Δ. Σ. Μεσσήνης: Αυτοκινητόδρομος, σκουπίδια και Τελωνείο στο προσκήνιο

Δ. Σ. Μεσσήνης: Αυτοκινητόδρομος, σκουπίδια και Τελωνείο στο προσκήνιο

Επιστροφή Γιώργου Τσώνη, επιστροφή και της έντασης

Έπειτα από αρκετές βδομάδες συνεδρίασε προχθές το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, με τα μέλη του να επιστρέφουν «γεμάτα όρεξη» για τη συζήτηση των θεμάτων, ενώ, όπως είχαμε προβλέψει, εμφανίστηκε ξανά ο τέως δήμαρχος και εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος Μεσσήνης, Γιώργος Τσώνης, κάτι που, όπως αναμενόταν, προκάλεσε εντάσεις και φωνές.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε με τοποθετήσεις του δημάρχου Μεσσήνης για σημαντικά θέματα, με πρώτο αυτό της λειτουργίας του εργοστασίου διαχείρισης απορριμμάτων της Καλλιρρόης.

Ο κ. Αθανασόπουλος υποστήριξε ότι η Δημοτική Αρχή δικαιώθηκε για τη στάση της υπέρ της λειτουργίας του εργοστασίου, ενώ πλέον πρέπει να υπάρξουν συζητήσεις για το τι θα γίνει στην περιοχή των Λιμενικών, όπου εδώ και χρόνια μεταφέρονταν τα απορρίμματα και πλέον πρέπει να αποτελέσει χώρο αναπτυξιακών δράσεων.

Το περιβαλλοντικό ζήτημα ανήκει στο παρελθόν, όπως είπε, με την αναμονή να είναι για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης στη ΜΟΛΑΚ, ενώ μέχρι τότε, μέρα παρά μέρα, τα απορριμματοφόρα του Δήμου Μεσσήνης θα πηγαίνουν στην Καλλιρρόη, σύμφωνα με το πρόγραμμα, με την κανονικότητα να προβλέπεται σε 8 με 10 μήνες.

Η επόμενη τοποθέτηση του δημάρχου αφορούσε στην έγκριση χρηματοδότησης, ύψους άνω των 2.8 εκ. ευρώ, για την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου αγωγού μήκους άνω των 20 χλμ. που ενώνει τις πηγές Μπάρκα με τη Βελίκα.

Αφού τελείωσε ο δήμαρχος Μεσσήνης, το λόγο πήρε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Τάσος Τσερπές, που μίλησε αρχικά για την καθυστέρηση συνεδρίασης του Σώματος, αφού, όπως είπε, έχουν περάσει 45 μέρες.

Μιλώντας στη συνέχεια για τη διαχείριση των απορριμμάτων και τη μεταφορά στην Καλλιρρόη, ζήτησε να μάθει αν η οικονομική επιβάρυνση των δημοτών εδώ και 6 μήνες, ενώ δε γινόταν η διαχείριση των απορριμμάτων, θα επιστραφεί.

Τέλος, ζήτησε να μάθει από το δήμαρχο Μεσσήνης τις ενέργειες που η Δημοτική Αρχή έκανε για τη χάραξη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος Μεθώνη.

Απαντώντας ο Γιώργος Αθανασόπουλος δήλωσε έκπληκτος που τέθηκε το ζήτημα για το νέο δρόμο, ενώ σημείωσε ότι η Δημοτική Αρχή αισθάνεται δικαιωμένη που έγιναν κάποιες από τις αλλαγές που είχε προτείνει.

Κατηγόρησε, δε, τον κ. Τσερπέ ότι μέλη της μειοψηφίας είχαν πει σε όλα ναι, ενώ η Δημοτική Αρχή δε δέχθηκε να ψηφίσει τετελεσμένα. Επίσης, έκανε γνωστό ότι βρίσκεται σε συνεργασία για κάποιες αλλαγές που αφορούν στη χάραξη και μπορούν να γίνουν.

Ύστερα από ερωτήσεις άλλων συμβούλων, ακολούθησε ο τέως δήμαρχος Γιώργος Τσώνης που εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον Γιώργο Αθανασόπουλο για θέματα για τα οποία είχε μιλήσει και όχι μόνο.

Ξεκίνησε με το θέμα της χρηματοδότησης που ο δεύτερος είχε κάνει γνωστό, υποστηρίζοντας ότι το συγκεκριμένο έργο χρηματοδοτήθηκε επί της δικής του δημαρχοντίας

Σχετικά με το ζήτημα των σκουπιδιών, κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή ότι, όταν βρισκόταν στη μειοψηφία, δεν είχε κάνει καμία τοποθέτηση.

Επίσης, υποστήριξε ότι είχε αποφασίσει να μην ασχοληθεί ξανά με το ζήτημα του νέου δρόμου, αλλά, όπως είπε, άκουσε γελοία πράγματα τόσο τεχνικά όσο και ανθρώπινα. Υποστήριξε δε, ότι ο Γιώργος Αθανασόπουλος έχει κάνει κακό για το ζήτημα και πρέπει να σεβαστεί τον κόσμο, με τα προβλήματα να εμφανίζονται σύντομα.

Συνέχισε, μάλιστα, λέγοντας ότι αυτό που υποστηρίζει ο δήμαρχος περί βελτιώσεων μετά την υπογραφή της σύμβασης είναι κάτι που κάνει όλη την Ελλάδα να γελάει, ενώ πρόσθεσε ότι ο δήμαρχος δεν ξέρει ποιος κάνει κουμάντο στο έργο.

Περνώντας στην αντεπίθεση ο δήμαρχος Μεσσήνης είπε ότι δεν έχει λόγια για να περιγράψει το θράσος του κ. Τσώνη, καθώς με τη στάση του προσβάλλει το Δημοτικό Συμβούλιο, που έχει πάρει απόφαση για βελτιώσεις στο ζήτημα του δρόμου, βελτιώσεις που ο ίδιος θα προσπαθήσει να γίνουν.

Για το ζήτημα του αγωγού, απάντησε ότι η παρούσα Δημοτική Αρχή πέτυχε την περιβαλλοντική αδειοδότηση, καθώς και τον εντοπισμό χρηματοδότησης.

Το τελωνείο της Μπούκας
Από τα θέματα που συζητήθηκαν και κυριάρχησε στην τελευταία συνεδρίαση ήταν το μέλλον του κτηρίου του Τελωνείου Μπούκας.

Για το συγκεκριμένο ζήτημα βρέθηκε στην αίθουσα ο Ηλίας Μπιτσάνης, ένας άνθρωπος που γνωρίζει καλά το θέμα και ήταν ένας από αυτούς που το έφερε ξανά στην επικαιρότητα.

Ο κ. Μπιτσάνης ξεκίνησε κάνοντας ιστορική αναδρομή για το Τελωνείο, το οποίο, όπως είπε, ήρθε η ώρα να διασωθεί, ενώ κλείνοντας έκανε τρεις προτάσεις μέσω των οποίων πιθανότητα το κτήριο θα περάσει στα χέρια του Δήμου Μεσσήνης.

Πρώτον, να τεκμηριωθεί ως μνημείο, έτσι το ΕΤΑΔ αυτοδίκαια θα το παραχωρήσει στο Δήμο.

Δεύτερον, όπως έγινε και στην περίπτωση της Καλαμάτας με την περιοχή των παλιών Σφαγείων, με μια τροπολογία σε ένα νομοσχέδιο να περάσει στο Δήμο, απαιτώντας ο δεύτερος να γίνει αυτό.

Τρίτον, να μισθωθεί από το ΕΤΑΔ με ένα συμβολικό αντίτιμο, π.χ. ένα ευρώ το χρόνο.

Κλείνοντας ο κ. Μπιτσάνης είπε ότι πρέπει άμεσα να γίνει αποτύπωση του κτηρίου, αφού μπορεί ανά πάσα στιγμή να πέσει.

Τοποθετηθείς ο δήμαρχος Μεσσήνης, αφού ευχαρίστησε τον Ηλία Μπιτσάνη για την αναλυτική περιγραφή του ζητήματος, επανέλαβε αυτά που είχε αναφέρει σε συνέντευξη Τύπου έπειτα από ερώτησή μας. Ειδικότερα, είπε ότι η παρούσα Δημοτική Αρχή από το 2020 κάνει προσπάθειες για το συγκεκριμένο κτήριο, ενώ σχολίασε ότι στο ΕΤΑΔ υπάρχει ένα ιδιαίτερο καθεστώς, με το Δήμο να ξεκαθαρίζει στην εταιρεία ότι δεν το θέλει για εκμετάλλευση, αλλά για ανάδειξη.

Όσο για τον χαρακτηρισμό του ως μνημείου, τόνισε ότι έχει κάνει κινήσεις προς την αρμόδια υπηρεσία που έχει έδρα στην Πάτρα και πλέον περιμένει τα μέλη της για να επισκεφθούν το σημείο.

Κλείνοντας, δήλωσε ότι τελικός στόχος είναι η χρηματοδότηση της μελέτης για σωστικές ενέργειες.

Το λόγο πήραν στη συνέχεια δημοτικοί σύμβουλοι, που συμφώνησαν με τις παραπάνω κινήσεις και έτσι το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση