχίζουμε το μυθικό, ηρωικό αγώνα σύγκλισης ταυτοτήτων, λαών, πολιτισμών, διευρύνοντας τους θαλάσσιους ορίζοντες της Μεσογείου σε μια οριζόντια κατεύθυνση από την Ανατολή προς τη Δύση και αντίστροφα.

Αποσκοπούμε στη σταθερή συνεργασία των τεσσάρων Δήμων που να συνδέονται αρχικά ακτοπλοϊκά, με κατάληξη την αδελφοποίησή τους και την επέκταση των δραστηριοτήτων σε όλους τους τομείς ευρωπαϊκών προγραμμάτων που αφορούν σε παιδεία, πολιτισμό, επαγγελματική εκπαίδευση, οικονομική σύμπραξη, εμπόριο, τουρισμό, συγκοινωνίες, ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, με προοπτική την αδελφοποίηση των αντίστοιχων φορέων μεταξύ τους», υπογραμμίζει μεταξύ άλλων, ενώ καταλήγει λέγοντας ότι σύνθημα της όλης προσπάθειας είναι: «Ο πολιτισμός είναι ο συγγραφέας, ο τουρισμός είναι ο εκδότης και το εμπόριο ο κινητήρας».

Της Βίκυς Βετουλάκη