Άμεση κατασκευή χώρου στάθμευσης αεροσκαφών ζητά η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας

Άμεση κατασκευή χώρου στάθμευσης αεροσκαφών ζητά η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας

Δ. Καραλής: «Το Υπερταμείο έχει ολιγωρήσει για αεροδρόμιο και μαρίνα Πύλου»

«Και στο θέμα του αεροδρομίου και σε αυτό της μαρίνας Πύλου το ΤΑΙΠΕΔ έχει αποτύχει παταγωδώς». Αυτό τόνισε μιλώντας στο «Θάρρος» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρης Καραλής, με αφορμή τους δύο διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη από το Υπερταμείο για την αναβάθμιση και αξιοποίηση των δύο εν λόγω μεγάλων έργων. Μάλιστα, σχολίασε ότι «πολύφερνη νύφη» για τη Μεσσηνία δεν είναι μόνο το αεροδρόμιο, αλλά και η μαρίνα της Πύλου, αλλά «δυστυχώς δεν έχει γίνει ούτε γάμος ούτε καν αρραβώνας».

Όπως εξηγεί ο κ. Καραλής στη συνέντευξη που ακολουθεί, για τα δύο αυτά έργα υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά και σημαντικά προβλήματα που δεν έχουν ξεπερασθεί.

Στο μεταξύ, χθες το μεσημέρι ο κ. Καραλής μαζί με το γενικό γραμματέα της Ένωσης Ξενοδόχων είχαν συνάντηση με το διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου.

Αεροδρόμιο
Ο κ. Καραλής εξήγησε ότι η Ένωση Ξενοδόχων εδώ και χρόνια έχει θέσει σε προτεραιότητα τα θέματα υποδομών και συγκεκριμένα του αεροδρομίου και των δρόμων. Ιδιαίτερα το αεροδρόμιο, το θεωρούν κεφαλαιώδους σημασίας για τον τουρισμό, όχι μόνο της Μεσσηνίας, αλλά και της Πελοποννήσου γενικότερα.

«Βρίσκεται, όμως, σε μακρά και πολυετή καθυστέρηση η ολοκλήρωση των διαδικασιών της ιδιωτικοποίησης. Όλα τα περιουσιακά στοιχεία που διαχειρίζεται το Υπερταμείο είναι περιουσιακά στοιχεία τα οποία, σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις, θα πρέπει να ενταχθούν σε μια διαδικασία μακράς παραχώρησης και αξιοποίησης με ιδιωτικό φορέα για να μπορέσουν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις ανάπτυξης στις αντίστοιχες περιοχές.

Κάτι τέτοιο, απ’ ό,τι παρακολουθούμε την τελευταία 10ετια, δεν υπάρχει. Βεβαίως, υπάρχουν εξαγγελίες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και του εκάστοτε Υπερταμείου. Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ως Ένωση Ξενοδόχων ότι από την πρώτη επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Μεσσηνία στο Μέγαρο Χορού, με όλες τις παραγωγικές τάξεις, αναφερόμενος στο θέμα αεροδρομίου, είπε ότι βρίσκεται σε προτεραιότητα και προωθείται η αξιοποίησή του. Όμως, δε συμπεριλήφθηκε στα 15 που πήρε η Fraport και δουλεύουν μια χαρά. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας εξαιρέθηκε. Μετά δύο χρόνια που έγινε ξανά το ίδιο στη Μεσσηνία, ο πρωθυπουργός πάλι αναφερόμενος στο θέμα είπε ότι προχωρεί η διαδικασία. Καμία διαδικασία δεν είχε προχωρήσει! Και αποδείχθηκε στις 7/9, έπειτα από πιέσεις και οχλήσεις δικές μας το Υπερταμείο κατέθεσε τη σχετική ανακοίνωση και δημοσίευσε στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων την εκδήλωση ενδιαφέροντος και, μάλιστα, στην περίληψη της ανακοίνωσης αναφέρει ότι η διαγωνιστική διαδικασία υλοποιείται σε δύο φάσεις.

Ωστόσο, πιστεύουμε ότι τελικά θα πάρει το δρόμο του. Επισημαίνουμε όμως την άνευ προηγουμένου καθυστέρηση και ιδιαίτερα αυτό το οποίο μας ανακοινώνουν στους στόχους. Ότι, δηλαδή, θα μπορέσει να δεχτεί πάνω από 500.000 επιβάτες στο τέλος της δεκαετίας!

Αυτό έχει ενστάσεις από εμάς.

Αν είναι να περιμένουμε το τέλος της 10ετίας για να απολαύσει η περιοχή 500.000 επιβάτες, δηλαδή μετά 8 χρόνια, κάτι παραπάνω από τους 350.000 που έχει σήμερα, νομίζω ότι είναι αδόκιμη, το λιγότερο, αυτή η προσέγγιση», σημείωσε ο κ. Καραλής.

Ακολούθως, τόνισε ότι πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα πράγματα πιο σύντομα για το αεροδρόμιο και εξήγησε: «Αυτή τη στιγμή το αεροδρόμιο χωλαίνει από τους κακούς χειρισμούς του Υπερταμείου. Η συγκεκριμένη περίπτωση του αεροδρομίου δεν ήταν σε αθέατη πλευρά, το θέταμε συνέχεια. Άρα, είναι λανθασμένοι οι χειρισμοί του Υπερταμείου.

Υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση και οι στόχοι που τίθενται είναι πολύ μικροί σε σχέση με αυτά που θα περιμένουμε και τα χρόνια πολλά.

Τα βήματα είναι τόσο αργά και δεν εξυπηρετούν τους σκοπούς. Έρχονται τουριστικοί πράκτορες που θέλουν να βάλουν αεροπλάνα και δεν μπορεί το αεροδρόμιο να τους εξυπηρετήσει. Τα αεροσκάφη για να παρκάρουν πάνε ή στην Αθήνα στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” ή στην Κρήτη.

Πρότασή μας είναι μέχρι το τέλος της 10ετίας που θα δούμε τα μεγάλα οφέλη, να ανοιχθεί μια μεγάλη έκταση και να χρησιμοποιηθεί ως χώρος παρκινγκ, ώστε να μπορούν να σταθμεύουν τα αεροπλάνα. Γιατί με τις εκρηκτικές αυξήσεις καυσίμων δεν ξέρουμε αν θα συνεχίσουν να μπορούν να σταθμεύουν αλλού και να έρχονται εδώ για να παίρνουν πελάτες. Την πρότασή μας αυτή την καταθέσαμε στον υπουργό Τουρισμού κ. Κικίλια, κατά την επίσκεψή του τις προηγούμενες ημέρες στην Καλαμάτα και ο οποίος, αντιλαμβανόμενος το πρόβλημα, ενήργησε άμεσα και ζήτησε να υπάρξει συνάντηση με τον πρόεδρο του Υπερταμείου», κατέληξε για το αεροδρόμιο ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων.

Μαρίνα Πύλου
Το επόμενο θέμα στο οποίο ρίχνει ευθύνες για καθυστέρηση και προβλήματα ο κ. Καραλής είναι η μαρίνα της Πύλου: «Άλλη μια περίπτωση ολιγωρίας του Υπερταμείου αφορά στη μαρίνα της Πύλου, όπου πάλι με άστοχες ενέργειές του δεν μπορεί να βρει τη βάση υλοποίησης και ολοκλήρωσης, ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ανάπτυξης στην περιοχή μας.

Το Υπερταμείο ανέλαβε να διαχειριστεί μεταξύ των άλλων μαρίνων και αυτή της Πύλου, που ήταν περιουσιακό στοιχείο από τον ΕΟΤ. Η συγκεκριμένη μαρίνα από το 1990-1992 που ήμουν πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πύλου, με μια ανάθεση που θα έπρεπε να εκτελεσθούν από τους αναδόχους όλα τα έργα υποδομής και αναδομής, κατασπαταλήθηκαν χρήματα χωρίς να υπάρξει ολοκλήρωση των έργων. Ούτε ένα φυλάκιο δε φτιάχτηκε, έστω ως έργο αναδομής, με αποτέλεσμα η μαρίνα να είναι έρμαιο και καταφύγιο οποιουδήποτε ήθελε να ελλιμενίσει το σκάφος του χωρίς να πληρώσει.

Όταν συστάθηκε το Υπερταμείο, ζητήσαμε την αξιοποίηση της μαρίνας και μείναμε άναυδοι όταν είδαμε να μεταβάλλονται τα όρια από 25 στρέμματα σε επιπλέον 10 στρέμματα. Αυτό είναι ανήκουστο. Θέλουν να καταλάβουν 5 στρέμματα από το χώρο της πλατείας των “παλιών σφαγείων” και ενός άλλου χώρου 5 στρεμμάτων όμορο, όπου είχε προβλεφθεί να δημιουργηθεί ένα πάρκινγκ για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας των οχημάτων.

Όμως και ο ένας χώρος και ο άλλος δεν ανήκαν ποτέ ως περιουσία στη μαρίνα. Ούτε ρωτήθηκε κανείς ότι στις προθέσεις του Υπερταμείου ήταν να καταλάβει στην κυριολεξία τους χώρους.

Δεν είχαν κανένα δικαίωμα, λοιπόν, αυθαίρετα να προχωρήσουν σε αυτή την προσάρτηση και σε αυτή την αλλοίωση, παίρνοντας περιουσιακά στοιχεία που ανήκουν στο Δήμο ή στο Λιμενικό Ταμείο ή είχαν προσφερθεί για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι της περιοχής».

Αυτό, όπως εξήγησε ο κ. Καραλής, ήταν το πρώτο σοβαρό θέμα καθυστέρησης από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, παρά το γεγονός ότι υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρουν από επενδυτές, περίπου 10 όπως είπε.

Ο Δήμος Πύλου τον Ιούνιο του 2014, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ανέφερε ότι εμμένει στη θέση του για αξιοποίηση, όπως αρχικά είχε παραχωρηθεί η έκταση από τον ΕΟΤ στο ΤΑΙΠΕΔ και η απόφαση αυτή ήταν ο λόγος ακύρωσης του διαγωνισμού τότε.

«Τώρα ξαναγίνεται ο διαγωνισμός χωρίς να έχουν διορθώσει τίποτα. Και από το Υπερταμείο έστειλαν μια επιτροπή που λέει ότι από τα έργα που είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε παλιά, δεν αναλαμβάνουμε καμιά ευθύνη. Από εμάς έχει απορριφθεί αυτή η δυνατότητα.

Μάλιστα, η Δημοτική Αρχή με νέα σύνθεση πλέον, στις 9 Μάρτιου 2022, συνέρχεται το Δ.Σ. και δεν αποκλίνει από την προηγούμενη απόφαση, λέγοντας ότι εμμένουν αταλάντευτοι στις προηγούμενες θέσεις τους και καταψήφισε το μνημόνιο συνεργασίας με το ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα της μαρίνας.

Με αυτή, λοιπόν, τη διαδικασία έχουν υπόψη να ενεργήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΤΑΙΠΕΔ. Επιδίωξαν μια κατάσταση και δεν ξέρουμε για ποιους λόγους, γίνονται συνήγοροι προσπαθώντας να βοηθήσουν πρόσωπα και καταστάσεις. Θα μπορούσαν να έρθουν να υπάρξει μια συνεννόηση», κατέληξε ο κ. Καραλής.

Της Βίκυς Βετουλάκη