Σχόλια & ερωτήματα

Σχόλια & ερωτήματα

Με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «Θάρρος» (φύλλο 24 Οκτωβρίου, σελ. 7) με τίτλο: «Χαοτική και άναρχη η κατάσταση στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Καλαμάτας», ο υπογράφων το σχετικό δημοσίευμα Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης αναφέρει ότι ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Καλαμάτας έχει τα μαύρα του τα χάλια και εύχεται σύντομα να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις από το Δήμο για να αποκτήσει ξανά ζωντάνια.

Με αφορμή αυτή τη θλιβερή διαπίστωση, αξίζει να αναφέρουμε το ιστορικό της υπόθεσης και να δούμε πώς αυτό το μεγαλειώδες έργο υποδομής με το οποίο μας προίκισαν ο Αλέξανδρος Κουμουνδούρος και ο Χαρίλαος Τρικούπης έφτασε σε αυτή την κατάντια:

-Το Νοέμβριο του 1899 (δήμαρχος Καλαμάτας Πέτρος Αντ. Μαυρομιχάλης) ο σιδηρόδρομος ένωσε την Καλαμάτα με την Αθήνα μέσω Τριπόλεως

-Το 1904 (δήμαρχος Καλαμάτας Γεώργιος Κ. Κουτσομητόπουλος) ο σιδηρόδρομος ένωσε το λιμάνι της Καλαμάτας με την Καλαμάτα και, μέσω Κυπαρισσίας και Πύργου, με την Πάτρα

-Το 1970 (δήμαρχος Καλαμάτας Κωνσταντίνος Κουτουμάνος) απενεργοποιήθηκε ο διάδρομος της γραμμής προς το Σταθμό Λιμένος Καλαμάτας

-Το 2002 δαπανήθηκαν κοινοτικοί πόροι 100 εκατ. ευρώ για επισκευές και άλλα 30 εκατ. για αγορά τροχαίου υλικού

-Το 2011 με δήμαρχο τον Παναγιώτη Νίκα το τρένο σταμάτησε

-Το 2013 ο ΟΣΕ μισθώνει το κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Καλαμάτας σε τουριστικό γραφείο, ο κ. Παν Νίκας, δήμαρχος Καλαμάτας, σιωπά!

-Τον Οκτώβριο 2015 ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παν. Νίκας, δε θέλει να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο η επαναλειτουργία του τρένου!

-Το 2016 ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παν. Νίκας, παρέλαβε τα κλειδιά του Σιδηροδρομικού Σταθμού από τον ΟΣΕ

-Το 2016 ο Δήμος Καλαμάτας διακηρύσσει Ανοικτή Δημόσια Πλειοδοτική Δημοπρασία με φανερή προφορική διαδικασία προσφορών για την: «Εκμίσθωση του ισογείου κτηρίου (02) μέσα στο χώρο του κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Καλαμάτας ως χώρου πολιτιστικών – ψυχαγωγικών εκδηλώσεων», σύμφωνα με την 383 Α.Ο.Ε. του Δήμου Καλαμάτας

-Την ίδια χρονιά, το 2016, με πρωτοβουλία του δήμαρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Αλέξανδρου Κουμουνδούρου στην Καλαμάτα…

-Το 2017 (δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας) συνεχίζεται η απαξίωση του μεγαλύτερου έργου υποδομής που διαθέτει η Καλαμάτα, την οποία μάλιστα ονομάζουν «ευπρεπισμό» (οριοθέτηση parking και εγκατάσταση κοινωνικών φορέων, μουσείου κ.λπ.)

-Το 2022 με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παν. Νίκα έγιναν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Χαρίλαου Τρικούπη στον Ισθμό της Κορίνθου…

-Το Ιούνιο 2022 (περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παν. Νίκας) σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου μέχρι την Καλαμάτα («Θάρρος», 1/6/22).

Ερώτηση:

Πώς γίνεται αυτοί που συνέβαλαν στην απαξίωση του έργου αυτών των δύο σπουδαίων ανδρών, να οργανώνουν φιέστες για τα αποκαλυπτήρια της προτομής τους; Κάτι δε στέκει σε όλο αυτό ή διαφωνείτε;

Συμπέρασμα: Επειδή ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Καλαμάτας αποτελεί μνημείο της νεότερης ιστορίας μας και παράδειγμα κτηρίου βιομηχανικής αρχιτεκτονικής (υπουργείο Πολιτισμού), πρέπει να αποφεύγουν τους αυτοσχεδιασμούς για τον «ευπρεπισμό» του και να κατανοήσουν ότι χρειάζεται μόνο καλή συντήρηση για την ανάδειξή του ως επισκέψιμο μνημείο της Καλαμάτας και έτοιμο για άμεση επαναλειτουργία, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Του Γιώργου Καραμπάτου